2013-05-31, 10:59
Medlem
Hej jag är 23 år och driver företag. Jag fick två anmärkningar för en felparkering samtidigt. Som jag nu vill få bort eller få bort den ena så att jag kan dölja den andra.
Jag har fått jätte mycket problem eftersom jag driver företag och vart jag än vänder mig måste lägga depositioner på femtusen .

Jag opererade mig när felparkeringen skedde och tog starka mediciner så jag kunde inte köra bilen och mådde allmänt jätte dåsigt. Jag hade precis startat mitt företag tre månader innan och hade fullt upp med de och samtidigt måste jag vara sjukskriven och läkaren sa att jag inte fick röra mig ur sängen på sex veckor.
Sen bodde jag med två killar (den ena var min kille) som körde bilen och har enormt mkt anmärkningar och som jag sett fler tal ggr riva sönder sina p-böter.
Bilen var skriven på mig eftersom dom hjälpte mig mkt med företaget och då var bilarna skrivna på mig för att kunna bokföra bensin med mera.
Samtidigt som allt detta hände gjorde jag och min kille som varit tillsammans i sex år slut och han blev helt knäpp och började från ingen stans punda amfetamin dagligen hela tiden å de var en jätte jobbig period.
Jag är i vanliga fall jätte ordentlig och blev helt chockad när jag fick dessa anmärkningar. De e inte som att jag har dåligt med pengar.

Nu har jag snackat med kronofogden som säger att jag måste vända mig till UC eller ngt kreditupplysnings företag. När jag kontaktade UC bad de mig skriva ett brev och sen kommer någon att kontakta mig.

Min fråga är VAD SKA JAG SKRIVA? Kan jag lägga till något för att stärka min historia?
Vilka av stånd punkterna ska jag framhäva?
När jag snackade med en kille på kronofogden sa han att de inte spelar så stor roll att man är sjukskriven. Å att jag borde istället framhäva att de var någon annan som kör bilen.
Å om de e någon som har fler tips uppskattas det jätte mkt !
Citera
2013-05-31, 11:02
Medlem
Manboiiis avatar
Snackar du om parkeringsböter du har fått och vill slippa betala dem?
Citera
2013-05-31, 11:45
Medlem
mindgasms avatar
du var ju sjukskriven, så be om ett intyg från FK där detta tydligt framgår, skriv sedan att du lånat ut bilen till en god vän och det är han som misskött betalningen av parkering, och försök få din kille att skriva under på detta!

Enda rådet jag kan ge dig. Sedan tycker jag det är konstigt att alla ftg skall ha 5000:- i förskott pga parkeringsbot, men nu vet jag ju inte vilken bransch då håller till i :-)
Citera
2013-06-02, 16:05
Medlem
OM det är företaget som fått anmärkningen så är det så att anmärkningen tillkommer när ansökan lämnas in. Är det du som privatperson så tillkommer anmärkningen när utslaget kommer. Vilket är det här?

Tror det skall till mycket för att slippa. För i ärlighetens namn så tar det bra lång tid att få en anmärkning. Typ 1 jan får du lappen. Den 20 skickas påminnelse till dig. Den 1 feb skickas det till inkasso. Så i mitten på februari (tidigast) så lämnas det till KFM. Är det då en privatperson så har du tio dagar på dig att skriva på. Gör du inte det så tar det ytterligare ett tag innan dom delger dig. Så egentligen har du minst två kanske fler månader på dig från dag 1 att betala.

Tror inte du får bort den om jag skall vara ärlig. Men försöka går ju.

Och sedan spelar det ingen roll vem bilen är skriven på för bensinkvitton heller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in