Citat:
Ursprungligen postat av
AndersJoh
Din text har en typisk propagandautformning. Det är så uppenbart, så jag gissar att det där aldrig ens hänt.
Haha ja gissa på du. Själv brukar jag gissa att någon som rakt av avfärdar någon annans intryck, bara för att det inte "passar", ofta själva är agendastyrda.
Det var inte menat som "fakta" som gäller hela Turkiet eller alla turkar. Men OM det som berättades för mig skulle stämma om många yngre turkar, så förklarar det ändå motståndet och oron för islamister. Sedan får du eller andra tro vad ni vill. Om det är islamhatare eller islamförsvarare som avfärdar "protester mot islamister"-beskrivningen är dock lite oklart, verkar nästan som båda sidor för ovanlighetens skull avfärdar det.
En propagandatext hade väl knappast heller gång på gång nämnt att man främst syftade på vad en och samma person berättade, för att dessutom förtydliga det lite extra i slutet (Att en persons intryck inte kan stå för något slags facit för ett helt land)
Tror inte heller att man inleder sin propaganda med att säga att man inte alls är någon expert på ämnet... Låter som en rätt usel propagandaspridare, om jag får säga det själv
Jag sa också att JAG fick en ny uppfattning av vistelsen i Turkiet (dock inte bara pga vad en person beskrev). Men det lustiga är ju att i princip alla andra som haft kontakt med turkiet och som berättat att många yngre där ofta idag är ateister/avskyr islamister har blivit anklagade för att sprida "propaganda", så vem har egentligen en agenda när ALLT som inte passar avfärdas rakt av som löjliga påhitt eller lögner?
Jag antar att de som vet bäst om turkiet och dess invånare är de som aldrig satt sin fot där. Så som det brukar.