2013-06-04, 21:51
Bannlyst
Turkisk media kontrolleras av Erdogan & company. Om medierna inte gör som Erdogan säger då hotas de till böter eller lägga ner kanalen eller verksamheten. Under den tiden AKP haft makt så har Erdogan köpt upp flera turkiska kanaler och dagstidningar för att på så sätt hålla kontroll på median för vad de ska sända och inte till folket därför visar de inte demonstrationerna. Flera kanaler som tillhör den sekulära kemalisterna har ständigt hotas för att de skriver saker som Erdogan inte tycks gilla.

Allt som finns nu i Turkiet har blivit en del av AKP dvs. allt från media, advokater som uppköpta av AKP, domstolar tillhör AKP, sjukhus, skolor, poliskåren och mm. Dessutom har AKP kontrollen över Turkiets rättsväsende.
Snart kommer Erdogan också inom nåra månader byta premiärministerposten mot presidentposten på så sätt påskynda islamisering processen då nån av AKP kommer ta över premiärministerposten därmed när det blir införingar av nya lagar så går det direkt till presidenten och där godkänner Erdogan själv det utan nåra problem. Det kommer inte dröja längre då kommer ni få se det nya Turkiet som är en kopia av Iran (om inte värre).

Så ge all stöd till de som gör detta uppror och demonstrationer.
Senast redigerad av mentos-fruit 2013-06-04 kl. 21:53.
Citera
2013-06-04, 21:52
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
I vilket syfte? Hyllning av den iranska revolutionen? Eller historisk dokumentär?
Fast det är nog en sanning med modifikation att medierna i turkiet inte visar vad som pågår. Vad turkisk tv visar det jag inte men nedanstående länk visar Taksim och har gjort det flera dagar. Feeden kommer Dogan som är en del av samma företag som Hürriyet.

http://www.canlitelevizyonlar.net/taksim-gezi-parki.html
Citera
2013-06-04, 21:56
Medlem
vet inte om det nämnts här inne än men. CR gas sägs ha använts på demonstranter: http://www.youtube.com/watch?v=EJvVnLoWu98

"During the recent protests in Turkey there has been a lot of footage emerging of police firing tear gas and pepper spray into crowds of demonstrators but a new video has emerged showing a doctor claiming that her patients are not showing the usual signs associated with the use of CS Gas. One theory is that the police have been using CR Gas - a potentially more dangerous alternative. It made us wonder: if a government is going to use gas on its own people, don't they have the right to know which gas is being used?"

det är alltså inte den vanliga gasen CS gas eller pepparspray. CR gasen har också annorlunda effekter på demonstranterna än vanlig gas såsom minnesförlust osv.
Senast redigerad av Holysons 2013-06-04 kl. 22:00.
Citera
2013-06-04, 21:59
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
I vilket syfte? Hyllning av den iranska revolutionen? Eller historisk dokumentär?

Historisk dokumentär då det är dess årsdag.
Jag berättar mer sen när jag är hemma i sverige.
Citera
2013-06-04, 22:10
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Fast det är nog en sanning med modifikation att medierna i turkiet inte visar vad som pågår. Vad turkisk tv visar det jag inte men nedanstående länk visar Taksim och har gjort det flera dagar. Feeden kommer Dogan som är en del av samma företag som Hürriyet.

http://www.canlitelevizyonlar.net/taksim-gezi-parki.html

Det var inte det jag menade. Jag undrade bara varför man uppmärksammar årsdagen av den iranska revolutionen med att sända den i TV hela dagen i ett sunnimuslimskt land.

Om det var syrisk eller irakisk TV det var frågan om hade det varit mer logiskt.
Citera
2013-06-04, 22:11
Medlem
Osmanvallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det där är faktiskt intressant. Det skulle förklara en del. Enligt twittrare och insändare börjar nu minoriteter av andra religioner engagera sig. Turkiet har ju länge stått på judarnas att förstöra-lista.

Finns mycket att läsa om Ataturk och turkiska kryptojudarna som kalla Dönmeh

http://en.wikipedia.org/wiki/D%C3%B6nmeh

Ataturk gjorde följande ändringar när han kom till makten

Citat:
Here are some activities conducted by Mustafa Kemal right after he seized power in Turkey:

1. Stating that "We do not receive our laws from the sky" referring to Quran.
2. Changed mosque prayer mats to wooden pews, to obstruct the Muslim style of prayer.
3. Banned the traditional and immensely popular Turkish hat, banned women from wearing the veil.
4. "Philosophic training" for mosque preachers.
5. Wearing of shoes in mosque, as opposed to the tradition of taking off shoes.
6. Attempted installing musical choirs in places of worship.
7. Tried to change the original "Allahu Akbar" (God is great) to "Tanri Uludur!" (Turkish translation) during calls for prayer.
8. Was quoted as saying " Islam, this theology of an immoral Arab (referring to Prophet Mohammed[pbuh]), is a dead thing. Possibly it might have suited tribes of nomads in the desert. It was no good for a modern progressive State."

Evil comes Turkey's way

Citat:
During the end of the 18th century, the Ottoman rulers fell into the grievous sin of borrowing money on usury, from Jewish bankers based in Europe, a practice condemned in the Quran itself. This lead to financial takeover of the Ottoman empire by these bankers when the Ottomans were unable to pay their debts. These Jewish bankers even approached the last Ottoman ruler Sultan Abdul Hamid with the offer to erase all his state debts in exchange for Palestine, an offer which was rejected. But the British, French, Russians and Jewish bankers were not the only ones eyeing the Ottoman empire.

Turkiet viktigt för Israels säkerhet

Citat:
Note that the same Doenmeh Crypto jews still run Turkey like a province of Israel, and with extreme brutality. Turkey never needed Cyprus, but the invasion was conducted so that Israel could also use the island which is strategic for its defense
Citera
2013-06-04, 22:19
Medlem
Reguluss avatar
De sade just i Ekot att Frankrikes utrikesminister Fabius påstår sig ha bevis för att Assad använt giftgas (sarin). Tydligen handlar det om blodprover från folk i Aleppo som blivit utsatta för gas.

Jag har svårt att förstå Frankrikes agerande i konflikten. Visserligen var Syrien ett franskt protektorat, men det var för många år sedan nu. Varför är just Frankrike de mest aktiva Assadmotståndarna?
Citera
2013-06-04, 22:21
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osmanvallo
Finns mycket att läsa om Ataturk och turkiska kryptojudarna som kalla Dönmeh

http://en.wikipedia.org/wiki/D%C3%B6nmeh

Ataturk gjorde följande ändringar när han kom till makten

Evil comes Turkey's way

Turkiet viktigt för Israels säkerhet
När Ataturk tog makten så fanns inte ens Israel så din analys är inte helt klockren.
Citera
2013-06-04, 22:24
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sony82
Ja exakt därför jag kommenterade som jag gjorde
Islamiseringen måste stoppas i alla länder innan det är för sent.

Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Ditt inlagg kunde tolkas som att det var muslimer som gjorde uppror och att det ar islams fel osv var tvungen att dubbelkolla.

Det finns t o m demonstranter som är klädda i slöja och nikab. Det här är inget uppror mot islam oavsett om fientliga krafter försöker antyda detta. Det är missnöjeskravaller mot den sittande regeringen, av en rad olika skäl.

Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
Nämen vad intressant, judar pushade på kemalisterna under Osmanska riket, det var ju verkligen förvånande (NOT). Muslimer vakna för helvete, den enda gången vi hade någon heder kvar var under det islamiska khalifatet, Osmanska riket osv, dvs när vi var tillsammans och enade och viktigast av allt, då islam var en del utav vårt rike. Vi var en maktfaktor då.

Väst har styckat våra länder till små skitstater där vi inte har något att säga till om, alla gör vad de vill med oss och viktigast av allt, de har tagit bort islam från våra länder.

Nu finns det två val, fortsätt spring i väst + judarnas intresse och stöd ataturkdyrkande kamalister eller kämpa för att ena muslimerna!

Judar är inblandade i så många nationers och folkgruppers revolutioner, statskupper, samhällsomvandlingar krig och fan så mycket mer att man inte längre reagerar när man får sina misstankar besannade... jag kan redan nu lova att det snart kommer fram, för den som inte är rädd för sanningen, att judiska grupper på ett eller annat sätt varit duktigt sysselsatta i dessa arrangerade uppror... mark my words!
Citera
2013-06-04, 22:31
Medlem
Osmanvallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
När Ataturk tog makten så fanns inte ens Israel så din analys är inte helt klockren.

Menar du att Cypern invaderades under Ataturks tid, din jubelidiot

Intressant text från en turk på facebook som menar på att Erdogan är det riktiga Turkiets räddning

Citat:
earthquakes are taking place in the Turkish Republic.

tha AKP party who had last summer their second mandate (48% of the votes)to rule Turkey as a one party government, are continuing to change secretly this un-Turkish Republic. (The top AKP are the ideological children of Fetullah Gulen, chosen by ‘Foreign Policy magazine’ in the top 100 of most intelectual persons in the world. very interesting person)

This is not so simple done of course. The first thing to do is to change the constitution. They are on the right way to accomplish this (see the actual political happenings). By changing the constitution, taking over of the milatary who is still in the hand of the old (jewish) establishment.
After this, they need to reshape the minds of the people who has been brainwashed.

After the crypto-jews annihilated the Otman Empire and started the Turkish Republic they had to eliminate the enemies.

The first problem they handeld was the Armenian people because they were a thraet to them, economicaly and intelectually.

The biggest threat was the faith and the nostalgi of the GREAT OTMAN EMPIRE. To face this threat they eliminated all the hocas(islamic priests) who had big influence on the people and who understood already the plan of the donmehs(crypto-jews), they abolished the Caliphat, the Arabic alphabet, they forced us a new dressingcode(in my own village the army checked all the houses and took away the Otman clothes and burned it, probably this was done in whole Turkey) and then installed a laic state with nationalism as the highest standart(a slogan from jewish’ataturk’ and still frequently used ‘ne mutlu Turkum diyene”proud to be a Turk). Untill this day at every school at Monday morning and Friday afternoon the National Hymn is played, heroic military accomplishments and with our heroic leader ‘ataturk’ are told to the children over and over again, every where you will find a photo or statue of jewish’ataturk’. WE ARE SO BRAINWASHED.

After being brainwashed completely they said to us that our ‘great’ army is the protecter of our ‘great’ nation. And so we accepted that the army stands above the politics.(another frequently used slogan ‘en buyuk asker, bizim asker”the biggest army is our army’). But what we did not understood was that the army(we Turkish people) is not protecting ourselves but the evil system of the ‘donmehs’.

Changing the education system and so Reshaping the minds of millions of Turks who aren’t so lucky as me to see the Truth. This is the next stage for the AKP rulers. This will take over 2 or 3 generations (40 years)and then we Turkish can leave this ‘mind’occupation by the crypto-jews. And take control of our own future.
Citera
2013-06-04, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Din text har en typisk propagandautformning. Det är så uppenbart, så jag gissar att det där aldrig ens hänt.
Haha ja gissa på du. Själv brukar jag gissa att någon som rakt av avfärdar någon annans intryck, bara för att det inte "passar", ofta själva är agendastyrda.

Det var inte menat som "fakta" som gäller hela Turkiet eller alla turkar. Men OM det som berättades för mig skulle stämma om många yngre turkar, så förklarar det ändå motståndet och oron för islamister. Sedan får du eller andra tro vad ni vill. Om det är islamhatare eller islamförsvarare som avfärdar "protester mot islamister"-beskrivningen är dock lite oklart, verkar nästan som båda sidor för ovanlighetens skull avfärdar det.

En propagandatext hade väl knappast heller gång på gång nämnt att man främst syftade på vad en och samma person berättade, för att dessutom förtydliga det lite extra i slutet (Att en persons intryck inte kan stå för något slags facit för ett helt land)

Tror inte heller att man inleder sin propaganda med att säga att man inte alls är någon expert på ämnet... Låter som en rätt usel propagandaspridare, om jag får säga det själv

Jag sa också att JAG fick en ny uppfattning av vistelsen i Turkiet (dock inte bara pga vad en person beskrev). Men det lustiga är ju att i princip alla andra som haft kontakt med turkiet och som berättat att många yngre där ofta idag är ateister/avskyr islamister har blivit anklagade för att sprida "propaganda", så vem har egentligen en agenda när ALLT som inte passar avfärdas rakt av som löjliga påhitt eller lögner?

Jag antar att de som vet bäst om turkiet och dess invånare är de som aldrig satt sin fot där. Så som det brukar.
Citera
2013-06-04, 22:36
Medlem
pajasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osmanvallo
hur vet du att jag inte vet hur det känn din bonnläppsvenne till pajaso

För då hade du aldrig drivit sådär om saken, jag behöver inte kalla dig något mer eftersom du visar själv hur löjlig du är som person, svenne va, den här svennen plockar dig både här och irl. Men nu håller vi oss on topic istället och visar tråden respekt, vill du fortsätta tramsa dig så kan du pm:a mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in