2013-05-30, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Ta helt enkelt väldigt, väldigt lite och jobba dig uppåt . Hellre att du inte känner någonting efter första än att du blir helt cp.
Okej, tack för all info, ska bli intressant det här

Men bara nyfiken, de som röker ren cannabinoid, hur jäkla lite tar man då? Om man ska ha ca 0,02 när det är blandat i en mix
Citera
2013-05-30, 12:30
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ta helt enkelt väldigt, väldigt lite och jobba dig uppåt . Hellre att du inte känner någonting efter första än att du blir helt cp.
råd att ta på alvar. vet hur det är. man vill bli så beng som möjligt . eller jag är sån. men fan inte med spice! så take care mate =)
Citera
2013-05-30, 12:34
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0mb8

Men bara nyfiken, de som röker ren cannabinoid, hur jäkla lite tar man då? Om man ska ha ca 0,02 när det är blandat i en mix

Cannabioniderna är satans potenta, räcker att röka under 1mg och man blir hög. Därför man blandar ut det med växter .
Citera
2013-05-30, 12:56
Medlem
Yrkesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0mb8

Överdrivet, 0.02 tar man ifall man ska röka bara pulvret. Du kan glatt slänga på en 0.2 om det är en färdig mix.
Citera
2013-05-30, 13:16
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrkesk
Överdrivet, 0.02 tar man ifall man ska röka bara pulvret. Du kan glatt slänga på en 0.2 om det är en färdig mix.

Är du dum i huvudet? Menar du att du röker 20mg ren cannaboinid?
Citera
2013-05-30, 13:29
Medlem
Yrkesks avatar
Citat:
Är du dum i huvudet? Menar du att du röker 20mg ren cannaboinid?

Eller ja, dum är jag kanske. Men inte på så sätt, utan min matematik brister. Ja, 0.02 är inte en alltför jävlig dos, och då är jag inte heller den som röker detta dagligen.
Senast redigerad av Yrkesk 2013-05-30 kl. 13:31.
Citera
2013-05-30, 13:50
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrkesk
Eller ja, dum är jag kanske. Men inte på så sätt, utan min matematik brister. Ja, 0.02 är inte en alltför jävlig dos, och då är jag inte heller den som röker detta dagligen.

För mig räckte det med under 5mg för att jag skulle däcka direkt. Jag pratar om 5f-akb för övrigt.
Citera
2013-05-30, 14:43
Medlem
Hallonrems avatar
Skulle vilja tillägga att i fortsättningen så bör du röka grönt eller brunt istället.
Vad jag har upplevt och även polare så är det lättare att snea på rökmix och det bränner mer i hjärnan, inte roligt att röka skiten i långa loppet
Citera
2013-05-30, 14:59
Medlem
Yrkesks avatar
Citat:
För mig räckte det med under 5mg för att jag skulle däcka direkt. Jag pratar om 5f-akb för övrigt.

Det kan jag tänka mig! Har inte rökt det så ofta, men när tillfället väl klivit fram så har iofs varit påtänd. Har dock aldrig däckat, men har varit så fruktansvärt bäng att jag fallit som en dominobricka på diverse obekväma ställen.

Alla gånger har också varit på just som du sa, 48an.
Citera
2013-06-01, 00:25
Medlem
Jag testade idag.
Första gången rökte jag ur bong. Vet ej hur mycket jag rökte eftersom vi var några stycken som delade.
Men kanske 0,2-0,3.

Hursomhelst så var jag riktigt nära att snea kände jag.. Började må illa och blev rädd. Sen gick det bort när jag gick bort en bit och satte mig där och tänkte att jag inte kommer snea.

Jag testade totalt 3 gånger idag men blev inte direkt flummig eller skrattade mycket..
Bara att först kunde jag knappt gå och sen blev jag avslappnad och chill.
Tog för flera timmar sen men känner fortfarande av det :P
Citera
2013-06-01, 02:08
Medlem
LightClouds avatar
Citat:

Jag instämmer till fullo.

I mitt fall började jag röka för ungefär två månader sedan och har rökt dagligen, men dock inte 24/7, utan varje kväll/natt. Jag röker fortfarande 0,05 gram om jag vill bli lite skön och filosofisk och mellan 0,1-0,15 gram om jag vill bli bäng. Min mix ligger på 1/35 vilket är ganska standard.

I början ska man alltid börja lågt, oavsett vad andra säger och hur lugnt det än kan anses vara att dra på rejält. Risken är bara att man går bananas och får en jobbig upplevelse om man går all in direkt. Alla reagerar olika och bara för att vissa måste röka mängden av en skogsdunge betyder det inte att andra inte kan bli bänga på en halv vitsippa. Det handlar helt enkelt om att prova sig fram.

Sedan är det som du menade på Kamou att röker man alldeles för mycket blir det som en jävla tripp och många är inte beredda på det. Jag blev själv väldigt förvånad första gången jag drog på en större dos. Detta efter att ha rökt mindre doser några gånger och när det drog igång så att hela synfältet vibrerade, huvudet gick i slow motion, öronen brusade och kroppen kändes elektrisk var det en lustig situation. Jag sneade inte då jag har en några erfarenheter från psykedeliska substanser, men för en förstagångsrökare som inte har någon som helst erfarenhet av vare sig cannabis eller psykedeliska droger kan det bli en minst sagt omtumlande smäll på käften.
Citera
2013-06-01, 02:41
Medlem
Mommejrs avatar
Blandat 2 olika mixar för att prova mig fram med f5-Akb48. Blandade en med cirka 0,5/ 20 funkade hyffsat bra och blir stekt på det, sen blandade en på 0,7-0,8/15 , den starkare blev jag helt bränd i huvudet på efter 1 bong hit, var som man var riktigt stekt när man var som mest färsking under sina cannabis perioder som 15åring. röker av den starkare just nu, precis vad jag är ute efter iaf .

Men man ska ta det lungt med mixar, vissa kan vara jävligt starka så bättre att prova sig sakta fram och hitta mängden som passar en själv bäst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in