Citat:
Ursprungligen postat av
Visf
Okej.
Men när man kollar på korrelationen till andra faktorer, som ålder, vilken denna vetenskapliga rapport gör, då sticker det inte ut som en överrepresentation. Dessa 2000-medborgare är inte ett urval som representerar snittmedborgaren. De är långt äldre. Så du kan inte bara "multiplicera" på det viset, det enda du får fram är att befolkningen i Hinkley har en högre snittålder.
Anledningen till att man tar de 2000 medborgarna som referensram är för att det är dessa 2000 som bolaget förgiftat. Detta bolag har gjort många fler människor svårt sjukare än vad de annars skulle varit.Jag förstår inte hur mer klar jag kan vara på den här punkten. Vart får du information om att de är långt äldre?
Det är information om countyt som vi nu har etablerat är 50 000 km2 stort och USAs största.
Utöver detta så är siffrorna som du referar till age adjusted ratio.
Anledningen till att age adjusted ratio är större än normen är tvärtom: för att befolkningen är yngre. Äldre får oftare cancer.
Det här får du upp om du jämför exempelvis LA county med San Bernandino.
Antalet hushåll med en person över 65 är 9.7% respektive 6.6%.
Varför är du så ihärdig att gå emot allt jag säger och göra övertramp gång på gång på gång?
Citat:
DOI är referensnummer till (framför allt) vetenskapliga publiceringar. A78 refererar till det Abstract du ser. Ta bort det och du får just den vetenskapliga journalen (1) för September 2011.
(1) Som heter "Cancer Epidemiology Biomarkers & Prevention"
Varför kan du inte erkänna att du har fel? Skulle det vara det värsta i världen om du visade att du kunde lära dig något?
Nej det är det inte. Magasinet heter det Visf.
Snälla, bara sluta skriv, lyssna istället och försök att lära dig något.
Kolla Visf:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cancer_Epidemiology,_Biomarkers_%26_Prevention
Jag hittade studien...eller?
Du sa att den länkande till studien.
Och ja, jag ska gå igenom studien.
Och sluta vurma för kapitalisterna.