2005-06-05, 21:29
Medlem
Deon Limes avatar
Jag är inne på Tommy:s linje med tilläget att flertalet skiter i det.
Du Tiera tycker uppenbarligen väldigt mycket om fb och det känns viktigt.
För andra som skriver här bryr sig mindre, de vet att man inte får posta annonser men skiter i regeln eftersom en bann ändå inte spelar någon roll.
De klarar sig precis lika bra utan att kunna skriva på fb.
Citera
2005-06-05, 21:31
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Jag håller med lite i det tommy_t säger, det är bara de mest frekventa användarna som har hyfsad koll på reglerna men jag tror att många av de som hänger här inte alls har koll på reglerna och knappast vet någonting alls utanför de delforum där de hänger och har sina specialintressen.

En annan aspekt är att det faktiskt inte alltid går så särdeles fort med inläggsborttagningen så exponering får man av sina annonser, ibland kortare men ibland längre tid.

http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=214930
Citera
2005-06-05, 21:32
Moderator
impieteers avatar
Man kan ju dela in köp/sälj-personern i två grupper:

* Spammare som struntar i regler och bara hoppas att någon hinner svara innan annonsen tas bort

* Nya eller sporadiska användare som inte har koll på reglerna.

Första gruppen har ni nog tagit bort rätt bra med tredagarsregeln, annars känns den rätt svår att komma åt. Den andra gruppen däremot kan man ju använda en mängd tekniska lösningar mot, exempelvis popuprutor eller stor röd text när någon startar en ny tråd som talar om att det är förbjudet att annonsera. Eftersom de flesta inte startar speciellt många nya trådar varje dag kan störningsmomentet vara ganska stort utan att bli irriterande. Men vad vet jag, det kanske redan görs, jag startar ju inga trådar.
Citera
2005-06-05, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Den andra gruppen däremot kan man ju använda en mängd tekniska lösningar mot, exempelvis popuprutor eller stor röd text när någon startar en ny tråd som talar om att det är förbjudet att annonsera.

Det här tror jag på.

Att ha röd text under inmatningsfältet när man postar som det står: "Det är förbjudet att posta köp/sälj-annonser samt diskussioner om piratkort"
Citera
2005-06-05, 21:59
Medlem
ShitLords avatar
Jag tror det har med intelligens att göra. Själv känner jag redan till de flesta regler utan att ha läst dom, detta genom att se andras misstag. Andra har svårare att ta till sig saker, och då får man förklara en gång till, fast saktare.
Citera
2005-06-05, 22:05
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShitLord
Jag tror det har med intelligens att göra. Själv känner jag redan till de flesta regler utan att ha läst dom, detta genom att se andras misstag. Andra har svårare att ta till sig saker, och då får man förklara en gång till, fast saktare.

Så är det, sunt förnuft räcker långt. Även fast just köp och sälj, och piratkortsdiskussionsreglerna inte är speciellt intuitivt lätt att fatta. Men det lär man ju sig på en dag som sagt.

Men som alla andra har sagt: har man ett slaskkonto spelar det ju ingen som helst roll om man blir bannad eller inte.
Citera
2005-06-05, 22:08
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommy_t
Det här tror jag på.

Att ha röd text under inmatningsfältet när man postar som det står: "Det är förbjudet att posta köp/sälj-annonser samt diskussioner om piratkort"
Det där var ett mycket tänkvärt förslag. Många postar en annons av misstag (för att man inte är uppdaterad med reglerna) och detta skulle kunna få åtminstone den gruppen att upphöra med annonser.
Citera
2005-06-05, 22:09
Medlem
m0gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommy_t
Det här tror jag på.

Det låter bra.. På så vis blir de ju ständigt påminda.
Citera
2005-06-05, 22:16
Medlem
Deon Limes avatar
Jag tycket tvärtemot förslaget är illa. Ett slag mot majoritetens användare intelligens och sunda förnuft.

Kan väl inte vara meningen med att vi användare ska bli behandlade som barn. Redan som det är nu finns det mängder med klistrade trådar i varje delforum med regler vi skall följa.
Citera
2005-06-05, 22:21
Medlem
ShitLords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McFrost
Så är det, sunt förnuft räcker långt. Även fast just köp och sälj, och piratkortsdiskussionsreglerna inte är speciellt intuitivt lätt att fatta. Men det lär man ju sig på en dag som sagt.

Men som alla andra har sagt: har man ett slaskkonto spelar det ju ingen som helst roll om man blir bannad eller inte.

Det tar ju 3 dagar att kunna skriva när man registrerar sig, så spammare gör sig stort besvär för att kunna spamma.
Jag hinner aldrig se spammarnas inlägg, för de raderas snabbt. Kan vara riktiga spammare beroende på hur inlägget ser ut.
Citera
2005-06-05, 22:24
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShitLord
Det tar ju 3 dagar att kunna skriva när man registrerar sig, så spammare gör sig stort besvär för att kunna spamma.
Jag hinner aldrig se spammarnas inlägg, för de raderas snabbt. Kan vara riktiga spammare beroende på hur inlägget ser ut.

Det är väl inte så jobbigt att vänta i 3 dagar. Man behöver ju inte sitta och räkna minuterna direkt. Framförhållning funkar i de flesta situationer.
Citera
2005-06-06, 00:17
Medlem
beyonds avatar
Det är nog så simpelt att blotta åsynen av regelverket gör att man bestämmer sig för att "läsa en annan gång" och så blir man förvånad när man får en varning.

För övrigt var detta ganska roligt:

Citat:
Ursprungligen postat av PartyVägrare
de har lite svårare att förstå. precis som du

Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
ursäkta? utveckla det sista.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto