2013-06-01, 16:42
Medlem
Jag har en macbook som är från 2012 men det går inte att koppla den till apple tv. Vad kan jag göra?

Jag den här versionen Mac OS X Lion 10.7.4. när jag försöker uppdatera säger det att de blev fel så går inte uppdateringen genom. tips?
Citera
2013-06-01, 17:02
Medlem
Rassas avatar
Hur då "koppla?" Om både din Mac och Apple TV är anslutna till samma nätverk, antingen via kabel eller trådlöst, så ger Hemmadelning i iTunes dig möjlighet att strömma filmer, musik och bilder som du har i iTunes och iPhoto. Det behöver du inte ha senaste OS X för. Däremot behöver du senaste OS X (Mountain Lion) för Airplay Mirroring och om du inte kan installera på grund av nåt problem så bör du kanske ta en ordentlig backup och sen formatera om disken på din dator innan du installerar.
Citera
2013-06-01, 17:28
Medlem
jag har inte AirPlay Mirroring på min dator vilket är väldigt skumt
Citera
2013-06-01, 17:32
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redgold
jag har inte AirPlay Mirroring på min dator vilket är väldigt skumt

Eftersom du inte har OS X 10.8 (Mountain Lion) så har du inte Airplay Mirroring. Du måste uppgradera först. Köp Mountain Lion i App Store, kostar 149 kr.
Citera
2013-06-01, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Eftersom du inte har OS X 10.8 (Mountain Lion) så har du inte Airplay Mirroring. Du måste uppgradera först. Köp Mountain Lion i App Store, kostar 149 kr.

Det är alltså ett måste?, finns det fördelar med att köra på 10.8?

Finns det inga andra alternativ?
Citera
2013-06-01, 17:41
Medlem
via itunes har jag den funktionen..
Citera
2013-06-01, 17:47
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Det är alltså ett måste?, finns det fördelar med att köra på 10.8?

Finns det inga andra alternativ?

Det är ett måste, vad jag vet. Men det finns i mitt tycke inga nackdelar med att uppgradera till 10.8, annat än om du möjligen har nåt program som inte funkar i 10.8

10.8 känns som ett "färdigt" 10.7, så kör en uppgradering, tycker jag

EDIT: Airparrot ger tydligen samma möjligheter: http://www.airparrot.com
Senast redigerad av Rassa 2013-06-01 kl. 17:50.
Citera
2013-06-01, 17:49
Medlem
Tack rassa för snabba svar uppskattas. Kostar det pengar? Går det att göra det gratis?
Citera
2013-06-01, 17:53
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Tack rassa för snabba svar uppskattas. Kostar det pengar? Går det att göra det gratis?

Airparrot kan ge dig samma möjlighet utan att du behöver uppgradera: http://www.airparrot.com

Som jag skrev tidigare kostar det 149 kr att uppgradera till 10.8

Det går väl att piratkopiera på nåt sätt, men för 149 kr orkar jag inte ens ta reda på hur
Citera
2013-06-01, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Airparrot kan ge dig samma möjlighet utan att du behöver uppgradera: http://www.airparrot.com

Som jag skrev tidigare kostar det 149 kr att uppgradera till 10.8

Det går väl att piratkopiera på nåt sätt, men för 149 kr orkar jag inte ens ta reda på hur

Hade samma problem - men som de har skrivit tidigare! Du måste köpa Lion för 149 kr och uppdatera. Då fungerar det perfekt med Apple TV:n! Det gjorde det för mig kan jag säga!
Citera
2013-06-01, 20:06
Medlem
Går ju alltid att använda sig av beamer (om du endast ska spela upp filmer). Kostar en liten slant men tycker det är värt det, helt klart. Mycket bättre att streama genom den än "mirroring" då det blir ett helt annat flyt.

Sen om du vill skicka ljud till Apple TV:n är det väl bara att hålla inne "alt" och trycka på volymknappen längst upp på skärmen, så kommer apple tv upp som ett alternativ (kan dock va så att de bara funkar på mountain lion, inte helt 100).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in