2013-06-07, 20:22
Medlem
Hej

Jag har en laptop (fujitsu siemens esprimo mobile v5545) som inte går att starta. Dioden på
adaptern blinkar gult när den är kopplad till datorn och datorn går inte att starta överhuvudtaget.

Kan det vara adaptern som är trasig eller nån hårdvara i datorn?

Dioden på adaptern lyser med fast sken när den är frånkopplad.
Citera
2013-06-07, 22:51
Medlem
Har du testat att köra utan batteriet? Tänkte om det är något fel på det så det är därför adaptern blinkar för att varna eller något..
Citera
2013-06-08, 05:55
Medlem
Jag har testat att köra utan batteriet och det fungerar inte då
heller.
Citera
2013-06-09, 21:19
Medlem
oceanwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut revolt
Hej

Jag har en laptop (fujitsu siemens esprimo mobile v5545) som inte går att starta. Dioden på
adaptern blinkar gult när den är kopplad till datorn och datorn går inte att starta överhuvudtaget.

Kan det vara adaptern som är trasig eller nån hårdvara i datorn?

Dioden på adaptern lyser med fast sken när den är frånkopplad.

Och om du enbart kör på batteriet så startar den inte heller? Eller är det helt utladdat? Tror det är på Dells datorer som ett grönt (obs grönt) blinkande på adaptern indikerar kortslutning på moderkortet. Men du kan ju alltid testa att beställa en ny adapter och be om att få skicka tillbaka den om den inte fungerar?!
Citera
2013-06-11, 05:27
Medlem
Den är helt död även om man testar att starta den med enbart batteriet. Jag ska köpa en ny adapter så får jag se om
den fungerar då.
Citera
2013-06-12, 23:11
Medlem
Sverige2025s avatar
Trasig moderkort troligen. Ta en multimeter och mät spänningen på Ac adapter.

Citat:
Ursprungligen postat av absolut revolt
Den är helt död även om man testar att starta den med enbart batteriet. Jag ska köpa en ny adapter så får jag se om
den fungerar då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in