Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-06-06, 01:38
Medlem
Hej! Jag kan knappt någonting om mopeder men jag tänkte fråga om någon vet som kan vara fel med min moped. Jag köpte den för knappt 2 månader sen och då gick den skit fint. Nu när jag kommer upp i över femtio skakar den och när jag har kört ett tag med den så låter den konstigt, typ som en cross moppe fast bara i vissa varvtal. Den skramlar och det låter som om någon skruv sitter lös.. Vad kan jag göra åt det här? Är det bara o lämna in den eller, för jag orkar inte lägga ner för mycket pengar.
Citera
2013-06-06, 01:42
Medlem
Vad är det för moped? märke, modell och årsmodell skulle varit bra att veta sen kan jag hjälpa
Citera
2013-06-06, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluffygrynk
Vad är det för moped? märke, modell och årsmodell skulle varit bra att veta sen kan jag hjälpa

Tgb bullet limited edition från 2009
Citera
2013-06-06, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barren123
Tgb bullet limited edition från 2009
Fast förra ägeren köpte den 2010 så den är ganska ny.
Citera
2013-06-06, 01:55
Medlem
hashish-boys avatar
kolla variatorn, på den tiden då det begav sig så hände det att polarna med variatorkopplingsmodellen ändrade vikterna och tog bort delar osv ev så har det hänt något där.
Citera
2013-06-06, 01:57
Medlem
Hhhmm, svårt att säga vad felet är men med tanke på att mopeden är gjord för att gå i 45km/h och den är original så kan du inte förvänta dig att den ska gå så mycket snabbare än 50km/h, och då ligger du i väldigt högt varv som inte är bra att göra för länge.

Har du kollat om något är löst?
Citera
2013-06-06, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluffygrynk
Hhhmm, svårt att säga vad felet är men med tanke på att mopeden är gjord för att gå i 45km/h och den är original så kan du inte förvänta dig att den ska gå så mycket snabbare än 50km/h, och då ligger du i väldigt högt varv som inte är bra att göra för länge.

Har du kollat om något är löst?
Jag bor ju utanför stan och kör mycket på landsväg, men mina polare ligger i 70 utan något som helst problem
Citera
2013-06-06, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
kolla variatorn, på den tiden då det begav sig så hände det att polarna med variatorkopplingsmodellen ändrade vikterna och tog bort delar osv ev så har det hänt något där.
Får be farsan titta.
Citera
2013-06-06, 02:11
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Får be farsan titta.

gör så det är säkert bara något som inte skruvats åt ordentligt eller någon mindre grej som gått sönder/utsliten så sitt inte och va orolig.

det blir sällan dyra fel på 2takts mopeder.
Citera
2013-06-06, 08:43
Medlem
Preatchers avatar
Citat:
Hej! Jag kan knappt någonting om mopeder men jag tänkte fråga om någon vet som kan vara fel med min moped. Jag köpte den för knappt 2 månader sen och då gick den skit fint. Nu när jag kommer upp i över femtio skakar den och när jag har kört ett tag med den så låter den konstigt, typ som en cross moppe fast bara i vissa varvtal. Den skramlar och det låter som om någon skruv sitter lös.. Vad kan jag göra åt det här? Är det bara o lämna in den eller, för jag orkar inte lägga ner för mycket pengar.

När det är nytt så skruvar muttrarna upp sig ibland. Rota runt där det låter och dra åt alla skruvar/muttrar du hittar.
Citera
2013-06-06, 10:49
Medlem
Det kan ju vara så att hela mopeden håller på att falla i bitar när du kör som en jävla raket.
Kör lite saktare istället
Citera
2013-06-06, 13:24
Medlem
majordoes avatar
Jag hade liknande problem på min Jawa TWS crossmoped... kopplingskorgen var skrev
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in