• 1
  • 2
2013-05-30, 17:14
Medlem
brottslings avatar
Kl var 3 på natten, var så javla trött och ville bara hem...
Flööög förbi den där jävla kameran, har prövotiden kvar.

Hur stor chans finns det att jag blir av med kortet, eller överhuvudtaget identifierad?
(tror bilden kommer vara ganska bra på mig)
Citera
2013-05-30, 17:16
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brottsling
Kl var 3 på natten, var så javla trött och ville bara hem...
Flööög förbi den där jävla kameran, har prövotiden kvar.

Hur stor chans finns det att jag blir av med kortet, eller överhuvudtaget identifierad?
(tror bilden kommer vara ganska bra på mig)

Chansen att du blir identifierad får du fråga din släkting om, det är han som får hem brevet där han uppmanas att skriva vem föraren är. Spelar ingen roll om du har prövotiden kvar eller ej, samma straff som den som inte har kvar prövotiden. Enda skillnaden är att om du blir av med kortet så får du göra om alla prov till skillnad från den som inte har prövotid som får tillbaka korten automatiskt efter en viss tid.
Citera
2013-05-30, 17:17
Medlem
Ska inte lova någonting men har ett svagt minne som säger att du inte kan bli av med körkortet på fartkamera. Nu var inte bilen din så din släkting kommer såklart inte ihåg vem han lånade ut bilen till!
Citera
2013-05-30, 17:18
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-
Ska inte lova någonting men har ett svagt minne som säger att du inte kan bli av med körkortet på fartkamera. Nu var inte bilen din så din pappa kommer såklart inte ihåg vem han lånade ut bilen till!

Beroende på hastigheten så kan man bli av med kortet, fartkamera eller ej, blir du identifierad så ryker kortet om hastigheten är över gränsen.
Citera
2013-05-30, 17:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Chansen att du blir identifierad får du fråga din släkting om, det är han som får hem brevet där han uppmanas att skriva vem föraren är.
Jepp, det blir till att smöra för släktingen nu.
Bäst att du berättar om det hela innan han får hem brevet.
Citera
2013-05-30, 17:23
Medlem
Jag har hört att man inte kan bli av med körkortet i fartkamera utan bara om man blir tagen av polis.
Citera
2013-05-30, 17:37
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netscull
Jag har hört att man inte kan bli av med körkortet i fartkamera utan bara om man blir tagen av polis.

Nu är inte 118100 den mest säkraste källan men fick detta och andra resultat som svarade liknande.

Q: Kan man bli av med körkortet om man åker dit i en fartkamera, eller är maxstraffet böter?

A: Du kan bli av med körkortet om du blir fotad av en fartkamera när du kör för fort. Du kan dessutom vänta dryga böter då du riskerar andras och ditt eget liv genom att körare fortare än den tillåtna hastigheten.

Dock håller jag på och ringer 11414 (Polisen) just nu, 14 min kötid, 10 före mig, så jag uppdaterar så fort jag har fått svar.

Svaret jag fick från polisen var "Ja, du kan bli av med körkortet via en fartkamera". Ska väl räcka som tillförlitligt svar av en trafikpolis?
Senast redigerad av Slitet-Golv 2013-05-30 kl. 17:57.
Citera
2013-05-30, 18:31
Medlem
brottslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Nu är inte 118100 den mest säkraste källan men fick detta och andra resultat som svarade liknande.

Q: Kan man bli av med körkortet om man åker dit i en fartkamera, eller är maxstraffet böter?

A: Du kan bli av med körkortet om du blir fotad av en fartkamera när du kör för fort. Du kan dessutom vänta dryga böter då du riskerar andras och ditt eget liv genom att körare fortare än den tillåtna hastigheten.

Dock håller jag på och ringer 11414 (Polisen) just nu, 14 min kötid, 10 före mig, så jag uppdaterar så fort jag har fått svar.

Svaret jag fick från polisen var "Ja, du kan bli av med körkortet via en fartkamera". Ska väl räcka som tillförlitligt svar av en trafikpolis?

Orkade du vänta in kötiden? Hur gick det?
Citera
2013-05-30, 18:31
Medlem
brottslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-
Ska inte lova någonting men har ett svagt minne som säger att du inte kan bli av med körkortet på fartkamera. Nu var inte bilen din så din släkting kommer såklart inte ihåg vem han lånade ut bilen till!

Om min släkting e morsan, hur stor chans e det att dem förstår att det jag? haha
Citera
2013-05-30, 18:43
Medlem
De brukar kolla den närmsta familjen, så var det din morsa lär de kolla på hennes barn.
Förhoppningsvis så har du en bror som är lik dig, så du kan ju neka.

Blir du fälld för detta så lär det bli rätt jobbigt, inte nog med att du blir av med kortet, du kommer bli åtalad för vårdslöshet i trafik, då hastigheten var den dubbla mot hur fort du fick köra.

Frågan är varför du kör så förbannad fort om du har prövotid, samt att du var trött. Var det inte natt oxå?
Citera
2013-05-30, 20:15
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Orkade du vänta in kötiden? Hur gick det?

Du citerade det svar jag fick från polisen -_-
Citera
2013-05-30, 20:16
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Om min släkting e morsan, hur stor chans e det att dem förstår att det jag? haha

Är det inom familjen så kan det vara kört, du får hoppas på att bildkvalitén inte var bra nog. De brukar kolla igenom familjers körkort, hade det varit kusin osv hade du suttit lugnare till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in