• 1
  • 2
2013-06-07, 10:04
Medlem
Mad monks avatar
En hel del trådar har nu startats om den snälla killen och hans lott i livet angående det motsatta könet. Hur betraktar tjejer den mesiga killen? Är han pinsam, jobbig och creppy? Är han någon som bör hålla sig undan slidodjuren så gott det går då han ändå bara kommer göra sig själv till åtlöje?

Kan en snygg kille vara mesig eller är det bara ett kodord för ful och ovälkommen?

Diskutera!
Citera
2013-06-07, 10:12
Medlem
TrueCs avatar
Nu besitter jag en best bakom gylfen, så kanske bör jag inte svara. Men jag är tämligen säker på att de ser den snubben som en rolig kompis, som kan bli lite dryg i längden. Snygg och attraktiv blir man inte så länge det inte finns något självförtroende vilket jag tror att mesen inte har.

Jg tror att mesen just är en mes för att utseendet aldrig riktigt funnits där och han har då aldrig blivit bekräftad på det sätt som behövs för att få ett självförtroende som ger karaktär. Undantag kan vara en självsäker kille som av någon anledning börjat må jävligt dåligt, då kan han vara en good look'in mes!

En lekmans slutsats.
Citera
2013-06-07, 10:13
Medlem
f0cuss avatar
En "mesig" herre är en svag herre.
Och ja, det finns snygga "mesiga" herrar.

Är man svag så är man oattraktiv. Svag = dåligt självförtroende, socialt rädd, känslig, ber om ursäkt för mycket, vill vara alla kvinnor/sin kvinna till lags hela tiden, drar sig för att motargumentera, har ingen egen åsikt, prioriterar en kvinna framför en man etc.
Citera
2013-06-07, 10:27
Medlem
Night-Trains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Nu besitter jag en best bakom gylfen, så kanske bör jag inte svara. Men jag är tämligen säker på att de ser den snubben som en rolig kompis, som kan bli lite dryg i längden. Snygg och attraktiv blir man inte så länge det inte finns något självförtroende vilket jag tror att mesen inte har.

Jg tror att mesen just är en mes för att utseendet aldrig riktigt funnits där och han har då aldrig blivit bekräftad på det sätt som behövs för att få ett självförtroende som ger karaktär. Undantag kan vara en självsäker kille som av någon anledning börjat må jävligt dåligt, då kan han vara en good look'in mes!

En lekmans slutsats.

Nja folk har alltid tjatat om att jag är snygg. Men jag var fruktansvärt anti att prata med folk när jag var liten. Bodde i en håla så det fanns inga barn i närheten. Har aldrig förstått mig på socialt tomprat/umgänge så tonåren var en pina. Detta gjorde också att jag var en tacksam måltavla att ge sig på ett tag även om jag lärde mig hur man skulle parera detta. Genom att inte låta folk veta för mycket om mig. Genom detta kunde jag framstå som rätt cool bland killarna och de respekterade mig. Kvinnor existerade aldrig i vare sig gymnasieskolan eller i min umgängeskrets.

Man kan definitivt se okej ut och inte ha fått bekräftelse med andra ord.

Men jag får ju aldrig bekräftelse i form av att nån tjej gillar mig. Om nån säger att jag ser bra ut nu blir jag irriterad, liksom och?? Men om jag bara tar på mig snygga kläder, är på bra humör och inte interagerar allt för djupt med andra så misstänker jag att folk tror att jag är attraktiv.
Citera
2013-06-07, 10:33
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Night-Train
Men jag får ju aldrig bekräftelse i form av att nån tjej gillar mig. Om nån säger att jag ser bra ut nu blir jag irriterad, liksom och?? Men om jag bara tar på mig snygga kläder, är på bra humör och inte interagerar allt för djupt med andra så misstänker jag att folk tror att jag är attraktiv.
Precis, du kan se bra ut och vara attraktiv utåt men när man senare rotar lite under ytan och märker drag i ex, din personlighet som inte anses "normala" så kan det vändas till något oattraktivt.

OT: Jag tror för övrigt att du borde öppna dig lite och ta åt dig av vad kvinnor säger. Ett bra yttre är nyckeln till det mesta, bara du jobbar upp det sociala lite så är du på rätt bana.
Citera
2013-06-07, 10:36
Medlem
Katzyns avatar
Du får nog definiera vad du menar.

Jag tycker om snälla, försynta och eftertänksamma killar. Mig stör det inte särskilt om en kille inte är så social, har dåligt självförtroende, är lite socialt inkompetent etc. Sen är det ju skillnad på gillar och gillar, för att jag ska tycka om honom som vän så räcker det med det, för att han ska vara attraktiv för sex etc ska det iaf finnas vissa saker han är riktigt bra på och där han har självförtroende, samt en viss integritet och självkänsla. Men socialt självförtroende kan saknas, gör mig inget.

Menar du mer personer som är mesiga men egentligen lömska och bara ute efter sin egen vinning, bara att de inte vågar stå upp för detta eller ta för sig av vad de vill ha, utan istället tofflar runt och gnäller om att ingen ger dem det de inte vågar ta, så är det förstås hemskt oattraktivt.
Citera
2013-06-07, 10:36
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC

Jag tror att mesen just är en mes för att utseendet aldrig riktigt funnits där och han har då aldrig blivit bekräftad på det sätt som behövs för att få ett självförtroende som ger karaktär. Undantag kan vara en självsäker kille som av någon anledning börjat må jävligt dåligt, då kan han vara en good look'in mes!

En lekmans slutsats.

Ja, jag tror att de flesta "mesiga" killar är vana vid att inte komma längre än till vänskap med tjejer och det kan delvis bero på att de själva inte vågar ta en initiativ till någonting mer. Och gör de det så gör de det på fel sätt.
Citera
2013-06-07, 23:13
Medlem
Massasakers avatar
Jag tror att man lurar sig själv om man tror att alla tjejer letar efter samma typ av killar. Jag gillar relativt dominanta men stabila killar, kanske därför att jag själv tenderar att dra saker i längsta laget. T.ex. pluggar jag gärna minst 150% och har svårt att nöja mig med att göra något halvdant mm. Då är det skönt när någon kan säga åt en att "nu räcker det" och vara bestämd nog för att man ska lita på den.

Samtidigt har jag åtminstone ett par tjejkompisar som aldrig skulle dejta motsvarande killar. De blir skitsura och känner sig inte respekterade. Vi är alla psykiskt stabila och relativt välartade, så det är inte det det handlar om. Däremot kanske vilken familj man växer upp i spelar roll?
Citera
2013-06-07, 23:20
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Kan en snygg kille vara mesig eller är det bara ett kodord för ful och ovälkommen?

1)Ja det kan han.

1a)Men beror ju på vad du menar med mesig?
Citera
2013-06-07, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Du får nog definiera vad du menar.

Jag tycker om snälla, försynta och eftertänksamma killar. Mig stör det inte särskilt om en kille inte är så social, har dåligt självförtroende, är lite socialt inkompetent etc. Sen är det ju skillnad på gillar och gillar, för att jag ska tycka om honom som vän så räcker det med det, för att han ska vara attraktiv för sex etc ska det iaf finnas vissa saker han är riktigt bra på och där han har självförtroende, samt en viss integritet och självkänsla. Men socialt självförtroende kan saknas, gör mig inget.

Menar du mer personer som är mesiga men egentligen lömska och bara ute efter sin egen vinning, bara att de inte vågar stå upp för detta eller ta för sig av vad de vill ha, utan istället tofflar runt och gnäller om att ingen ger dem det de inte vågar ta, så är det förstås hemskt oattraktivt.

Att du tycker om försynta, snälla och eftertänksamma killar betyder inte att du tänder och skulle vilja knulla dem. Vad tycker ni om dessa killar med avseende på attraktion och knull menar han.
Citera
2013-06-07, 23:29
Medlem
triixiies avatar
Beror på om han är snäll och go eller ett kvinnohatande svin. Tyvärr är det oftast lite antingen eller.
Någon som är tyst och lugn men ödmjuk kan vara oerhört attraktiv. T.ex tycker jag den lite ensamma, nördiga KTH-typen kan vara grymt sexig, man fantiserar om att han kanske är vild i sängen i stället.
Citera
2013-06-08, 00:44
Medlem
Night-Trains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Precis, du kan se bra ut och vara attraktiv utåt men när man senare rotar lite under ytan och märker drag i ex, din personlighet som inte anses "normala" så kan det vändas till något oattraktivt.

OT: Jag tror för övrigt att du borde öppna dig lite och ta åt dig av vad kvinnor säger. Ett bra yttre är nyckeln till det mesta, bara du jobbar upp det sociala lite så är du på rätt bana.

Haft en hel del problem med det sociala. Men just nu upplever jag att bristen på kvinnlig omtanke gjort att jag inte har lust att vara social. Så fort jag tror att jag har nån på G är det som att man lever mer på nåt sätt. Moment 22.

Som sagt, vill helst inte göra förändringar endast i syfta att attrahera tjejer. Just nu iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in