Citat:
Ursprungligen postat av Nalle-Brum
Tack för spådomen men om nu runt tusen har anmält sitt intresse att delta borde det åtminstone bli en del. Det ska komma folk från olika delar av landet och det borde samtidigt finnas en hel del Stockholmare som vill visa sitt missnöje med den förda politiken och smidigt kan ta sig till Kungsträdgården. Förortsbränderna och upploppen i Stockholm borde också ha spätt på ett behov av att visa sitt missnöje med regeringen.
Det verkar förövrigt nästan som den här tråden har besökts av några som gärna vill förringa demonstrationen i syfte att försöka motarbeta den snarare än att säga vad man faktiskt tror det kommer att bli.
Min "spådom" är såklart inget mer än en kvalificerad gissning, men att påstå att jag gör den bara för att motarbeta snarare än för att jag tror på den är felaktigt.
Vi som har lite erfarenhet av demonstrationer överlag vet hur oerhört lite tusen intresseanmälningar betyder. Med facebookanmälningar tex så är det i princip en tumregel att man kan ta bort en nolla från antalet anmälningar för att komma närmare antalet faktiska deltagare. Även om det såklart finns undantag. Och då pratar jag till och med mest ur ett vänsterperspektiv. Så då får man lägga till att nationalisterna gång på gång visat sig oerhört motvilliga att faktiskt få tummen ur baken och dyka upp när det faktiskt gäller. Enda undantagen har väl varit Salem och Folkets Marsch, men de har å andra sidan varit nationalistiska institutioner som föranletts av (relativt) stor informationsspridning.
Så visst, nu har den här grejen spridits lite mer än vad jag hade trott först, så jag får väl lov att revidera: Max 100 personer och fortfarande ingen ur vänstern eller media som kommer bry sig.