2013-06-12, 19:05
Medlem
Citat:
Spontan samling av tillströmmande från hela landet i Kungsträdgården under natten mellan 15-16 juni för marsch mot Riksdagshuset vid 11.00-tiden den 16:e juni.

Jaha det där sägger väll allt...
Citera
2013-06-12, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Surprise surprise, ännu en "nationalist" som inte kan svenska. En "manifestation för regeringens omedelbara avgång" är per definition politisk (kanske då med undantag om man vill att de ska avgå just pga Anders Borgs frisyr). En politisk manifestation utan partier som står bakom kallas för partipolitiskt obunden. Det är en jävla skillnad!

Kom på en riktig opolitisk anledning att kräva regeringens avgång. Man vill anställa hela gänget (eller kanske bara Fidde), och det går ju inte så länge de är statsråd.

Är det förresten någon som har förstått den exakta anledningen bakom kraven den här gången? Att det är en mer eller mindre väl maskerad SD-sympatiåtgärd har jag listat ut, men skriver de ut vad i regeringens politik det är som är extra dåligt precis just nu?
Citera
2013-06-12, 20:15
Medlem
Maskerad SD? Nejdu det är det inte forska vidare
Citera
2013-06-12, 22:29
Bannlyst
Var är Facebook gruppen?
Citera
2013-06-12, 22:41
Medlem
Nalle-Brums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Var är Facebook gruppen?

Här är länken till den:https://www.facebook.com/FolkrorelsenVarmlandsgruppen?fref=ts
Citera
2013-06-12, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbomb
Kom på en riktig opolitisk anledning att kräva regeringens avgång. Man vill anställa hela gänget (eller kanske bara Fidde), och det går ju inte så länge de är statsråd.

Är det förresten någon som har förstått den exakta anledningen bakom kraven den här gången? Att det är en mer eller mindre väl maskerad SD-sympatiåtgärd har jag listat ut, men skriver de ut vad i regeringens politik det är som är extra dåligt precis just nu?

Anledningen till manifestationen är att man anser att regeringen för en skadlig politik ur ett nationalistiskt perspektiv, att regeringens politik snarare är destruktiv än konstruktiv för vår nation och dess befolkning samt att dessa politiker och partier således har misslyckats och bör ersättas?
Citera
2013-06-12, 23:16
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Anledningen till manifestationen är att man anser att regeringen för en skadlig politik ur ett nationalistiskt perspektiv, att regeringens politik snarare är destruktiv än konstruktiv för vår nation och dess befolkning samt att dessa politiker och partier således har misslyckats och bör ersättas?

Och då uppstår ju direkt iaf två frågor:

Vad innebär det att politiken är skadlig?
Vilka ska regeringen ersättas med? Andra personer ur Alliansblocket? Sossarna? Nazister?

Låter onekligen oerhört förvirrat.
Citera
2013-06-12, 23:27
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Folkrörelsen anordnar manifestation.
Citat från deras hemsida:

"MANIFESTATION den 16 Juni*med krav på regeringens omgående avgång-*VI BEHÖVER DIG PÅ PLATS!Spontan samling av tillströmmande från hela landet i Kungsträdgården under natten mellan 15-16 juni för marsch mot Riksdagshuset vid 11.00-tiden den 16:e juni.
Vad är syftet med att organiserat spontant samlas under natten i Kungsträdgården?
Låter som ociviliserade bråkstakar som vill väcka uppmärksamhet med lite oroligheter.
Funkar det som bland fotbollshuliganer att ni informerar AFA att ni ska komma?

det var inte så bondetåget 1914 skötte det hela i alla fall, låter mer som Dalauppropet 1743 eller raggarkravallerna på 60-talet.
Senast redigerad av leprasjukling 2013-06-12 kl. 23:31.
Citera
2013-06-13, 00:10
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:

Oj, nu blev det nationalistiskt plötsligt. Skulle det inte vara opolitiskt? Det är ett gäng högerspöken som ska marschera till ropen av vänstervandaler som kastar sten alltså...
Citera
2013-06-13, 00:44
Medlem
Salames avatar
"Det handlar om att rädda vårt land som nation och vi uppmuntrar folk helt oavsett politisk övertygelse, religion och nationalitet som är överens om att kursen måste läggas om, omgående. "

Går ju inte använda rasist kortet när man säger sånt här. Men Värmlandsgruppen körde sin intervju och ordförandet säger sig ha suttit som SD politiker i kommunfullmäktige, men säger "vilket i praktiken betyder att jag är en politiskt hemlös demokratiarbetare." Kanske det förflutna räcker att kasta rasistkor-, jag menar, stenar? Kan väl ni alla då hålla tummarna att få några videoklipp som en ny avsnitt av "Gatan - dödsknarkarnazisterna mot AFA eller någon" upp på youtube efteråt. Men jag tvivlar dock, kanske de rentav går med i tåget? Det, skulle vara kul.

Men ja, det är bara att sitta hemma bekvämt och ursäkta sig att det kommer troligen ingen dit. Jag kommer iallafall åka dit, så ni får ha så kul att leka och peka och undra vilken av kvinnorna där är jag, det bjuder jag på.
Citera
2013-06-13, 06:20
Medlem
Regeringen styr en nation, alltså Sverige. Således är manifestationen inriktad på den nationella politiken. Jag kan se regeringens politik som ett svek mot den svenska befolkningen och vår nation på ett sätt, du kanske på ett annat.

Avsikten är uppenbarligen inte att tillsätta en ny regering, enbart att oskadliggöra de individer och partier som idag innehar makten.
Citera
2013-06-13, 06:27
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Regeringen styr en nation, alltså Sverige. Således är manifestationen inriktad på den nationella politiken. Jag kan se regeringens politik som ett svek mot den svenska befolkningen och vår nation på ett sätt, du kanske på ett annat.

Avsikten är uppenbarligen inte att tillsätta en ny regering, enbart att oskadliggöra de individer och partier som idag innehar makten.

Meningslös aktion. Den som vill störta regeringen pga att de för en för liberal flyktingpolitik är alltså tänkta att demonstrera tillsammans med de som vill störta regeringen pga att de för en för restriktiv flyktingpolitik? Låter sanslöst korkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in