2013-05-31, 20:45
Medlem
tgv23000s avatar
Jag har ett litet skitkonto hos ett litet finansbolag med tvivelaktigt rykte, har försökt att via kundtjänst tel o mail avsluta kontot o begära överföring av några hundralappar till mitt bankkonto, vill ej ha deras mail o sms längre heller. DOM VÄGRAR, STONEWALLAR MIG svarar inte ens, jag tänkte gå till deras kontor, med avslut-av-konto-papper, för underskrift av deras firmatecknare, vägra lämna lokalen innan påskrift, dom får fan ringa polis, jag vägrar lämna lokalen, OK bra idé?
Citera
2013-05-31, 20:51
Medlem
Bluebeast72s avatar
Be en advokat kontakta dom, bättre.
Citera
2013-05-31, 20:53
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
Jag har ett litet skitkonto hos ett litet finansbolag med tvivelaktigt rykte, har försökt att via kundtjänst tel o mail avsluta kontot o begära överföring av några hundralappar till mitt bankkonto, vill ej ha deras mail o sms längre heller. DOM VÄGRAR, STONEWALLAR MIG svarar inte ens, jag tänkte gå till deras kontor, med avslut-av-konto-papper, för underskrift av deras firmatecknare, vägra lämna lokalen innan påskrift, dom får fan ringa polis, jag vägrar lämna lokalen, OK bra idé?

Var nog kanske lättare förr.. Själv har jag bara mailat och sagt i princip att ert avtal inte gäller enligt svensk lag och slutar ni inte med dessa dumheter så ringer jag Sverker Olofsson. Det har fungerat 2-3 gånger när jag tröttnat... OBS har ingen aning ang svensk lag och avtalet ifråga egentligen, men insett att mottagaren av mailet inte heller har det...

Sverker gick ju att hota med förr nu vet jag inte....

I övrigt låter din ide helt ok också...
Citera
2013-05-31, 20:55
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Be en advokat kontakta dom, bättre.
men va fan, ska jag betala 5000kr till en advokat för nåt jag kan sköta själv, idiotförslag, men tack för ditt engegemang.
Citera
2013-05-31, 20:56
Bannlyst
Ta med dig en liten kartong i den placerar du några batterier som du målat vita bunta ihop dessa med tape och anslut en strömbrytare med fejksladd.
Säg åt dem om de inte avslutar kontot omgående,så trycker du på knappen och hela skiten far i luften inklusive dig själv för du talar om för dem att du inte vill leva längre med deras äckelkonto.
Har du tur funkar det, har du otur kommer snuten.
Citera
2013-05-31, 20:59
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lipitor
Ta med dig en liten kartong i den placerar du några batterier som du målat vita bunta ihop dessa med tape och anslut en strömbrytare med fejksladd.
Säg åt dem om de inte avslutar kontot omgående,så trycker du på knappen och hela skiten far i luften inklusive dig själv för du talar om för dem att du inte vill leva längre med deras äckelkonto.
Har du tur funkar det, har du otur kommer snuten.
jag tror jag provar min ide först, vad tror du om den? jag riskerar ju inte fängelse iallafall som med ditt förslag.
Citera
2013-05-31, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
jag tror jag provar min ide först, vad tror du om den? jag riskerar ju inte fängelse iallafall som med ditt förslag.
Ja du kan börja med din, hjälper inte det får du trappa upp det.
Citera
2013-05-31, 21:15
Medlem
TrotsTrollets avatar
Jo jävligt bra ide, kör hårt

Du kommer kanske inte att få ett bra bemötande/lyckas stänga kontot. Men tycker att det är jävligt bra att du står på dig, rätt åt asen om du går dit och jävlas! Känner igen situationen med företag som "går under jord" så fort man vill säga upp något, verkligen inte kul
Citera
2013-05-31, 22:08
Medlem
tgv23000s avatar
tråd borde ligga i juridik" MOD flytta gärna.
Citera
2013-06-01, 18:00
Medlem
Rutendos avatar
Vad är det för finansbolag det är frågan om?
Citera
2013-06-01, 18:12
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutendo
Vad är det för finansbolag det är frågan om?
det talar jag inte om för dom läser med säkerhet allt som skriva om dem här, så jag vill inte he dom nåt heads-up att en missnöjd kund kommer att "kedja fast sej" i deras reception, så att dom kan vidta förebyggande säkerhetsåtgärder. Såvitt jag vet kan du vara anställd där.
Citera
2013-06-01, 18:22
Medlem
Rutendos avatar
Haha jag är studerande så jag arbetar ingen stanns alls ;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in