• 1
  • 2
2013-06-01, 11:56
Medlem
Yes, ni blir nog äcklade av trådnamnet

Men hey, när man var liten unge så hände det ju att man pillade lite i näsan o stoppade in fingret i munnen. Ska inte ljuga, detta beteende sitter kvar ännu, till viss del.. försöker sluta. Men det är svårt

Vill bara kolla om det finns nån hälsorisk med detta?
Citera
2013-06-01, 11:59
Medlem
Karmans avatar
Livsfarligt. Av alla föroreningar, mikropartiklar från bilar etc som du andas in, så fastnar en del i din näsa och på ditt snor. Sedan käkar du upp det...Inte så smart va?
Citera
2013-06-01, 12:01
Bannlyst
Jag tror inte det. Jag äter mitt snor 2-3 gånger varje dag. Jag har fan aldrig mått bättre!
Citera
2013-06-01, 12:10
Medlem
Nej men allvarligt, läste nått nu om att det kan stärka immunförsvaret pga alla bakterier?
Citera
2013-06-01, 12:16
Medlem
O-Lyckligs avatar
Mucofagi kan tänkas stärka immunförsvaret, ät på om du finner det gott men det kan tänkas bryta sociala regler så gör det i smyg.
Citera
2013-06-01, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O-Lycklig
Mucofagi kan tänkas stärka immunförsvaret, ät på om du finner det gott men det kan tänkas bryta sociala regler så gör det i smyg.

haha mkay.. finns inget som tyder på att det kan vara farligt då?

Skulle inte förvåna om tidiningarna någon gång skrivit att det kan ge högre risk till cancer eller nått
Citera
2013-06-01, 12:44
Medlem
Sitkins avatar
Jag har aldrig förstått mig på människor som äter sitt eget snor. Jag klassar det som att äta sitt eget bajs.
Citera
2013-06-01, 12:47
Medlem
neqers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Jag har aldrig förstått mig på människor som äter sitt eget snor. Jag klassar det som att äta sitt eget bajs.
Känns lite som att det är samma typ av människor som smakar på sin sperma också.
Citera
2013-06-01, 12:48
Medlem
Har hört att man kan få ner Stafylokocker genom snoret i magen?
har absolut ingen källa.
Citera
2013-06-01, 12:52
Medlem
Oavsett vad man tycker om det !

Det är INTE farligt, men du behöver kanske inte göra det där folk ser dig.

Massvis med undersökningar börjar göra gällande att vi i de rika länderna har en FÖR hög hygien, vilket gör att vi "tvålar in oss i döden". Kroppens immunförsvar behöver lite skit för att hålla sig på en hög nivå.

Tyvärr blir man ofta feltolkad när man skriver om sånt här så jag vill gärna förtydliga mig. TS tråd handlar om det är FARLIGT att käka snor och där är svaret NEJ. Sedan är det en helt annan frågeställning om det är trevligt att sitta på en restaurant där folk omkring dig käkar sitt snor - Där är svaret självklart också NEJ.
Citera
2013-06-01, 12:54
Medlem
Snoret du inte äter rinner ändå bakåt och ner i svalget så småningom där du sväljer det utan att tänka. Magsyran är väldigt bra på att döda bakterier. Totalmängden giftiga partiklar och shit blir ju densamma.

Men det har nog inte gjorts några vetenskapliga studier på det här området då jag misstänker att skillnaderna mellan en snorätare och inte skulle vara så små att enorma dataunderlag skulle behövas. Dessutom kan ju inga läkemedelsföretag tjäna pengar på det då folk producerar sitt eget snor...
Citera
2013-06-01, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamoxifen
Snoret du inte äter rinner ändå bakåt och ner i svalget så småningom där du sväljer det utan att tänka. Magsyran är väldigt bra på att döda bakterier. Totalmängden giftiga partiklar och shit blir ju densamma.

Men det har nog inte gjorts några vetenskapliga studier på det här området då jag misstänker att skillnaderna mellan en snorätare och inte skulle vara så små att enorma dataunderlag skulle behövas. Dessutom kan ju inga läkemedelsföretag tjäna pengar på det då folk producerar sitt eget snor...

Bra skrivet och helt korrekt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in