2013-06-01, 03:49
Medlem
Har alltid haft stora problem med Swedbanks Internetbank. Jag blir automatiskt urloggad med texten "Du har blivit utloggad. Automatisk utloggning sker om du inte har varit aktiv de senaste 15 minuterna.".

Detta trots att jag klickar runt för fullt inne på sidan, och på sin höjd varit inaktiv i kanske några sekunder.

Samma händer i både Chrome och IE10.

Några fler?
Citera
2013-06-01, 13:44
Medlem
Prova ring deras kundtjänst, det kanske är ett fel som måste felanmälas för dig.

Själv har jag aldrig varit med om några problem.
Citera
2013-06-02, 14:50
Medlem
perfas avatar
Varit med om samma, tror felet ligger mer centralt.
Citera
2013-07-26, 19:03
Medlem
Curiks avatar
Varit med om samma sak i princip i 6 månader nu. Någon som pratat med dem? Det gör ju att man börjar snegla på alternativen.. inte kul att behöva göra om alla överföringar för att deras tjänst strular.
Citera
2013-07-27, 18:11
Medlem
Detta är ett känt problem hos swedbank. Jag ringde och påpekde detta för läääänge sedan. Detta är en utav anledningarna att jag bytte bank
Citera
2013-07-27, 21:49
Bannlyst
visst kan förstå det är irriternade för er, men e väl bara trycka på aktivera när rutan kommer upp?
Citera
2013-07-28, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nissepaloven
visst kan förstå det är irriternade för er, men e väl bara trycka på aktivera när rutan kommer upp?

Kommer ingen ruta. Du kan sitta mitt uppe i en aktiv överföring och vid nästa sidladdning så är du urloggad. Väldigt störande!
Citera
2013-07-31, 17:34
Medlem
Curiks avatar
Jag kontaktade SwedBank och nu känner åtminstone jag mig lite pinsam.

Jag har BankDroid på min mobiltelefon som loggar in med personlig kod var 15e minut för att uppdatera saldot. Givetvis blir jag då även utloggad ur min internetbank om jag råkar sitta där vid samma tillfälle.

Så ifall ni också kör något saldoapp, så vet ni nu varför.
Citera
2013-07-31, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Curik
Jag kontaktade SwedBank och nu känner åtminstone jag mig lite pinsam.

Jag har BankDroid på min mobiltelefon som loggar in med personlig kod var 15e minut för att uppdatera saldot. Givetvis blir jag då även utloggad ur min internetbank om jag råkar sitta där vid samma tillfälle.

Så ifall ni också kör något saldoapp, så vet ni nu varför.

Aaah där har du nåt! Kör också Bankdroid så det är nog förmodligen det då! Ska testa inaktivera updates på det så får vi se!

Tack för tipset
Citera
2014-04-27, 20:08
Medlem
Ville bara uppdatera att jag har haft problem med automatisk utloggning, men när jag avaktiverade autoupdate på bankdroid så fungerar det fint igen. Så nu vet ni vad det troligaste problemet är.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in