2013-05-29, 21:29
Medlem
Moneyonmyminds avatar
Hej kära vänner.

Har en liten längre tid haft en dålig ekonomi då jag inte lyckas få ett jobb fastän jag söker 10tal i veckan och nu är allt kört i botten, skulder hos kronofogden och betalningar denna månaden som jag absolut inte klarar av, min ångest är så skyhög så jag inte vet vad jag ska ta mig till. dom senaste dagarna har allt känts helt meningslöst och har bara legat på soffan från morgon till kväll och funderat på livet. har inte ens pengar till mat just nu så vet inte vad jag ska ta vägen ser för stunden bara en möjlig utväg men det vet jag inte om jag är för feg för. har ingen familj heller så har egentligen inte så mycket som betyder något. varför jag gör denna tråden vet jag ärligt inte, tror att det är för att få prata av mig eller liknande och säkert för att få någon slags sympati även om det inte spelar det minsta roll om någon känner det. utan pengar till mat så är det ända jag för tillfället har är tak över huvudet så får la se hur länge jag klarar mig på det om jag inte ger upp före det.
Citera
2013-05-29, 21:34
Medlem
MADs avatar
Gå till socialen (heter det så numera?) de borde kunna hjälpa dig. Du kan i alla fall få matkuponger så du får något att äta.
Ta kontakt med krnofogden och försök ordna en skuldsanering.
Se om du kan fixa nåt svartjobb så du håller dig över ytan.
Citera
2013-05-29, 21:36
Medlem
Moneyonmyminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Gå till socialen (heter det så numera?) de borde kunna hjälpa dig. Du kan i alla fall få matkuponger så du får något att äta.
Ta kontakt med krnofogden och försök ordna en skuldsanering.
Se om du kan fixa nåt svartjobb så du håller dig över ytan.

Socialen är inte till någon hjälp tyvärr, har varit där förut och då får jag inte ha haft ett ändå öre ungefär som inkomst dom senaste 3 månaderna. matkupongerna kanske funkar har adrig hört om det tidigare men tror inte ja kan komma dit och hämta kuponger 3 gånger om dagen ett tag.
Men tack för tipsen det värmer!
Citera
2013-05-29, 21:43
Medlem
MADs avatar
Jag hade en kort period i mitt liv när jag försatte mig i en ekonomisk knipa och då fick jag kuponger från soc som jag kunde lämna in på ICA. Sjukt pinsamt att handla, men vad gör man.
Det bästa vore om du kunde ta hjälp av någon att se över din ekonomi. Det är oftast svårt att göra själv när man sitter i skiten.
Hoppas det löser sig för dig
Citera
2013-05-29, 22:16
Medlem
Kanske ta och flytta? Det ger ofta många nya möjligheter. Känns mer luftigt på något sätt, med en ny miljö.
Citera
2013-05-29, 22:18
Medlem
Moneyonmyminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Kanske ta och flytta? Det ger ofta många nya möjligheter. Känns mer luftigt på något sätt, med en ny miljö.

Låter bra men när jag inte har ekonomin i balans nu så är det inget direkt alternativ men ska fundera på det. Tack!
Citera
2013-05-29, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyonmymind
Låter bra men när jag inte har ekonomin i balans nu så är det inget direkt alternativ men ska fundera på det. Tack!
Kan man inte flytta så kan man sälja / slänga en massa grejor som tar kraft från ditt liv.
Citera
2013-05-29, 22:44
Medlem
Bugsy88s avatar
Jag jobbade och sedan tog min anställning slut pga för lite jobb, fick gå på soc direkt månaden efter fastän jag drog in ca 16k rent. Så jag tycker det låter underligt de du säger. Ta reda på fakta om hur det är ist med soc och ansök igen! Backa inte för dom, du måste ligga på och inte ge vika. För kan dom så vill dom ju helst slippa att ge pengar till ännu en "arbetslös utan a-kassa"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in