• 1
  • 2
2013-06-02, 21:40
Medlem
Fixar man arbetsdagarna om man är helt otränad? (Hur tungt det är beror förstås på vad som ska lyftas, förstår jag.) Är det mycket lyft som ska göras även som truckförare, eller sköter trucken det mesta?
Citera
2013-06-02, 21:43
Medlem
Hoeglunds avatar
Ja du fixar det helt otränad. Dom tunga grejerna lyfter man med trucken.
Citera
Medlem
-Mystics avatar
Japp, jag som har en relativt liten kroppsbyggnad samt ganska otränad fixade enkelt ett lagerjobb som pågick i ca 3 månader, kom upp i samma kapacitet som de övriga med liknande uppgifter/erfarenhet.

Du kommer att svettas visst, men knappats börja flåsa.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Lätt, finns klara arbetsregler om tunga lyft även på ett lager.
Citera
2013-06-02, 21:45
Medlem
Finns flera tjejer som jobbar på lager också så inget krav på muskler eller hjärna.

Truckkort och kontakt som är villig att anställa dig är det ända du behöver.
Citera
2013-06-02, 21:46
Medlem
De enda som har problem på mitt jobb är folk som röker, de flåsar och svettas. :P
Citera
2013-06-02, 23:00
Medlem
Drdeoos avatar
runga lyft gör man tsm med ngn
Citera
2013-06-02, 23:41
Medlem
Utan problem tar någon vecka att få upp flåset igen och träna upp styrkan. På det senaste sommarjobbet jag hade slutade jag rätt snabbt att använda lyfthjälpmedlen för att jag tyckte det var bökigt och att det gick snabbare och smidigare att lyfta utan. Men det beror givetvis på vilken arbetsplats det är. På ett av mina jobb var det riktigt tunga lyft ibland, med gods som inte passade till våra lyfthjälpmedel varken truckar eller traverser. Jag var faktiskt den enda av tjejerna på den arbetsplatsen som klarade de arbetsuppgifterna. Förresten var det en av killarna som inte klarade det heller pga dålig rygg så det var jag och en kille till som alltid fick ta dessa moment
Citera
2013-06-03, 08:40
Medlem
Det beror på vad du har för arbetsuppgifter på ett lager. Om du lyfter rätt när det gäller tunga lyft är det inga problem, om du inte tidigare har någon form av skada. Annars ber du någon att visa hur man lyfter rätt. När jag började arbeta på ett lager var det en kille som var kunnig inom ergonomi som visade hur jag skulle lyfta. Annars kan ett tips vara att se hur andra lyfter tyngre saker.
Citera
2013-06-03, 15:55
Medlem
Semestas avatar
Enligt mig så har det snarare varit upprepade lyft från viss höjd eller ur pall som slitit på handleder. Ryggen går bra om man tänker sig för men om det är hög produktion och deadline så kan det bli jobbigt på vissa stationer. Men rotation förekommer
Citera
2013-06-03, 16:04
Medlem
YP4XQs avatar
Beror väl på vad det är för lager. Jag har varit på bland annat ett grossistlager för detaljtbutiker alltså bara små paket och lätta lyft(mest påsar eller småkartonger) medans ett annat var ett grosslagerr för bildelar och där var det svett och tårar(klämde sig mellan lådor och under tunga saker titt som tätt) och man fick ta i så man såg stjärnor. Ibland skulle man stapla bromsskivor på kanske 5-15kg/par * 250 st. Eller flytta runt oljetunnor på 250kg styck. Får fina underarmar aldrig samma lyft så det blev aldrig monotomt. Klev ofta ur trucken då för att köra för hand.
Citera
2013-06-03, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Derp321
Finns flera tjejer som jobbar på lager också så inget krav på muskler eller hjärna.

Snacka fördom!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in