2014-05-19, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
I Schweiz saknas den politiska kulturmarxismen, som genomsyrar de svenska politiska styrande. De har därmed politiker som inte behöver ta hänsyn till tårdrypande känsloargument i sitt styrande av landet, därav Schweiz fungerar mycket mer rationellt än Sverige. Därav går det också bättre för landet.
Schweiz har ingen parlamentarism. Det är skälet. Kulturmarxisterna har inte lika högt inflytande i direkta demokratier i och med att massmediernas lobbyism om "rasistiska partier" inte fungerar i en sådan.
Citera
2014-05-19, 10:05
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Exat! Ge oss Svenskar direktdemokrati, så vi kan avskaffa massinvandringen och andra samhällsproblem. Idag överlåter åt människor som inte är komptenta att få makten, se på Gustav Fridolin, genom korrupt politiker som bara tänker på sitt egna bankkonto.
direktdemokrati=massmedia bestämmer
Även om du kan se igenom medias lögner kan de stora massan inte det.
Citera
2014-05-19, 14:26
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Fast nu motsägs ju detta mycket tydligt av just Schweiz. Det är det enda i-landet med utvecklad direktdemokrati och det enda landet som fattar kloka beslut i nästan alla frågor. Tror du på fullt allvar att det är schweizisk massmedia som ligger bakom framgången eller tänkte du bara litet oturligt?
Citera
2014-05-19, 14:33
Medlem
SeverianTheLames avatar
Ett fungerande politiskt system.
Citera
2014-05-19, 14:44
Medlem
IT-chefens avatar
De har en väl rotad känsla för hur man ska avgränsa politik, även om de tvingas duka under för diverse politruker som inte gillar privat egendom i maklig takt.

Sug på karamellen "familjepolitik". Sedan när är det okej att göra politik av hur familjer lever? Det är ju ta mig fan vidrigt.
Citera
2014-05-19, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Fast nu motsägs ju detta mycket tydligt av just Schweiz. Det är det enda i-landet med utvecklad direktdemokrati och det enda landet som fattar kloka beslut i nästan alla frågor. Tror du på fullt allvar att det är schweizisk massmedia som ligger bakom framgången eller tänkte du bara litet oturligt?

Exakt, den här misstron på "pöbeln" tror jag inte på. Ger man människor ansvar så tror jag att flertalet också kommer att ta det ansvaret.

En fråga till er som har bott i Schweiz: Jag har hört att man i det landet har en kultur som säger att det är OK att inte rösta om man inte känner sig insatt. Stämmer det? Ibland får jag intrycket av att man i länder som till exempel Sverige MÅSTE använda sin ack så värdefulla rösträtt, även fast man kanske inte har någon aning om vad alternativen egentligen står för.
Citera
2014-05-19, 19:45
Medlem
Ett-Nolls avatar
Schweiz har inget JAS
Citera
2014-05-20, 07:19
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M

Är det därför vi skall ha direktdemokrati. Idag har enskilda partier alldeles för mycket makt , det skiter i vad folket vill. Om vi skulle röstar om tiggarplågan, så skulle majoritet vilja ha ett förbud emot skiten, det är bara ett sikt med batikhäxor, kriminella kommunister och andra extrema grupper som tycker att tigga packet har någon existens berättigande på Sveriges gator.

Där vi dessutom har politiker som Gustav Fridolin som jobbar för att kriminella skall få mer rättigheter, då har vi då dårarnas paradis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in