2013-06-07, 15:21
Medlem
Depplemulens avatar
Blir toookig ...försöker klura ut hur jag skall kunna radera min mans gmailkonto, han avled för 3 veckor sedan..jag har inte hans lösenord..men vill inte att han skall fara runt i cyberspace..hur gör jag?
Citera
2013-06-07, 15:23
Medlem
AutofyllarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Depplemulen
Blir toookig ...försöker klura ut hur jag skall kunna radera min mans gmailkonto, han avled för 3 veckor sedan..jag har inte hans lösenord..men vill inte att han skall fara runt i cyberspace..hur gör jag?

Har du inte hans lösenord blir det svårt, annars hade folk typ lurat att någon har dött så hade kontot blivit borttaget.
Citera
2013-06-07, 15:25
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Depplemulen

Google kommer aldrig att radera ett eportkonto annat än i vissa fall då det begärs av myndigheter. Du får kontakta google och ta över ägandet och därefter stänga det själv.

Däremot är det INTE självklart att de går med på att skriva över kontot. Men infon för att starta processen finns här. https://support.google.com/mail/answer/14300?hl=en
Citera
2013-06-07, 15:26
Medlem
Depplemulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutofyllarN
Har du inte hans lösenord blir det svårt, annars hade folk typ lurat att någon har dött så hade kontot blivit borttaget.
Mm, försöker få kontakt med Google..men de har ju ingen fysisk kundtjänst..bara en miljard hänvisningssidor
Citera
2013-06-07, 15:27
Bannlyst
Är det bara jag som reagerar på smileyn? Min man är död

Könstigt!

Ontopic du lär inte få bort det på laglig väg!
Citera
2013-06-07, 15:29
Medlem
Tråkigt och höra om din man.

Men försök att kontakta Google för att se om dom kan ta bort det. Tror dock inte det går, för det brukar vara väldigt svårt att få bort mail konton från Hotmail och Gmail. Även om man svarar bra på dom frågor som kommer ställas.
Citera
2013-06-07, 15:30
Medlem
Depplemulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultrontuttar
Är det bara jag som reagerar på smileyn? Min man är död

Könstigt!

Ontopic du lär inte få bort det på laglig väg!
Den var efter jag blir toookig ....skuttar inte av glädje för att han avlidit Kan tala om för dig att när en närstående dör är det sjukt mycket praktiska saker att ta hand om efteråt..Google gör det inte lättare!!
Citera
2013-06-07, 15:36
Medlem
Leijonas avatar
Inaktiveras inte kontot om det står orört ett visst tag?
Citera
2013-06-07, 15:43
Medlem
Germanias avatar
Jupp, tror det är 9 månader som gäller hos gmail
Citera
2013-06-07, 16:02
Medlem
stopbitchings avatar
Har du kvar hans mobil med tillhörande nummer så kan du återställa lösenordet till mobilen, om han då kopplat numret till mejlen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in