• 1
  • 2
2005-06-05, 21:57
Medlem
Mankans avatar
Hr har ni dem allla, hll till godo:

http://nostradamiana.astrologer.ru/centuries-eng.html
Citera
2005-06-05, 23:04
Medlem
Lighthousetouchs avatar
Tack, alltid trevligt med lnkar och sdant som r gratis, men jag fattar inte ett skit av de texterna. Skulle behva en tolk
Citera
2005-06-06, 02:55
Medlem
Indians avatar
Nostradamus profetior r ju skrivna p ett stt som gr att tolka lite hur som helst.. det r oftast eftert, som ngon pressar in en av verserna s att den lite lngskt passar p ngon historisk hndelse. I de 2-3 populra Nostradamus bcker jag lst, s r det frapperande hur mycket av 1900talets historia han tycks ha sysselsatt sig med.. det borde ha varit av ganska perifert intresse p hans tid
Av de "trffar" han hade under sin egen levnad, s tolkar jag att han trots allt hade ngon paranormal frmga - men censuren/kyrkan frbjd vl honom att ge ut profetiorna i klarsprk, s han censurerade & blandade ordningsfljden. Resultat; han kunde lika grna ha struntat i att ge ut boken.. Bara myror i huvet p mnga generationer frustrerade svrmare & tolkare.

En annan sak r att jag tvivlar p s lnga frutsgelser - jag tror p mnniskans fria vilja, efter sin natur & frutsttningar. Naturen & frutsttningarna ger en huvudstrm fr historien som vi kan navigera i med vr fria vilja. Frutsgelser kan d vara mnade fr att varna - det gr att stoppa en frutspdd katastrof OM vi gr bot & bttring.

Frresten, ang. Nostradamus.. Kanske Walter Semkiw har rtt - d r gamle Nosse ter hr p jorden, fast nu som den mediale amerikanen Hans Christian King
http://www.johnadams.net/cases/sampl...mus/index.html
Kanske bara att frga honom om han kan meditera fram ngot minne av vad han egentligen menade d?
Citera
2005-06-06, 02:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Indian
I de 2-3 populra Nostradamus bcker jag lst, s r det frapperande hur mycket av 1900talets historia han tycks ha sysselsatt sig med.. det borde ha varit av ganska perifert intresse p hans tid

Nr jag lste ngra av de otolkade vansinnesdikterna han har skrivit (versatta men otolkade - DET ni!) s blev jag mest frvnad ver att han skrev saker om mig och mina vnner...

Han kan tolkas lite olika, jepp, det stmmer..
Citera
2005-06-06, 20:28
Medlem
Trappers avatar
ungefr som astrologi d...
Citera
2005-06-06, 21:20
Medlem
InkoPinkos avatar
Mankan, anser du att Nostradamus r bttre n Rai p att frutsga framtiden?

Kommer du ihg Rai? Du hvdade fr ngon mnad sedan att han frutsptt att George W Bush skulle bli mrdad den 17:e maj, och du var bombsker p att det skulle intrffa!
Citera
2005-06-06, 21:31
Medlem
NoTruces avatar
Var finns frutsgelserna om 1900-talet? Jag kan inte hitta dem.
Citera
2010-03-22, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lighthousetouch
Tack, alltid trevligt med lnkar och sdant som r gratis, men jag fattar inte ett skit av de texterna. Skulle behva en tolk
bump.
Jag r intresserad utav hans profetior men jag fattar inte ett skit
Finns det ingen svensk sida dr man kan hitta dom?
Citera
2010-03-22, 20:20
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Det finns en bok med profetiorna samlade p svenska (jag kpte den av ngon anledning fr mnga r sedan), men de r lika svamliga och vaga oavsett sprk...
Citera
2010-03-22, 20:50
Medlem
Han nmner hur stjrnor str, med ledning av dem fr man vl fram tiden, eller?
Citera
2010-03-23, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InkoPinko
Mankan, anser du att Nostradamus r bttre n Rai p att frutsga framtiden?

Kommer du ihg Rai? Du hvdade fr ngon mnad sedan att han frutsptt att George W Bush skulle bli mrdad den 17:e maj, och du var bombsker p att det skulle intrffa!

Vad tyst Mankan blev, sitter kanske och grter fr han/hon har brjat inse hur dum i huvet han/hon varit under alla r som trott p nonsens.
Citera
2010-03-27, 05:01
Medlem
Razamatazs avatar
Jag har fr mig det sagts att han frutspdde tredje vrldskriget som skulle brja ngra r efter andra millennieskiftet, och ha sin brjan i mellanstern eller Turkietomrdet. Kom inte ihg kllan bara, men det r ju bara att leta igenom skrifterna..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in