• 1
  • 2
2013-06-05, 01:50
Medlem
Chicken-hawks avatar
Har pratat med flertal personer som röker Spice och alla dem inblandade menar att precis all aceton försvinner och dunstar bort helt. Men måste säger också att det som tobaken sugit åt sig förblir kvar men allt överflöd dunstar bort helt. Hur ligger det egentligen till? Vem har rätt?
Jag har ju sett folk som röker ner sig totalt på de och dom blir helt trasiga enligt min mening.
Citera
2013-06-05, 02:05
Medlem
LightClouds avatar
Acetonet avdunstar helt, så länge torkningen går rätt till. Väntar man inte tillräckligt länge så kan du vänta dig riktigt jävla hemskheter ifall du röker rökmix som inte är helt torr.

Kemiskt ren aceton avdunstar till 100% om du låter rökmixen stå öppet i exempelvis ett rum eller på en altan och låter det ligga i några timmar och under timmarna som går vänder du på tobaken då och då eller åtminstone rör runt i den.

Hade inte acetonet försvunnit helt hade de förmodligen blivit mer än trasiga, dina vänner alltså. Troligtvis hade de varit döda för länge sedan om de rökt inte helt avdunstad aceton i större mängder.
Citera
2013-06-05, 03:17
Medlem
Chicken-hawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Acetonet avdunstar helt, så länge torkningen går rätt till. Väntar man inte tillräckligt länge så kan du vänta dig riktigt jävla hemskheter ifall du röker rökmix som inte är helt torr.

Kemiskt ren aceton avdunstar till 100% om du låter rökmixen stå öppet i exempelvis ett rum eller på en altan och låter det ligga i några timmar och under timmarna som går vänder du på tobaken då och då eller åtminstone rör runt i den.

Hade inte acetonet försvunnit helt hade de förmodligen blivit mer än trasiga, dina vänner alltså. Troligtvis hade de varit döda för länge sedan om de rökt inte helt avdunstad aceton i större mängder.

Okej. Hur länge bör kemiskt rent aceton stå tills det har dunstat helt från tobaken? Ska det stå i rumstemperatur eller i lite varmare miljö som t.ex på en inglasad altan med plasttak, när solen ligger på så blir det ren bastuvärme. Jag har blivit lite avskräckt när jag sett en bekant som jag inte kallar min vän när han röker på i mängder och han är en ren zombie.

Anledningen till att jag inte velat testa röka på Spice är för just acetonet. Men tillagas det på rätt sätt i rätt värme så kanske det försvinner helt och blir mindre farligt för hjärnan?
Citera
2013-06-05, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chicken-hawk
Okej. Hur länge bör kemiskt rent aceton stå tills det har dunstat helt från tobaken? Ska det stå i rumstemperatur eller i lite varmare miljö som t.ex på en inglasad altan med plasttak, när solen ligger på så blir det ren bastuvärme. Jag har blivit lite avskräckt när jag sett en bekant som jag inte kallar min vän när han röker på i mängder och han är en ren zombie.

Anledningen till att jag inte velat testa röka på Spice är för just acetonet. Men tillagas det på rätt sätt i rätt värme så kanske det försvinner helt och blir mindre farligt för hjärnan?

Du blir lika väck i huvudet ändå.
det är en drog
Missbruka den inte så blir du ingen zombie
Vissa blir lika seg av ganja efter bara någon månads missbruk. fattar knappt vad som händer på TV'n

Låt stå över en natt eller något
Rör om, när det är helt torrt.. vänta lite till för att vara på säkra sidan
Även om det finns små spår av aceton kvar så dunstar det direkt du tänder spliffen typ...
Senast redigerad av Psychedelika 2013-06-05 kl. 03:27.
Citera
2013-06-05, 03:27
Medlem
Chicken-hawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelika
Du blir lika väck i huvudet ändå.
det är en drog
Missbruka den inte så blir du ingen zombie

Nej det är klart. Men det låter inte rimligt att precis all aceton försvinner helt, fast det kanske det gör i rätt värme efter några dagar? Självklart så får man röka med lite förnuft till vissa andra jag känner.
Citera
2013-06-05, 03:30
Medlem
Citat:
Nej det är klart. Men det låter inte rimligt att precis all aceton försvinner helt, fast det kanske det gör i rätt värme efter några dagar? Självklart så får man röka med lite förnuft till vissa andra jag känner.
Vill du vara helt dunder säker så är det bara att låta det stå i en vecka
inte en chans att det finns något kvar då
Är ganska säker på att 99% är borta efter 16-24 timmar om du inte har en gryta med flera liter i
Rums temp

läste om någon unge i USA som brände sönder lungorna när han rökte fuktig mix, finns säkert att läsa lite om det någonstans

Annars kan du ju ta den lätta vägen och måtta pulver med en knivspets
Ner med ett par korn i pipan sen far det iväg
Senast redigerad av Psychedelika 2013-06-05 kl. 03:38.
Citera
2013-06-05, 04:38
Medlem
LightClouds avatar
Citat:

https://www.flashback.org/sp43610219

Där beskriver jag hur jag gjorde min rökmix. Hoppas att den hjälper dig något på traven!
Citera
2013-06-05, 10:46
Medlem
Citat:

Om du hade läst kemi hade du inte behövt fundera på vad som var rimligt eller inte

Och ja, aceton dunstar till 100%. Inte fan hade jag använt det för att rengöra datorer med annars...
Citera
2013-06-05, 11:01
Medlem
Krickerts avatar
Är kemikalierna i aceton cancerogena?
Citera
2013-06-05, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Är kemikalierna i aceton cancerogena?

Aceton är ett organiskt ämne som bildas helt naturligt när kroppen bryter ner fettsyror. Du har alltså aceton i ditt blod just när du läser det här...

Det besvarar inte din fråga, för vem vet vad större mängder kan ge upphov till. Däremot så känns det mest som att du bär på någon rädsla för ordet kemikalie, stämmer det?

Vad är det som är så otäckt med kemi egentligen? Jag önskar verkligen att man hade gjort Naturvetenskaperna till kärnämnen så att folk kunde få lite grundläggande förståelse och slippa gå runt och vara rädda för mobilstrålning och annat trams.

Det måste vara lite otäckt att leva i en värld fylld med allt som vetenskapen frambringat utan att förstå hur det gått till...
Senast redigerad av Phailure 2013-06-05 kl. 11:19.
Citera
2013-06-05, 12:06
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Aceton är ett organiskt ämne som bildas helt naturligt när kroppen bryter ner fettsyror. Du har alltså aceton i ditt blod just när du läser det här...

Det besvarar inte din fråga, för vem vet vad större mängder kan ge upphov till. Däremot så känns det mest som att du bär på någon rädsla för ordet kemikalie, stämmer det?

Vad är det som är så otäckt med kemi egentligen? Jag önskar verkligen att man hade gjort Naturvetenskaperna till kärnämnen så att folk kunde få lite grundläggande förståelse och slippa gå runt och vara rädda för mobilstrålning och annat trams.

Det måste vara lite otäckt att leva i en värld fylld med allt som vetenskapen frambringat utan att förstå hur det gått till...
Det är inte jag som är TS och jag är absolut inte allmänt rädd för kemikalier.

Ditt jävla fittnylle,det finns ingen anledning att hoppa på någon för att ställer en fråga.
Citera
2013-06-05, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Det är inte jag som är TS och jag är absolut inte allmänt rädd för kemikalier.

Ditt jävla fittnylle,det finns ingen anledning att hoppa på någon för att ställer en fråga.

Äsch sluta ha sådan hybris, mitt inlägg är inte riktat mot dig personligen utan är ett svar+spinoff på en fråga, som råkar vara postad av dig....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in