Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-06-05, 20:15
  #1
Medlem
Ola Schuberts avatar
Under de senast veckorna har jag diskuterat detta på passagen debatt: samhälle/feminism.
Jag har hänvisat till "SCUM manifest" och en massa andra saker. Läs gärna mina inlägg och andras så kanske vi kan föra en djupare diskussion här.

Länk till debatten:

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=3500000000000014&conference=105 00000000000295&subcat=286
Citera
2005-06-05, 20:22
  #2
Medlem
Reimers avatar
Nej , det är inte så många av det kvinnliga könet som har de åsikter
som avspeglas i Scum manifesto
Citera
2005-06-05, 21:47
  #3
Medlem
Ola Schuberts avatar
Jag tror du har rätt i att........

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej , det är inte så många av det kvinnliga könet som har de åsikter
som avspeglas i Scum manifesto

inte många kvinnor står för dessa åsikter. Men helt klart är att de extrema radikalfeministerna, (som jag brukar kalla nazifeminister), har fått fotfäste i landets högsta ledning. Vad gäller media så verkar det finnas en hel del nazifeminister där. Hur situationen ser ut ibland militärer och poliser känner jag inte till.
Citera
2005-06-05, 21:53
  #4
Medlem
Reimers avatar
Knappast bland polis eller militär , Vänsteråsikter brukar inte vara populära där
Citera
2005-06-05, 22:07
  #5
Medlem
Ola Schuberts avatar
Om nu extrema feministiska.............

åsikter numera räknas som extrema i dagen Sverige. Regeringen har ju frotterat sig ganska mycket med det gänget.
Citera
2005-06-06, 01:25
  #6
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Knappast bland polis eller militär , Vänsteråsikter brukar inte vara populära där

Vad har vänstern med "nazifemninister att göra?"
Citera
2005-06-06, 02:30
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Vad har vänstern med "nazifemninister att göra?"

För extrema feminsiter är lika nazisterna? Skillnaden är att judarna byts ut mot män.
Citera
2005-06-06, 08:10
  #8
Medlem
Reimers avatar
Jo men regeringens åsikter om sakernas tillstånd har ingen trovärdighet hos polis och militär, där räknas lille Fredrik (M) som rödgardist.
Citera
2005-06-07, 12:47
  #9
Medlem
Svar ja.

Men det är inte feministernas förtjänst, utan plastindustrins.
Nej, jag skojar inte. Mjukgörande ämnen som dibutyl- och oktylftalater förstör redan i mycket små mängder de hormoner som krävs för att ett foster med 23XY-kromosomuppsättning ska utvecklas till en pojke.
Det är nämligen så, att kvinnor utsöndrar små halter av androgener (testosteron och andra hormoner), vilka är nödvändiga för att ett foster ska utvecklas till en fenotypisk pojke. Kromosomuppsättningen är inte tillräcklig.
Alla foster är i princip flickor de första 7-8 veckorna, därefter sätter en del processer in som styrs av mammans androgen-produktion. Klitoris växer till en penis, pungen bildas av samma vävnad som de inre blygdläpparna, slidan växer ihop och livmodern tillbakabildas. All denna vävnad utgår från något man kallar Müllers resp. Wolffs vävnader, och andogenproduktionen stimulerar en av dessa att växa till, den andra tillbakabildas. Minns ej vilken som var vilken.
I vilket fall, mjukgörarna förstör androgenerna hos modern, och det föds så kallade manliga pseudohermafroditer, barn med 23XY uppsättning men som mer eller mindre ser ut som flickor. De är sterila och de kommer inte att ha någon egen produktion av könshormoner.
Det finns också en genetisk skada som gör att en del 23XY-foster inte svarar eller bara svagt svarar på androgener, så kallad CAIS eller PAIS. (Complete/Partly Androgen Insensitivity Syndrome) som ger liknande effekter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback