Citat:
Ursprungligen postat av
Valari
I det här fallet håller mitt resonemang och om du ens läst vad jag skrev så skulle du förstå, det var ju en person i tråden som skrev att han var orsaken till den ALLRA första olyckan (Olyckan precis innan bussolyckan 500 meter framför). Han erkände till och med att han brustit i sin uppmärksamhet. Så med det menar jag att bussolyckan troligtvis inte hade inträffat om det inte var som så att köbildning för den andra första olyckan hade skapats, hänger du med? Alla 3 olyckor hänger ihop och är i direkt samband till den första olyckan.
Rent krasst kan du ju dra det där hur långt som helst.
Att man ansvarig för en enskild händelse innebär ju inte att man är personligt ansvarig för allting som händer därhän. Någonstans på vägen måste man ju kunna kräva personligt ansvar utav andra.
En bilförare skall kunna stanna framför ett förutsägbart hinder, och i min värld är en stillastående fordon på en motorväg ett hinder man skall hinna uppfatta, att det stillastående fordonet står stilla pga av en annan olycka är absolut ingen ansvarsbefrielse för den bilförare som kör in i det stillastående fordonet.
Jag förstår hur du tänker, men tycker samtidigt du slår lite knut på dina egna tankar.
Att ett händelseförlopp är resultatet utav en persons agerande, ja, men att denna är ansvarig för allt som händer därefter, nej. Det är en jävla skillnad.