2013-06-07, 10:33
Medlem
jag äter lamotrigin, venlafaxin och voxra. mot misstänkt bipolär typ 2, ADD, och ångest syndrom.
venlafaxin är bra och har inte haft ångest på tre år, ibland men inte ofta.
men jag känner mig deppig, orolig och trött, inget är roligt... man kan säga att deprissionen är kvar så jag har i en vecka tagit voxra.
nu har jag fått ångest, svettas, ångest, suddig syn, nervositet, fotfarande ingen glädje elr lust till nått alls..trött o nere =(
när kommer effekten ??
kommer ångesten släppa ? (hört att det inte är en toppen medicin för ångest?)
fungerar voxra mot oro och nervositet i kroppe??
, eftersom jag har add så är jag nervös, stressad i kroppen men orkar ändå inte ta tag i något alls..

sedan en viktig fråga , OM jag nu får effekt snart, är denna medicin tillvänjning ?? att effekten håller ett tag och sedan är man van och det släpper, ?? HÖRT DET i olika forum ?

JÄTTE TACKSAM för all info och råd och erfarenheter jag kan få !!
Citera
2013-06-07, 18:08
Medlem
PlanetCaravans avatar
För mig var Voxra rena skiten. Hjälpte inte något mot oro och ångest och det den fick mig inte att bli mer koncentrerad vilket var själva meningen. Det enda jag verkligen kände när jag gick på Voxra var att min aptit var riktigt dålig. Jag har den fortfarande tillgängligt att hämta ut men har bestämt mig för att sluta, över 700 spänn är det absolut inte värt heller.
Citera
2013-06-07, 18:41
Medlem
Bruna Baronens avatar
Kan du inte be att få typ Ritalin/Concerta? Jag har ADHD och inte ADD och får den. Hade liknande symptom som dig innan typ. Ångest, depp, nervositet och hela denna skiten i kroppen. Ville heller inte till sist ta tag i saker, tröttnade på allt direkt och blev även väldigt trött och hängig på eftermiddagen och vaknade heller aldrig utvilad även om jag sov 10 timmar.
Fick ganska snabbt diagnos ADHD och sen Ritalin vilket gjorde enorm skillnad direkt, var som natt och dag. Har tidigare käkat Venlafaxin, Lyrica, Stesolid och Xanor utan att dem har gett någon direkt effekt. Blev knappt av med ångesten trotts all benzo, stesoliden gav la typ 0 i effekt gjorde la typ så att jag kunde sova. Xanoren gav effekt vid typ 2-3mg men då satt jag ju också helt väck i ett hörn typ istället.
Ritalinen har gett mig effekt som inget av de tidigare varit i nära av att ge. Jag är utvilad när jag vaknar, blir motiverad till att göra saker, känner mig även väldigt avslappnad i kroppen och jag har nu börjat att ta bort de andra medicinerna.
All benzo är borta och lyrican och venlafaxinen har jag halverat. Testade tidigare flera olika antidepp utan effekt dock inte just Voxra men det du skrev känner jag igen mig i så därför jag tipsa om att fråga läkaren om ADHD medicin istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in