Citat:
Ursprungligen postat av
gaffaman2
Såg en bild på Facebook idag.
Någon som skrivit att hen skulle ta bilder på soluppgången kl04, och att hen visste om risker osv.
Var även adresserat till Polis/räddningstjänst som skarpt påtalar att det inte rörde sig om självmordsförsök, utan en medveten klättring för att ta kort.
Lappen var tejpad på betong med ett hörn av skyddsobjektsskylt i bild.
Någon?
Mina vänner, låt mig börja med att berätta att utsikten var fenomenalt vacker. Och ja, lappen var från mig.
Klättrade västra bropelaren längs vajern, skippade säkerhetsutrusning för att spara tid och adrenalinet var mysigt bubblande. Nervägen var riktigt rushig och skön då man kan springa ganska fort på det relativt smala röret.
Någon valde att ringa räddningstjänst som anlände fort som fan. Hade inte mer än kommit upp till toppen innan jag såg första brandbilen som följdes av en herrans massa poliser och två båtar. Ringde 112 och förklarade att det inte rörde sig om självmordförsök, utan att gå in på närmre detaljer. 20 minuter senare lämnade de platsen och fick resten av natten för mig själv.
Till alla berörda ur Svea rikes räddningstjänst och poliskår: ledsen att jag stressade upp er, kan inte vara lätt att få larmen att någon hoppat från bron, men visst kände ni lättnad att det var falsklarm.
Blev bilderna bra?
Döm själva:
http://imageshack.us/f/401/eca3.jpg/
Om ni lyckas luska fram vem jag är kan ni väl skippa att outa mig. Kan tänka mig att kostnaden för utryckningen är mer än vad mitt semesterkonto vill veta av.
Kan någon ge lite tips på fler platser att fota i Göteborg? (även andra kringliggande platser som är lite "exotiska").