2013-06-02, 20:10
Medlem
Okej så jag har under snart tre veckor nu bokstavligt talat levt på minikeso, miniyoghurt och kalorisnål jordgubbssylt. Frukost, lunch, middag och mellanmål, varje dag. Inte i något dietsyfte eller något sånt utan helt enkelt för att jag tycker det är så himla gott! Jag förstår att det inte är helt optimalt men frågan är bara huuur onyttigt det verkligen är. Kan jag fortsätta leva på det här utan att kroppen tar stryk eller hur ligger det till egentligen? Än så länge mår jag prima
Citera
2013-06-02, 20:13
Medlem
du måste va tjej, en kille skulle aldrig tänka sådär korkat.
börja kika fibrer kanske?
Citera
2013-06-02, 20:14
Medlem
Bigorexias avatar
I längden kommer du att utveckla brist på flera essentiella nutrienter. Kroppen kommer att säga ifrån, förmodligen om inte alltför lång tid.
Citera
2013-06-02, 20:17
Medlem
MissPears avatar
Onyttigt och onyttigt, det beror ju på definitionen av det. Om du inte kompletterar med kosttillskott så att du får i dig alla näringsämnen som din kropp behöver så lär du snart märka av konsekvenserna av ditt leverne, vilket inte direkt är särskilt angenämt. Att man kan snöa in sig på ett specifikt livsmedel, i ditt fall 3 st, är en sak, men att det gått så pass långt att detta är det enda du lever på tyder på att det gått överstyr enligt min mening
Citera
2013-06-02, 20:37
Medlem
Du får ju inte mycket vitaminer, fibrer eller fett. Låter ganska extremt! Du borde inte hålla på såhär!
Citera
2013-06-02, 20:46
Medlem
Foliekepss avatar
Väldigt onyttigt. Inga fibrer öht. Hur mår magen? Måste va lösbajs varje besök.
Varva med frukter och grönsaker så klarar du dig bättre i längden.
Citera
2013-06-03, 09:45
Medlem
Tack för svaren!

Jag brukar slänga i lite hallon ibland också men jag antar att det inte räcker Synd dock men tror ni det finns något annat jag också kan blanda i som gör måltiden mer komplett? Vet att det låter lite galet men jag är verkligen besatt. Ingenting annat känns gott längre, haha...
Citera
2013-06-03, 10:27
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Köp mineraler och vitaminer på burk eller flaska så har du iallafall garderat dig hyffsat. Man behöver inte äta husmanskost, flytande näring fungerar alldeles utmärkt sålänge man får i sig det viktiga.
Citera
2013-06-03, 11:34
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Köp mineraler och vitaminer på burk eller flaska så har du iallafall garderat dig hyffsat. Man behöver inte äta husmanskost, flytande näring fungerar alldeles utmärkt sålänge man får i sig det viktiga.

Kortsiktigt, ja. Fibrer behövs i längden för tarmarnas funktion.
Citera
2013-06-03, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whaaat0
Tack för svaren!

Jag brukar slänga i lite hallon ibland också men jag antar att det inte räcker Synd dock men tror ni det finns något annat jag också kan blanda i som gör måltiden mer komplett? Vet att det låter lite galet men jag är verkligen besatt. Ingenting annat känns gott längre, haha...

Har lite svårt att tro att du äter som du skriver. Tror säkert du äter lagad mat med eller hos någon ibland.
Citera
2013-06-13, 12:05
Medlem
Halloj

Tro det eller ej så tröttnade jag faktiskt till slut på röran, blir ju oftast så när man är insnöad på något. Nu är jag dock tillbaka i "beroendet" igen fast har jag pratat med en dietist den här gången och hon sa att det var helt okej att äta så under perioder så ja, det löste sig Tack för alla svar iaf!

Kan förövrigt rekommendera alla att prova den här fantastiska "röran" (utan att bli beroende såklart). Keso, mini yoggi persika tillsammans med frusna hallon och kalorisnål jordgubbssylt. Helt magiskt<3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in