Citat:
Ursprungligen postat av
LFE
Angående det personliga ansvaret i de fall som du ändå, trots din bristfälliga förmåga att analysera påstående måste inse finns - om inte i detta fall så i andra. Varför ska pengar räcka som straff för kapitalister medan alla andra kan straffas med fängelse och i USA med dödsstraff Varför detta vurmande för kapitalisterna Visf?
Räcka som straff? Varför vore det bättre att sätta kaptenen för fartyget Valdez i fängelse, än att kunna stämma hela firman för negiligence och få ut stora summor pengar för att kunna ersätta de som såg fångsten av fisk förstörd, de som såg turismen dala och var tvungen att stänga ner.
Du vill hänga upp folk på plakat? Okej, men något som skulle falla under brottsbalken kräver långt mer bevisning.
Citat:
Ursprungligen postat av
LFE
Jag skulle vilja träffa dig. Jag måste se med egna ögon att du inte är en mullvad anställd av typ Timbro.
Du uttrycker dig rätt bra och har något som verkar vara en oändlig förmåga att spinna runt saker men du är är antingen förbluffande korkade vad gäller andra saker eller som sagt...
Jag vill inte träffa dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
LFE
Slutsatsen att den inte finns i WP drar jag från att det ej går att klicka på den länk som din propaganda-blogg referar till.
Reason.tv är lika trovärdig källa som Washington Post. Är dock immateriellt, med tanke på att jag hänvisat till den ursprungliga studien.
Citat:
Ursprungligen postat av
LFE
Vilka tre studier säger detta?
Vart är studierna Visf.
Överallt finns enbart korta sammanfattningar/omskrivningar av någon idiot från Lomo som aldrig referar till vilka sidor det gäller i Californiens Cancer Centrum rapport.
http://cebp.aacrjournals.org/cgi/content/meeting_abstract/20/10_MeetingAbstracts/A78
Det är t.om. publicerat i en vetenskaplig journal. Likaså är de två tidigare studierna som refereras i den jag nu gav dig. Citatet är taget av forskaren som gjort denna studie. Men du vet bättre eller? För att du sett en film? Varför kan du inte bara inse att du har fel, vad skulle krävas?
Jag skulle be dig att ta till dig ifrån pålitliga källor, men nu är det fjärde gången du får denna hänvisning. Så jag upprepar mig i att säga att jag inte tror att man kan resonera med personer som dig. Du skiter i vetenskapen, du har din världsbild, den är värd mer för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
LFE
Är du så korkad att du inte förstår?
Det du ska jämföra i den sidan är Countyns (stort som typ Blekinge) med den lilla staden Hinkley.
Inte Countyns med Staten Californien.
Vad snackar du om? Du vet countyt finns där. Om du söker upp San Bernardino så ser du att cancer-risken inte ens står ut. Den är mindre än snittet.
Citat:
Ursprungligen postat av
LFE
Då får du det resultat jag presenterade.
Du kan inte jämföra så. Om jag går till ett pensionat och gör en studie på cancer, sedan jämför jag det med ett dagis, är slutsatsen då i din mening att pensionat leder till högre cancer-risk?
Citat:
Ursprungligen postat av
LFE
Men för i helvete, det är det lilla samhället Hinkley som påverkades av och jobbade i och drack grundvattnet som förgiftats av detta monsterföretag. Det är till det lilla samhället som även under 2000-talet företaget fortsätter att betala allt högre skadestånd. Om de kunde bevisa det den sida du förespråkar så hade deras advokater gjort det. Inte ens de kan, varför försöker du?
Så du har sett en film. Jag har gett dig vetenskaplig underlag för att det är en film och inte mycket mer än så. Du väljer att påstå att filmen har rätt men vetenskapen har fel. Går inte att ta dig på allvar.
PG&E har inte fällts för något brott. De gick med på en settlement. Om du istället för att kolla på forskningsunderslaget som påvisar att det
omöjligt kan finnas en ökad risk för cancer i detta område, vill raljera om motiven hos advokater, så får du väl göra det. Det finns dock inga vetenskapliga belägg för att säga att PG&E har "förgiftat" några och dödat dem i cancer. Det enda en åklagare skulle kunna ta upp är att krom-6 klassas som en cancerframkallande substans, samt att koncentrationerna i denna bygd är högre på grund av läckage ifrån dålig sanering ifrån bolaget. Dock är det oklart om det är ett cancerframkallande medel om det intas via drickesvatten. Troligtvis är inte så fallet, kan man dra som slutsats ifrån att cancerfrekvensen inte är högre i denna bygd. Vet du varför man inte gjorde en film om det? För att det är enormt osexigt. Ingen skulle vilja se den filmen. Så man överdrev och vaskar sanningen. Och det är såhär hela din världsbild är uppbyggd, du föredrar en fin berättelse framför en sann berättelse varje dag. Då får man en så virrig verklighetsuppfattning som du har.
Citat:
Ursprungligen postat av
LFE
Skriver du nonsens igen så ignorerar jag dig permanent genom Flashbacks egna ignorefunktion så slipper vi detta som jag bett dig om flera gånger redan. Du blir den första.
Hah, lycka till med det. Du kan inte ignorera mods.
Citat:
Ursprungligen postat av
LFE
Vart är dessa samtliga forskare?
Vet du att luftprover tagits?
Vet du vilka resultat de visar?
Bryr du dig?
Sluta anta, jag presenterar ett fall som filmatiserats i hopp om att just fler kan relatera till det.
Inte för att jag tar min fakta från filmen.
Så varför förnekar du forskning till förtur för filmen?
Jag har också sett filmen, jag tyckte den var underhållande. Skillnaden mellan dig och mig är att jag fattar att det är en film, du gör inte det. Du kan inte se skillnad på en bra berättelse och en sann berättelse.