• 2
  • 3
2013-06-01, 13:44
Medlem
raven101s avatar
Försiktigt första gången. En hel del otäcka saker kan hända hehe.. Har dock bara sneat en gång. Sen om du väljer en ny mix så måste ni också tänka på att börja försiktigt då alla är olika och olika starka på det sättet. Just nu röker jag akb48 blandat på 500 mg 15 g växter. Det är rätt lagom och jag tar cirka 0,05.
Citera
2013-06-01, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Jag instämmer till fullo.

I mitt fall började jag röka för ungefär två månader sedan och har rökt dagligen, men dock inte 24/7, utan varje kväll/natt. Jag röker fortfarande 0,05 gram om jag vill bli lite skön och filosofisk och mellan 0,1-0,15 gram om jag vill bli bäng. Min mix ligger på 1/35 vilket är ganska standard.

I början ska man alltid börja lågt, oavsett vad andra säger och hur lugnt det än kan anses vara att dra på rejält. Risken är bara att man går bananas och får en jobbig upplevelse om man går all in direkt. Alla reagerar olika och bara för att vissa måste röka mängden av en skogsdunge betyder det inte att andra inte kan bli bänga på en halv vitsippa. Det handlar helt enkelt om att prova sig fram.

Sedan är det som du menade på Kamou att röker man alldeles för mycket blir det som en jävla tripp och många är inte beredda på det. Jag blev själv väldigt förvånad första gången jag drog på en större dos. Detta efter att ha rökt mindre doser några gånger och när det drog igång så att hela synfältet vibrerade, huvudet gick i slow motion, öronen brusade och kroppen kändes elektrisk var det en lustig situation. Jag sneade inte då jag har en några erfarenheter från psykedeliska substanser, men för en förstagångsrökare som inte har någon som helst erfarenhet av vare sig cannabis eller psykedeliska droger kan det bli en minst sagt omtumlande smäll på käften.

Exakt det hände för mig. Tyckte det var obehagligt men sneade inte.. Var väldigt nära men fick det att gå över genom att lyssna på bra musik och tänka att det bara händer i huvet :P
Citera
2013-06-01, 15:19
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0mb8
Exakt det hände för mig. Tyckte det var obehagligt men sneade inte.. Var väldigt nära men fick det att gå över genom att lyssna på bra musik och tänka att det bara händer i huvet :P

Detta var just på grund av att du var vårdslös med doseringen. Tänk på att dosera ännu försiktigare i framtiden!

Skönt att det löste sig i alla fall. Rökmixar kan vara riktigt härliga om man behandlar dem med respekt. Jag älskar 5F-AKB48 och att ligga i sängen samtidigt som man är helt sänkt. Riktigt fin känsla!
Citera
2013-06-01, 16:52
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Detta var just på grund av att du var vårdslös med doseringen. Tänk på att dosera ännu försiktigare i framtiden!

Skönt att det löste sig i alla fall. Rökmixar kan vara riktigt härliga om man behandlar dem med respekt. Jag älskar 5F-AKB48 och att ligga i sängen samtidigt som man är helt sänkt. Riktigt fin känsla!

Instämmer med dig 5F-AKB48 är riktigt nice, har inte riktigt gillat dom andra man provat men 5F-AKB48 är riktigt bra fan
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in