2005-06-05, 20:56
Medlem
LadyTieras avatar
Varje dag hittar jag nya postare med klockrena annonser, jag har svårt att förstå hur någon kan missförstå vår köp/sälj regel eller de bannlysningar/varningar som denna har gett.

det finns tom. anvädnare som har multipla varningar/tillsägelser i denna regel.

min fråga är till er användare, och den är enkel; Varför?

(och dra inte upp att fb borde starta en annonhörna, det kommer inte att ske, vi är ett debattforum och den diskussionen kan ni med fördel föra i en annan tråd)
Citera
2005-06-05, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Varje dag hittar jag nya postare med klockrena annonser, jag har svårt att förstå hur någon kan missförstå vår köp/sälj regel eller de bannlysningar/varningar som denna har gett.

det finns tom. anvädnare som har multipla varningar/tillsägelser i denna regel.

min fråga är till er användare, och den är enkel; Varför?

(och dra inte upp att fb borde starta en annonhörna, det kommer inte att ske, vi är ett debattforum och den diskussionen kan ni med fördel föra i en annan tråd)

För att de allra flesta inte läser reglerna?
Citera
2005-06-05, 21:00
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommy_t
För att de allra flesta inte läser reglerna?
men just dom som fått multipla tillsägelser/varningar osv då?
Citera
2005-06-05, 21:02
Medlem
Citat:
de har lite svårare att förstå. precis som du
Citera
2005-06-05, 21:02
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyVägrare
de har lite svårare att förstå. precis som du
ursäkta? utveckla det sista.
Citera
2005-06-05, 21:03
Medlem
General Nogis avatar
Citat:

I viss mån är det väl desperata spammare som tror att de kan få någon att nappa innan inlägget raderas och deras nick bannas. Resten är väl bara idioter antar jag...
Citera
2005-06-05, 21:07
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
I viss mån är det väl desperata spammare som tror att de kan få någon att nappa innan inlägget raderas och deras nick bannas. Resten är väl idioter antar jag...
det var inte spamamre jag syftade på, utan användare som drar på sig tillsägelse/varning för köp/sälj och sedan gör det igen en månad senare gör samma sak igen, jag menar...då kan man inte skylla på att man inte läste reglerna (som f.ö är ett dåligt försvar) är man verkligen så ignorant?

det är väldigt frustrerande både som moderator och användare att se dessa annonsinlägg hela tiden.
Citera
2005-06-05, 21:09
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Jag tror inte heller att folk som nyligen joinat alltid har läst reglerna. Och inte bara nyreggade heller för den delen. Jag har själv inte gjort det t ex. Det som förvånar mig mest är folk som har varit med ett tag som ändå börjar snacka om piratkort eller lägger upp en annons. Hur tänker man då? General Nogi har förmodligen rätt med idiotteorin.
Citera
2005-06-05, 21:14
Medlem
Big Mama´s guns avatar
Citat:
det var inte spamamre jag syftade på, utan användare som drar på sig tillsägelse/varning för köp/sälj och sedan gör det igen en månad senare gör samma sak igen, jag menar...då kan man inte skylla på att man inte läste reglerna (som f.ö är ett dåligt försvar) är man verkligen så ignorant?

det är väldigt frustrerande både som moderator och användare att se dessa annonsinlägg hela tiden.

Det är väl så att de skiter i varningar,tar det för att få upp en annons. Alltid är det någon som hinner se den och kanske nappar och då är väl en varning ett billigt pris för att få sin grej exponerad för FB´s användare.
Citera
2005-06-05, 21:15
Medlem
Citat:
jag menar det att tror du de som spammar annonser går och läser den här tråden?
likaså skiter de i reglerna eftersom det värsta som kan hända är att de blir bannade och de får göra en ny användare.
Citera
2005-06-05, 21:24
Medlem
Om man ska utvecka det hela lite: Jag tror att du Lady T utgår lite från dig själv och ditt förhållande till forumet.

Många användare "hänger" inte här och de skriver bara något ibland och läser inte speciellt mycket. Då är det fullt möjligt att missa att man inte får annonsera. Om de sedan får en varning för det, är kanske något som de knappt tänker på eftersom att bli av med ett användarnamn inte spelar dem någon stor roll.

Sedan några månader senare har man glömt bort det hela och man postar något liknande eftersom det funkar på de andra forumen som man är medlem på. Man blandar helt enkelt ihop det eftersom man inte är så engagerad.

För oss som inte har så mycker liv och hänger här allt för stor del av livet blir allt sånt här självklart. För andra inte.

Jag har inte läst reglerna t ex, skulle jag inte hänga mycket här skulle jag säkert glömma bort den om annonsering även om jag bara läst det en gång i någon post.
Citera
2005-06-05, 21:28
Bannlyst
Citat:

Det är så vår lilla vackra mod att alla kanske inte bryr sig om reglerna. dom är inte rädd för en varning eller tillsägelse för dom kan komma tillbaks när dom vill genom att köra proxy och sen starta en ny tråd med köp/sälj och dom vet att folk kommer titta i tråden innan nån mod hinner radera och det brukar räcka för att få köpa eller sälja det man nu är ute efter.

Folk bryr sig helt enkelt inte om dom gyllene reglerna på fb
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in