2013-06-01, 22:24
Medlem
Tjäna! Jag börjar på riktigt undra om jag är typ allergisk eller liknande mot alkohol. Jag får alltid jättekonstiga baksmällor. Dagen efter jag har druckit mår jag helt okey, lite seg möjligtvis men får aldrig huvudvärk eller illamående t.ex. På dag2 börjar jag känna mig riktigt seg och trött, sover mycket och känner mig allmänt "efter". Dag3-dag6 efter jag har druckit är jag helt knas, är skittrött, känner mig riktigt efter. Det är typ som om jag inte riktigt hänger med, kan t.ex. inte spela fifa som jag alltid annars gör för jag hänger inte med överhuvudtaget i spelet. Det enda jag gör dessa dagarna är sitta inne o sover typ. Detta brukar hända varje gång jag dricker mycket i princip.

Dricker inte speciellt ofta heller om det kanske spelar roll, kanske 6 gånger varje år typ. Vad tror ni detta kan vara? Vill verkligen ta reda på vad det är och om det finns nått sätt att bli av med det. Brukar alltid äta bra och dricka mycket vatten och så dom kvällarna jag dricker med.

Tack på förhand!
2013-06-01, 23:31
Medlem
Mitander1234s avatar
Det är inte så att du efter ett natt med festande har sovit dåligt och sedan inte tar igen den förlorade sömnen vilket resulterar i att du efter 3-4 dagar i rad med dålig sömn börjar få svårt att koncentrera dig?
2013-06-01, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitander1234
Det är inte så att du efter ett natt med festande har sovit dåligt och sedan inte tar igen den förlorade sömnen vilket resulterar i att du efter 3-4 dagar i rad med dålig sömn börjar få svårt att koncentrera dig?

Nae det tror jag inte att det är, sover oftast säkert 10 timmar den natten och mer dom kommande dygnen. +att det är inte vanlig trötthet jag känner bara, är helt jävla efter asså, känns typ som att alla sinnen går på halvfart. Låter nog ganska konstigt men det skrämmer mig fan om jag ska vara ärlig. Har aldrig hört talats om någon annan som har haft såhär och skulle faktiskt vilja ha det som alla andra.
2013-06-01, 23:52
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Låter riktigt skumt, pillar du i dig något annat än bara alkohol? Tar du några mediciner eller har några andra medicinska besvär? Eller hur man ska lägga fram det...
2013-06-02, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Låter riktigt skumt, pillar du i dig något annat än bara alkohol? Tar du några mediciner eller har några andra medicinska besvär? Eller hur man ska lägga fram det...

Haha förstår vad du menar! Har aldrig prövat några droger överhuvudtaget. Tar inte medicin för något, är helt och hållet frisk och inte allergisk eller liknande. Dricker så sällan då jag tränar styrketräning mycket o vill inte dricka så ofta då det såklart påverkar resultaten, så när jag väl dricker så vill jag ju inte behöva ha ångest över dagarna efter :/
2013-06-02, 01:14
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante9423
Haha förstår vad du menar! Har aldrig prövat några droger överhuvudtaget. Tar inte medicin för något, är helt och hållet frisk och inte allergisk eller liknande. Dricker så sällan då jag tränar styrketräning mycket o vill inte dricka så ofta då det såklart påverkar resultaten, så när jag väl dricker så vill jag ju inte behöva ha ångest över dagarna efter :/

Det låter lustigt alltså... Tar du några kosttillskott eller energigivare då du tränar? Jag kan inte komma på någonting som på naturlig väg gör att du mår så där utav alkohol efter så lång tid. Tränar du under tiden kroppen återhämtar sig efter alkoholen? Hur mycket dricker du? Och vad?
2013-06-02, 01:18
Medlem
Catapillas avatar
Jag har upplevet samma sak, jag tror det är att alkoholen pajjar REM sömnen, du sover men du blir inte utvilad

Har tyvärr ingen bra lösning åt dig, inte en droppe alkohol på snart två år för min del
2013-06-02, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Det låter lustigt alltså... Tar du några kosttillskott eller energigivare då du tränar? Jag kan inte komma på någonting som på naturlig väg gör att du mår så där utav alkohol efter så lång tid. Tränar du under tiden kroppen återhämtar sig efter alkoholen? Hur mycket dricker du? Och vad?

Detta händer vad jag än dricker, de enda "kravet" är att jag måste bli hyffsat full. Jag brukar hoppa träning iaf dagen innan och ibland även 2 dagar innan jag ska dricka. Det jag tar i kosttillskottsväg är proteinpulver, kolhydrater, aminosyror och koffeintabletter. Så inget speciellt konstigt där heller. Och ibland tränar jag under den här veckan men oftast inte.
2013-06-02, 14:59
Moderator
vfs avatar
https://www.flashback.org/t495405 /Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in