Kroppen blir nog lättare än så eftersom den brukar "lätta" på trycket så att säja. Men det kanske är det som är själen.
Om du söker så skall du finna en likadan tråd, där du
finner fler dementier.
som denna
"Under spiritismens storhetstid omkring år 1900 genomförde man en serie makabra försök, där en döende placerades på en specialvåg och vägdes före, under och efter döden. Många av de forskare som utförde dessa experiment rapporterade att det i dödsögonblicket skedde en plötslig och oförklarlig viktminskning, i regel på 20-30 gram. Det tog man som bevis för att själen i detta ögonblick lämnade kroppen. Viktminskningen kan även bero på utandning och förångning, och idag menar de flesta forskare att resultaten i högre grad avspeglar dåtidens hållning till själens existens än ett verkligt fenomen. "
Två personer har dött, en dog av hjärtsvikt och den personen vägde 240 Kg!
Den andre personen blev skjuten i huvudet, en tonåring på 80 kg.
Båda två ska kremeras, alltså brännas och bli till aska.
När dom brännts, så väger askan 21 gram... så 240 kg's killen och 80 kg's killen väger lika mycket när dom har bränts..alltså 21 gram...
det är det som är sjukt, hur fan en person på 240 kg , hur hans aska kan väga lika mycket som killen på 80 kg...
Hur stor man än är, så kommer askan väga 21 gram.
Edit: Det var det jag hörde, att folk missuppfattade det från filmen 21 grams? Det är själva askan som ska väga 21 gram när man dött, oavsett vikten. Men folk missuppfattade det.
Alltså jag säger INTE att jag har rätt, säger bara vad jag hörde...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!