Citat:
Ursprungligen postat av
fr0d0
Men tidigare när jag pratat med anticimex så säger dom att dom inte gör något åt sånt här utan det är bara städning som gäller.. vi har inte ostädat alls och sköter städningen bättre än dom flesta..
Och du städar under golv, bakom lister, i sprickor, i ventilation, i väggarna och liknande ställen? (poängen är att hur välstädat du än har det så finns det ändå mängder av ställen för ohyra att leva i)
Citat:
Enl. Anticimex när jag talade med dom så har 99% av alla hushåll fläskängrar i huset mer eller mindre.. men har inte hört någon annan prata om dom.. inget man sitter och pratar om över en kaffe iofs
En del tycker det är skämmigt att ha ohyra i hemmet, en del skiter i det, en del städar bara bort de som syns....
Nåt du kan testa är att sätta maskeringstejp över skarven mellan golv och vägg, när jag gjorde det i vardagsrummet fångade jag typ 4000 pälsängrar på 2 dagar, de kröp ut och fastnade i tejpen så var jättelätt att städa bort.
Enda nackdelen är att färgen på målade trälister kan följa med om den sitter dåligt.