2013-06-07, 13:55
Medlem
Tjena, föra veckan köpte jag en begagnad moppe det är någon jävla kinaskit vid namn Giantco Sprint Sport.
Jag köpte moppen för att kunna ta mig fram och tillbaka till jobbet, jag är helt okunnig på mopdeder och fordon över huvudtaget.
Därför hoppas jag hitta någon här på fb som kantske kan hjälpa mig.

Moppen startar men så så fort man gasar på så dör den direkt, vad kan det berå på? För lite bensin?
Eller kan de bero på något annat, hur kan man lättast lösa de?

Jag hittade denna slang hängandes

(se bild på länken:
http://www.ladda-upp.se/bilder/mzsvvmdkxum/
http://www.ladda-upp.se/bilder/tioutkujnygvkt/
) Vad är det för slang? Ska den hänga löst? Det är som ett litet filter längst ut.

Tack!
Citera
2013-06-07, 14:10
Medlem
Flippertrollkarls avatar
Tråkigt fel det där. Det kan vara lite vad som helst, du får prova dig fram.
Först kan du prova att starta den och låta den stå på tomgång i 5 minuter ungefär, sen prova om det går att gasa.
Funkar det inte så kan du prova att skruva upp tomgången lite och se om det hjälper. Sen får du rensa förgasaren och kolla kolvringarna också om det inte hjälper.
Citera
2013-06-07, 14:10
Medlem
-defekt-s avatar
Slangen är sk. vevhusventilation den ska vara så. kolla om chocke har fastnat, sitter på förgasaren,
Citera
2013-06-07, 14:22
Medlem
Avva66s avatar
Låter som skit i förgasaren edyl, i vilket fall som helst så får den inte tillräckligt med bränsle.
Citera
2013-06-07, 14:23
Medlem
Dj-mEros avatar
Hoppar den?
Citera
2013-06-07, 16:06
Medlem
Har testat allt nu, nej den hoppar inte, den fungerade helt påvägen hem från jobbet i onsdags sedan dagen efter hände detta. Några mer tips?
Citera
2013-06-07, 17:06
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Det är fyrtakt om jag inte har fel, jobbigt som fan att plocka dän cyl på och borde inte ha nått med detta att göra. Har du lite kunnskap? Prova att skruva av sadeln, den sitter fast med 4 bultar om jag inte har helt fel. Så tar du en 16 långhylsa och skruvarav stiftet, kolla om det är torrt, sedan häll i en LITEN LITEN dutt med bensin och prova, svarar den då så skulle jag rengöra förgasaren.

Ev kolla om det kommer bra stråle ifrån bensinslangen. det du kan göra då är att tugga på startmotorn lite eller suga i vakumslangen, den sitter på insuget. Jag hänvisar dig till HasSse666 på Youtube om du ska felsöka. Evtuellt Boatianforum.se eller dylikt. Tror det kan vara com eller nu annars. Happy riding!
Citera
2013-06-09, 13:11
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -defekt-
Slangen är sk. vevhusventilation den ska vara så. kolla om chocke har fastnat, sitter på förgasaren,

Bilderna fungerar inte för mig, men brukar inte slangen gå ner i insuget för att värna om miljön?
Citera
2013-06-09, 15:36
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majordoe
Bilderna fungerar inte för mig, men brukar inte slangen gå ner i insuget för att värna om miljön?

Fel, men inte helt. Den slangen går in i luftburken, och ifrån den slangen kommer det olja. Så man får rengöra eller köpa nytt filter ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in