2013-06-07, 10:22
Medlem
Jag har köpt en ny bärbar med touchscreen. Inte alltid men ibland när man pekar på den, ungefär i mitten av skärmen så uppstår det som en slags fläck eller något som ser lite ut som en "vattenbubbla". När man därefter trycker på baksidan av skärmen, d.v.s. själva höljet/locket så jämnas den här bubbelliknande fläcken ut igen.

Det jag undrar är ifall det här är normalt eller räknas det som fel och ska jag lämna in den? Köpte den igår.

Tacksam för svar
Citera
2013-06-07, 10:30
Medlem
AutofyllarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linuxuser
Jag har köpt en ny bärbar med touchscreen. Inte alltid men ibland när man pekar på den, ungefär i mitten av skärmen så uppstår det som en slags fläck eller något som ser lite ut som en "vattenbubbla". När man därefter trycker på baksidan av skärmen, d.v.s. själva höljet/locket så jämnas den här bubbelliknande fläcken ut igen.

Det jag undrar är ifall det här är normalt eller räknas det som fel och ska jag lämna in den? Köpte den igår.

Tacksam för svar

Så ska det inte vara, lämna in den så fixar de säkert den. När köpte du den och var? Det finns en lag att man kan lämna tillbaka varan om ett fel uppstår inom __ dagar, dock så vet jag inte hur många dagar det är. Elgiganten har väl 30 dagars garanti?
Får man fråga vilken laptop eller surfplatta det är?

Edit: Såg att du köpte den igår, då ska du kunna lämna tillbaka den så gör de. Har själv en touch laptop och har inte detta problem.
Senast redigerad av AutofyllarN 2013-06-07 kl. 10:34.
Citera
2013-06-07, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutofyllarN
Så ska det inte vara, lämna in den så fixar de säkert den.
Får man fråga vilken laptop eller surfplatta det är?

Tack för svaret.

Vad drygt... efter 12 timmar liksom.

Ja visst, det är denna från Siba: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1464748
Citera
2013-06-07, 10:38
Medlem
AutofyllarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linuxuser
Tack för svaret.

Vad drygt... efter 12 timmar liksom.

Ja visst, det är denna från Siba: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1464748

Siba:

Om din vara går sönder..

vänder du dig enklast till närmaste SIBA-varuhus. Våra säljare tar emot din vara direkt i varuhuset. Tänk på att alltid ta med kvitto och hela produkten med dess tillbehör inklusive originalförpackning.

Om du handlat på siba.se och inte har möjlighet att besöka ett av våra varuhus så skall varan skickas till oss. Du tar då kontakt med vår Kundtjänst på telefonnummer 042-20 25 65 så tar dom dina uppgifter och skickar ett meddelande till vårt lager som skickar de papper du behöver för att skicka varan till oss.

Om reklamationen gäller en större vara, tex en tvättmaskin, ett kylskåp, en större TV, så ta kontakta vår kundtjänst på 042-20 25 65.
Citera
2013-06-07, 10:39
Medlem
Tack för din hjälp AutofyllarN.

Blir nog att göra så.
Citera
2013-06-07, 13:38
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> ÖDIT -> Hårdvara PC

//Mod
Citera