Tack för alla era svar!
Jag har också funderat i de tankarna att köpa en bit tomt också, och sedan sätta ner en liten bod där. Det är absolut också en idee.
Jag kollade upp sidan en av er skickade över, och det fanns ju riktigt mycket olika alternativ i bra priser!
Nu har jag bara klickat in på fem, sex olika hus, alla kändes intressanta, för att ge ett exempel bara:
http://www.hemnet.se/bostad/fritidsh...rtner_id=eniro
Värmdö för 745 000 kr.
Vad tror ni att priset skulle kunna sluta på efter budgivning? För det får man väll räkna med att det blir, eller? Jag är så dålig på allt som rör husköp (eller bod-köp!) Visst att sovstuga med loft är på 15 kvm och en separat sovhytt på 7kvm - men är man en person som är van och uppskattar att leva spartanskt ser jag inga problem med det, till en början. Sen finns ju alltid möjligheter att bygga ut och bygga till när man har lagt undan penagar.
Och så har vi ju den biten då, pengar.
Jag får mitt levernebröd från min lön som undersköterska, och har ca 80.000 -100.000 kr i besparningar. Har aldrig tagit ett enda lån till något alls tidigare och har alltid skött hyra/räkningar väl, så har alltså inga anmärkningar någonstans och får ut ca 14000 kr i månaden (jobbar timmar). Jag är som nämnt ovan 24 år gammal.
Hur skulle mina möjligheter till att ta lån se ut?
Jag har möjlighet om jag vill att gå på en visstidsansällning, men har iom mitt frilansande valt att jobba timmar, men skulle alltså kunna gå upp till visstidsansällning om det skulle göra någon skillnad att få ta lån.
Jag vet att med min ekonomi och icke fasta jobb kanske detta än så länge är en dröm, men det är väll ingenting jag planerar att genomföra direkt imorgon, om än så snart jag får möjligheten till det.
Jag kräver som sagt inget flådigt boende, bara att få bo i den miljö jag älskar bäst fortfarande med närhet till sthlm city där jag jobbar, känner bara hur det skulle berika mitt liv så mycket!