2013-06-01, 23:04
Medlem
JohnLocke2s avatar
http://bohuslaningen.se/nyheter/lysekil/1.2185173-nattvandrande-tjansteman-angreps

Jag vet inte varför men av någon anledning så reagerar jag extra starkt på att Lysekil är drabbat av kravaller och bilbränningar. Jag tror att det är för att jag ser Lysekil som en idyll typ skärgårdsdoktorn.

Är det någon som vet mera om vad det är som har gått snett i Lysekil?

Vad är det som händer i denna lilla idyllen i Bohuslän?

Hur många individer är det som håller på att bråka?

Rubrik ändrad.

//Moderator
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2013-06-01 kl. 23:29.
Citera
2013-06-01, 23:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Ett litet citat, suck...

Citat:
Attacken ska ha skett när de tre socialtjänstearbetarna var ute och nattvandrade i förebyggande syfte efter oroligheterna som skedde förra helgen i Lysekil.

– Tre socialtjänstearbetare är förda till NÄL efter att ha blivit överfallna i natt, säger Mats Karlsson.

Enligt honom är det i huvudsak en person som står bakom attacken, men att en grupp med ungdomar och yngre vuxna ska ha bemött de nattvandrande tjänstemännen med stenkastning strax efter midnatt mellan fredag och lördag.

– Sedan springer en person mot dem och det blir brottningsmatch med sparkar och slag, säger Mats Karlsson.

Han nåddes av beskedet om händelsen under natten men var själv inte ute och nattvandrade. Däremot fanns ett stor antal, både politiker och kommunens tjänstemän, ute för att inge en lugnande effekt i Lysekil.

Mats Karlsson ser mycket allvarligt på det som har hänt. Han vågar inte spekulera i vad som kan ligga bakom. Men hans utgångspunkt är att attacken är riktad mot kommunen.

– Vi uppmanar inte folk att stanna inne. Vuxna får gärna vara ute och vandra resten av helgen. Det är ingen allmänfara, som bilden ser är det här riktat mot kommunen, säger Mats Karlsson.

Finns det någon koppling mellan det som hände förra helgen i Lysekil?

– Det är mycket möjligt att det finns ett samband, säger han.
Citera
2013-06-01, 23:32
Medlem
När jag flyttade därifrån för 5 år sedan var det ganska mycket lätta droger och en del tunga kriminella som jobbar med smuggling där. Även en "Blatte" kultur som fanns där, badhusberget var ganska ostabilt område, mycket beroende på studentboendena för gymnasielinjen "Marinbiologi" med riksintag. Riksintag betyder 50% marinbiologintresserade och 50% flytta hemifrån folk, mycket fester och vattenpipor. Lite av ett segregationsområde då husen har en allmänt låg standard.

Sen är det ju också nedrustning av sjukvård/polis i området
Citera
2013-06-01, 23:33
Medlem
Jag bor där och alla vet vilka som ligger bakom det
Citera
2013-06-01, 23:40
Medlem
JapanKinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Below23
Jag bor där och alla vet vilka som ligger bakom det

Lust att delge oss närmare vilka typer/grupper det rör sig om?
Citera
2013-06-01, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JapanKina
Lust att delge oss närmare vilka typer/grupper det rör sig om?

Det är tiotal killar som ligger bakom och det finns en serbiska familj som ligger bakom allt skit som händer i Lysekil.
Citera
2013-06-02, 00:10
Medlem
JohnLocke2s avatar
Citat:
Det är tiotal killar som ligger bakom och det finns en serbiska familj som ligger bakom allt skit som händer i Lysekil.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lysekil

Folkmängd 7 628

Så det bor 7628 personer i Lysekil och 10 personer lever rövare.
Är det 7628 pacifister eller?

Då får Lysekil det Lysekil förtjänar.
Citera
2013-06-02, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnLocke2
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lysekil

Folkmängd 7 628

Så det bor 7628 personer i Lysekil och 10 personer lever rövare.
Är det 7628 pacifister eller?

Då får Lysekil det Lysekil förtjänar.

Japp, fast de 10 personer bara jävlas runt badhusberget och marinbiologi student som bor där.

Lysekil förtjänar inte det men de där killar har tur för gör allt skit och polisen tar aldrig dem
Citera
2013-06-02, 00:37
Medlem
Citat:
Japp, fast de 10 personer bara jävlas runt badhusberget och marinbiologi student som bor där.

Lysekil förtjänar inte det men de där killar har tur för gör allt skit och polisen tar aldrig dem
polisen vågar ej.Vi ska bara acceptera att dom får förstöra för oss säger vi nått är man rasist.Man fixar fritidsgårdar å mycket mer till utländska barn men bor man där dom flesta barn är svenskar och utländska barn som gillar sverige då får man inte ett skit.Synd dom glömmer att Sverige hjälpt dom.Jag är ej rasist mer snart blir det att rösta på SD när det skadar våra gamla å barn då går dom för långt.Har dom inga föräldrar.
Citera
2013-06-02, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lottis3
polisen vågar ej.Vi ska bara acceptera att dom får förstöra för oss säger vi nått är man rasist.Man fixar fritidsgårdar å mycket mer till utländska barn men bor man där dom flesta barn är svenskar och utländska barn som gillar sverige då får man inte ett skit.Synd dom glömmer att Sverige hjälpt dom.Jag är ej rasist mer snart blir det att rösta på SD när det skadar våra gamla å barn då går dom för långt.Har dom inga föräldrar.

Seriöst det handlar inte om utländska, jag är själv invandrare och känner han från Serbien många år nu, de vill förstöra för alla och mest för invandrare. De misshandlar till och med barnen, och jag kan lova för dig en sak alla som bor i badhusberget och hela Lysekil vill bli av med dem, men det går inte!

Att rösta på SD hjälper inte eftersom dem skiter fullständigt i allt och misshandlar bara, A
Citera
2013-06-02, 08:36
Medlem
SteelPizzas avatar
Att de ger sig på just hemtjänstbilar och andra tjänstemän från kommunen får mig att misstänka att någon släkting till dem blivit som de anser illa behandlad eller kanske nekad den vård som de anser sig att rätt till.

Någon som vet hur det ligger till?
Citera
2013-06-02, 11:09
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteelPizza
Att de ger sig på just hemtjänstbilar och andra tjänstemän från kommunen får mig att misstänka att någon släkting till dem blivit som de anser illa behandlad eller kanske nekad den vård som de anser sig att rätt till.

Någon som vet hur det ligger till?
Jag tror att det är enklare än så, de ger sig på de svagaste målen helt enkelt. Minsta möjliga motstånd är något som buset söker, men om nu lysekils invånare är trött på denna serbiska klan som förstör för alla så får de väl kavla upp ärmarna och göra något åt saken?

Det tycks ju som att det finns en stor etnisk mix i lysekil som vill bli av med serberna men de tycks vara för rädda för att ta tag i problemet? Kan det vara fega bosniaker och kroater som inte törs stå upp emot de otroligt självgoda serberna?

Jag vet att jag sticker ut hakan nu men kom igen gör något åt saken, snuten gör ju inget och ni vill väl inte ha det så här för all framtid?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in