2013-05-30, 10:59
Medlem
NexusLAs avatar
Hejsan jag har en korado som jag köpte men dom som hade den innan hade filat sönder cylindern pch jag undrar vad man ska göra för att få på en maxi cylinder eller var det går att köpa resarvdelar till dom MVH Tim
Citera
2013-05-30, 11:02
Medlem
Bongomans avatar
Jag kan i alla fall säga var du inte ska handla. Puchverkstan.se i Billesholm. Det är en riktig skojare som blåser dig med undermåliga varor. Sedan kan du inte ringa för han lämnar falskt nummer eller inget nummer alls och mail svarar han inte på.
Citera
2013-05-30, 11:05
Medlem
NexusLAs avatar
Okej jag bor nära han så jag har handlat där har köpt kolv och ring och packningssats och jag fick ett bra pris fick allt som skulle kosta 400 för 250spänn
Citera
2013-05-30, 11:11
Medlem
Bongomans avatar
Var det på Lennarts tid eller med det nya puckot (pun intended) vid rodret?
Citera
2013-05-30, 11:28
Medlem
NexusLAs avatar
hmm vet ej han var vell ca 45år
Citera
2013-05-30, 11:40
Medlem
Bongomans avatar
Haha... Det låter som den nya ägaren. Han är 38! Lennart var 60. Sålde allt maj 2012 drog till USA efter att ha pumpat upp siffrorna . Jag tror han gjorde en fantastisk deal där. Vinsten är uppäten och omsättningen en knapp tredjedel. Det blir nog snart konkurs.
Citera
2013-05-30, 11:55
Medlem
NexusLAs avatar
kan nog stämma
Citera
2013-05-30, 12:14
Medlem
olasvenssons avatar
http://www.motorimporten.se/content/4-om-oss
Citera
2013-05-30, 22:39
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NexusLA
Hejsan jag har en korado
Det kanske du har men det är då ingen puch...det har aldrig sålts nån moped i sverige med namnet puch korado däremot har det sålts en med namnet mgb korado som hade en slovensk licenstillverkad motor av smått tvivelaktig kvalité.

Citat:
pch jag undrar vad man ska göra för att få på en maxi cylinder eller var det går att köpa resarvdelar till dom
Lycka till att slänga på en puch maxi-cylinder för den passar inte...anslutningen på original avgassystem lutar medans cylinderns anslutning är rät mot marken.
Det kan du lösa genom att modifiera original avgassystem, montera ett puch maxi avgassystem men det är ingen bra ide för den stryper motorn eller fixa en distansbricka.
Om det finns andra skillnader bortsett prestanda är inget jag kollat på, var noga med att få rätt kolv då koradon inte har samma kolv som puch maxi.

Inte testat själv men sägs att "70cc" trim passar på motorn och torde rulla på rätt bra om du har 14mm original bing-förgasare med 15mm insug.
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-05-30 kl. 22:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in