2013-06-13, 16:09
Medlem
Svenska kvinnor är allt annat än feminina. Är nog bra att åka utomlands, om man inte vet vad en kvinna är.
Citera
2013-06-13, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intryck
Vilka tecken ser du på att feminister vill att kvinnor ska bli som män? Tycker snarare att det är tvärtom.

Du menar förutom att dom tom. ser ut och är precis som män nu för tiden?
Feminister har alltid i min värld varit väldigt negativa till klassisk "kvinnlighet" och gjort allt för att motarbeta kvinnor som vill vara feminina.
Hemmafrun ses ner på och motarbetas stenhårt. Finns det något mer feminint än en hemmafru som också är en omhändertagande mamma.
Snygga kvinnor som lägger väldigt mycket tid på sitt utseende ses ner på av feminister som personligen har gett upp.

Feminism i väst är något kvinnor med penisavund sysslar med och är din högsta dröm att ha en penis ja då är du inte mycket till kvinna.
Citera
2013-06-13, 16:24
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Svenska kvinnor är allt annat än feminina. Är nog bra att åka utomlands, om man inte vet vad en kvinna är.

Ju mer subtilt feminiteten uttrycks, desto mer feminitet ligger bakom. Det är något som du verkar missa i din verklighet.

De kvinnor som viker ut sig, och medverkar i porrfilmer, är oftast rätt brutala kvinnor med rejäl distans till sin kvinnlighet. Det är mest en lek. Till skillnad från de riktigt feminina kvinnorna, som har mindre distans till sin kvinnlighet, och därför både skräms av den typ av kvinnor som viker ut sig och dessutom får komplex av själva synen av bilderna.

Den viktigaste feminiteten sitter inte i yttre attribut. Men det verkar bara var den du ser, och därför ser mer av när du är utomlands. Det är ju just jämförelsen med andra länder som jag riktade in mig på - nämnde att latinska kvinnor kombinerar yttre kvinnliga attribut med att agera mer brutalt manligt. Kommentar på detta?
Citera
2013-06-13, 16:38
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Du menar förutom att dom tom. ser ut och är precis som män nu för tiden?
Feminister har alltid i min värld varit väldigt negativa till klassisk "kvinnlighet" och gjort allt för att motarbeta kvinnor som vill vara feminina.
Hemmafrun ses ner på och motarbetas stenhårt. Finns det något mer feminint än en hemmafru som också är en omhändertagande mamma.
Snygga kvinnor som lägger väldigt mycket tid på sitt utseende ses ner på av feminister som personligen har gett upp.

Feminism i väst är något kvinnor med penisavund sysslar med och är din högsta dröm att ha en penis ja då är du inte mycket till kvinna.

Det är snarare så att du tror att kvinnliga feminister ser ut som män. Verkar som att din subkulturella radar inte räcker mycket längre än att lyckas identifiera lesbiska feminister, vilka är i minoritet. Heterosexuella kvinnliga feminister har rejält med undermedvetna drifter att behaga mannen med utseende, och än mer så i Sverige/Skandinavien/samhällen med rötter i protestantismen. Företeelsen ätstörningar är till exempel VIT så in i helvete.

Sätter också stora frågetecken för ditt öga för vad som är snyggt och inte. Det säger nästan sig självt att de som lägger mest tid på sitt utseende, för att de behöver det, inte är snyggast.
Citera
2013-06-13, 17:34
Medlem
Citat:
Ju mer subtilt feminiteten uttrycks, desto mer feminitet ligger bakom. Det är något som du verkar missa i din verklighet.

De kvinnor som viker ut sig, och medverkar i porrfilmer, är oftast rätt brutala kvinnor med rejäl distans till sin kvinnlighet. Det är mest en lek. Till skillnad från de riktigt feminina kvinnorna, som har mindre distans till sin kvinnlighet, och därför både skräms av den typ av kvinnor som viker ut sig och dessutom får komplex av själva synen av bilderna.

Den viktigaste feminiteten sitter inte i yttre attribut. Men det verkar bara var den du ser, och därför ser mer av när du är utomlands. Det är ju just jämförelsen med andra länder som jag riktade in mig på - nämnde att latinska kvinnor kombinerar yttre kvinnliga attribut med att agera mer brutalt manligt. Kommentar på detta?

Kommenterar gärna, men först måste jag förstå vad du menar. Hur kom porrfilmer in i det hela? Exempel på "kvinnliga attribut med att agera mer brutalt manligt" ??? Du har lyckats virra bort mig fullständigt.
Citera
2013-06-13, 17:52
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Kommenterar gärna, men först måste jag förstå vad du menar. Hur kom porrfilmer in i det hela? Exempel på "kvinnliga attribut med att agera mer brutalt manligt" ??? Du har lyckats virra bort mig fullständigt.

Tycker du inte att det är en rätt maskulin egenskap att överhuvudtaget klara av att ställa upp i en porrfilm?

Och det är väl inte nödvändigtvis de mest feminina kvinnorna som går i höga klackar*? (* Vilket råkar vara mer vanligt i Sydeuropa.)
Citera
2013-06-13, 19:30
Medlem
Citat:
Tycker du inte att det är en rätt maskulin egenskap att överhuvudtaget klara av att ställa upp i en porrfilm?

Och det är väl inte nödvändigtvis de mest feminina kvinnorna som går i höga klackar*? (* Vilket råkar vara mer vanligt i Sydeuropa.)

Vet inte. Inte riktigt mitt sätt att analysera hur kvinnorna är i ett land.
Citera
2013-06-13, 19:38
Bannlyst
Citat:
Det är snarare så att du tror att kvinnliga feminister ser ut som män. Verkar som att din subkulturella radar inte räcker mycket längre än att lyckas identifiera lesbiska feminister, vilka är i minoritet. Heterosexuella kvinnliga feminister har rejält med undermedvetna drifter att behaga mannen med utseende, och än mer så i Sverige/Skandinavien/samhällen med rötter i protestantismen. Företeelsen ätstörningar är till exempel VIT så in i helvete.

Sätter också stora frågetecken för ditt öga för vad som är snyggt och inte. Det säger nästan sig självt att de som lägger mest tid på sitt utseende, för att de behöver det, inte är snyggast.

När jag talar om feminister talar jag om alla. Finns ingen som helst motsättning mot vad jag sa men du är för grund. Vad som är feminint verkar vi definiera väldigt olika så frågan är om vi kommer någonstans.
Drifter som samtliga kvinnor har är ingenting du behöver dra upp.

Nej att vara snygg handlar mycket om underhåll och dom som givit upp är inte snyggast det kan vi nog enas om.
Citera
2013-06-13, 19:58
Medlem
thewellovedones avatar
Trots att jag varken ser mig som feminist eller förordar kvotering ser jag anti-feminismen som ett ogenomtänkt och känslobaserat nonsens. Helt och hållet baserat på dels idén om att kvinnan hela tiden endast SKA spela "teaterrollen bimbokvinna" och idén att det är särskilt synd om mannen av någon anledning som jag aldrig lyckas få kläm på trots att jag är man själv.
Citera
2013-06-13, 20:03
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Vet inte. Inte riktigt mitt sätt att analysera hur kvinnorna är i ett land.

Vad är det du går efter, då? Du preciserade inte det tidigare, skrev bara att kvinnorna är (eller i alla fall verkar/ser ut att vara) mer feminina utomlands.
Citera
2013-06-13, 22:16
Medlem
Citat:
Vad är det du går efter, då? Du preciserade inte det tidigare, skrev bara att kvinnorna är (eller i alla fall verkar/ser ut att vara) mer feminina utomlands.

Ok, personligen tänker jag ungefär såhär. En kvinna och en man är perfekta för varandra. Därmed har en kvinnlig kvinna inget som helst problem med mannens manlighet. Hon är inte rädd för hans sexualitet. Hon har självförtroende och vet sitt eget värde som kvinna. Hon vet att hon är värd uppvaktning, och är inte rädd för att ta emot inviter utan att för den sakens skull hamna i sängen med någon. Det är väldigt lätt att umgås med en kvinna..... bla bla bla
Citera
2013-06-14, 09:58
Medlem
Genom marxist ideologin feminism som man planterat gott i Sverige har man lyckats vända kvinnorna mot Svenska vita män - de är bara så att Sverige av nån anledning verkar va sjukt mottagliga av judens påverkan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in