Finns ett par gröna shoppar inrikes som säljer de nuvarande lagliga cannabinoiderna. Det du ska tillverka heter för övrigt rökmix om du inte tänkt att köpa exempelvis JWH-018 som är olaglig, men det förmodar jag att du inte ska.
Exempel på shoppar är:
www.jusef.net
www.asklepios.nu
www.billigtroka.com
www.rclab.com
www.rc-sverige.com
www.chemsweden.com
Samtliga är gröna.
Vidare behöver du, efter att du har inhandlat exempelvis ett gram pulver av någon cannabinoid:
150 milliliter kemiskt ren aceton -> Finns på ICA, Apoteket etc.
Rulltobak eller knaster -> Tobak kör jag på. Kostar 110 kronor för 50 gram John Silver
Steg 1.
Häll i all aceton i en glasburk, skål eller ett durkslag i någon form av metall. Viktigt är att du inte använder plastdetaljer då acetonet har en tendens till att fräta på detta. Blanda därefter i pulvret i acetonet som nu ligger i skålen och rör runt med en kniv så att pulvret löses upp.
Steg 2.
Häll i så mycket tobak som du vill blanda ut med. Jag använder ett gram cannabinoidpulver (5F-AKB48) på 35 gram tobak. Således häller du i exempelvis då 40 gram tobak i skålen och sedan är det bara till att blanda, blanda, blanda, röra runt, röra runt, röra runt. Använd kniv och gaffel exempelvis. Du kan även använda händerna till att gripa och smula på tobaken samt pressa ihop den så att acetonet rinner ur och sedan lägga ned tobaken i skålen igen.
Håll på så i en liten stund. Jag blandade aktivt tio till 15 minuter ungefär och lät det stå 20 minuter då och då för att det skulle dra åt sig acetonet.
Steg 3.
Häll ut din gegga på en stor tallrik eller ugnsplåt. Jag använde en pizzatallrik och hällde över allting inklusive den vätskan som fanns kvar av acetonet.
Jag masserade sedan ut all tobak så att det täckte precis hela den stora tallriken och det blev ett riktigt tunt lager av tobak på varje del av tallriken.
Steg 4.
Låt det nu stå och torka i rumstemperatur. Det går att torka i lägre temperatur lika gärna som i högre men jag ansåg att rumstemperatur torkade bäst. Med jämna mellanrum kan du gräva runt i tobaken med en gaffel eller sked och vända på tobaken, flytta runt den lite och sedan återigen massera ut tobaken så att den täcker hela tallriken.
-----
När rökmixen inte längre luktar aceton eller är blöt överhuvudtaget är det klart. Jag rekommenderar dock att du låter det stå och torka lite längre än lite för kort. Låt det stå ett antal timmar inomhus och torka. Jag torkade mitt drygt två timmar vilket var tillräckligt, men som sagt är det alltid bättre att ta det säkra före det osäkra.
Hoppas att detta hjälper dig något.