2013-06-02, 21:42
Medlem
Hej har ett stort problem!!
När jag startade min dator så fick jag ett medelande där det stog att jag måste sätta i windowsskivan skulle installera om men datorn hittar inte hårddisken elr nåt.. värkar som att alla mina program viktiga filer till datorn bara försvann kan inte ens formatera om datorn :/

Tacksam för hjälp
Citera
2013-06-02, 21:51
Medlem
Sverige2025s avatar
Du skall inte sätt in någon windows skiva i alla fall, då kommer du röra till det ännu mer. Utan ring datorhjälp på orten, så du får hjälp med att göra backup dina filer. Fel handhavande i det är här läget är lika med data till /dev/null

Det kan vara ett enklare fel, men även mer jobbigare fel. Men grundprinpicpen är, gör backup innan man börja mickla.

Citat:
Ursprungligen postat av SunGouD
När jag startade min dator så fick jag ett medelande där det stog att jag måste sätta i windowsskivan skulle installera om men datorn hittar inte hårddisken elr nåt.. värkar som att alla mina program viktiga filer till datorn bara försvann kan inte ens formatera om datorn :/

Tacksam för hjälp
Citera
2013-06-02, 22:24
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Du skall inte sätt in någon windows skiva i alla fall, då kommer du röra till det ännu mer. Utan ring datorhjälp på orten, så du får hjälp med att göra backup dina filer. Fel handhavande i det är här läget är lika med data till /dev/null

Det kan vara ett enklare fel, men även mer jobbigare fel. Men grundprinpicpen är, gör backup innan man börja mickla.
Härligt med lite Linux-folk här. Hehe.

Till TS:
Boota upp ett valfritt Linux-distro (förslagsvis Ubuntu). Kopiera över alla filer du vill ha. Formatera.
Citera
2013-06-03, 01:29
Medlem
merlin2s avatar
Citat:

Tacksam för hjälp

är du säker på att hårddisken inte hittas eller är det bara att windows inte hittar hårddisken, stor skillnad här.

kolla om hårddisken hittas i bios, om ja så är det bara windows som skräms och den gnäller med boot.ini eller liknande bullskit, om nej så är det inte windows och då är det bäst att ta ut hårddiken ut datorn och in med den i ett externt chassi eller en annan dator och säkerhetskopiera dina filer.
Citera
2013-06-03, 09:25
Medlem
Sverige2025s avatar
Det är inte så bara alla gånger.. Har folk hela sitt liv oå hårddisken, så bör den anlita någon som saker och ting rätt, än att försöka själv.

Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Härligt med lite Linux-folk här. Hehe.

Till TS:
Boota upp ett valfritt Linux-distro (förslagsvis Ubuntu). Kopiera över alla filer du vill ha. Formatera.
Citera
2013-07-03, 20:59
Medlem
Sickquens avatar
Citat:

Tacksam för hjälp
Om det är så som du skrev i rubriken att allt är raderat så är det inge att göra åt nejdå går att fixa! Lämna in den hos nån data tekniker/support , venneh va de heter xD, så kan de göra en backup på allt
Citera
2013-07-07, 00:55
Bannlyst
du får nog skriva lite mer detaljerat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här