2013-05-30, 19:23
Medlem
AutumnLeavess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Goat
Ja.. Jag har nog stött på ovanligt många feminister faktiskt(av olika anledningar), och de har alla varit jobbiga och mer eller mindre psykiskt labila.

Vilka rättigheter är det du saknar som män har?

Ont:
Svenska kvinnor är så jävla finafeminina, för det mesta
Synd att femifascisterna fått så starkt fäste.. Men i vardagen så kan man ju inte vara utan dessa feminina varelser

Jaa att de är jobbiga har jag märkt med, vilka är det som ska påpeka att jag beter mig undergivet mot karlar tror du?
Ja men exempelvis att en kvinna ska slippa frågan hur hon betedde sig innan hon blev våldtagen men också att män ska ha samma rätt till sina barn som kvinnor.
Vad menar du med finafeminina?
Citera
2013-06-01, 03:27
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnLeaves
Ja men exempelvis att en kvinna ska slippa frågan hur hon betedde sig innan hon blev våldtagen men också att män ska ha samma rätt till sina barn som kvinnor.

Du vill alltså göra det till en rättighet att slippa denna fråga? Jag förstår att det är en obehaglig fråga, men alla som blir utsatta för något får frågor om vad som föranledde det hela. Om det är viktigt för en att slippa frågor så har man faktiskt rättigheten att inte medverka till utredningar och i rättsliga prövningar. Men gör man det så har man valt att det ska ställas alla möjliga frågor som är obehagliga för alla inblandade.

Det du tycks kräva är att andra människors grundläggande rättigheter att få sin sak prövad ska åsidosättas för att kvinnor ska slippa svara på obehagliga frågor.

Självklart måst rätten reda ut vad som försegått innan de stämplar någon som sexualförbrytare, frihetsberövar och dömer ut skadestånd.
Citera
2013-06-01, 12:06
Medlem
AutumnLeavess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antitotaliterian
Du vill alltså göra det till en rättighet att slippa denna fråga? Jag förstår att det är en obehaglig fråga, men alla som blir utsatta för något får frågor om vad som föranledde det hela. Om det är viktigt för en att slippa frågor så har man faktiskt rättigheten att inte medverka till utredningar och i rättsliga prövningar. Men gör man det så har man valt att det ska ställas alla möjliga frågor som är obehagliga för alla inblandade.

Det du tycks kräva är att andra människors grundläggande rättigheter att få sin sak prövad ska åsidosättas för att kvinnor ska slippa svara på obehagliga frågor.

Självklart måst rätten reda ut vad som försegått innan de stämplar någon som sexualförbrytare, frihetsberövar och dömer ut skadestånd.

Men killar som blir våldtaagna får inte den frågan, det säger de iallafall själva att de aldrig fick.
Citera
2013-06-01, 17:35
Medlem
Intrycks avatar
Okej, on topic igen: Flashbackkvinnor - upplever ni att kollektivet danska kvinnor är mer jordnära och, framförallt, att de har mindre utseendekomplex än ert kollektiv ("trots" att det finns mer offentlig nakenhet i Danmark)?
Citera
2013-06-02, 17:46
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Jaa att de är jobbiga har jag märkt med, vilka är det som ska påpeka att jag beter mig undergivet mot karlar tror du?
Vad menar du med finafeminina?

I en brottsutredning så kan det ju ha signifikans(stavning?).. Men ja, jag är inte så insatt i den där frågan tyvärr, men våldtäkter iöht är ett mycket större problem än ifall vissa tycker en fråga är lite obekväm, sedan skulle jag knappast kalla det som något strukturellt sexistiskt iaf.

finafeminina rimmade fint
Men menade att svenska tjejer oftast är väldigt fina och feminina vilket jag gillar.
Citera
2013-06-02, 18:37
Medlem
binaryinsects avatar
Citat:
I en brottsutredning så kan det ju ha signifikans(stavning?).. Men ja, jag är inte så insatt i den där frågan tyvärr, men våldtäkter iöht är ett mycket större problem än ifall vissa tycker en fråga är lite obekväm, sedan skulle jag knappast kalla det som något strukturellt sexistiskt iaf.

Men menade att svenska tjejer oftast är väldigt fina och feminina vilket jag gillar.

Det finns en bok som behandlar det här fenomenet väldigt bra, den heter Flickan och skulden.
Strukturellt... nja.... omedvetet strukturellt snarare.
Citera
2013-06-02, 20:36
Medlem
AutumnLeavess avatar
Citat:

Varför skulle det ha något med saken att göra? "jaså du hade urringat! Och du har stora bröst, klart du blir våldtagen!"?
Jaså? Haha här på flashback verkar männen inte ha erfarenhet av det, de blir glada för att man använder klänning och inte vill kalla sig hen
Citera
2013-06-03, 01:39
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:
Men killar som blir våldtaagna får inte den frågan, det säger de iallafall själva att de aldrig fick.

Och vad tror du att det kan bero på?
Citera
2013-06-08, 16:40
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Varför skulle det ha något med saken att göra?
Jaså? Haha här på flashback verkar männen inte ha erfarenhet av det, de blir glada för att man använder klänning och inte vill kalla sig hen
"jaså du hade urringat! Och du har stora bröst, klart du blir våldtagen!"?

Du menar att det är så det låter?
Är det din uppfattning så förstår jag ju till 100% din åsikt.
Men jag har aldrig uppfattat det som att det där skulle vara förekommande i brottsutredningar?
Om det finns enskilda idiotgrisar till snutar vet jag inte, men det där låter som ett radikalfeministiskt påhitt?
Eller finns några tillförlitliga bevis på att det är sådär det går till?
Citera
2013-06-13, 02:10
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antitotaliterian
Sluta racka ner på dem. Nu behövs ju feminismen ÄNNU mer, förstår ni väl?

Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
Precis. Flashback lär ju vara det tydligaste beviset på att feminister bör jobba ännu hårdare.

Trevligt. Fler som sett detta.
Citera
2013-06-13, 09:42
Bannlyst
Nej att nästan tvångsmässigt vilja bli precis som en man kan inte på något sätt klassas som att man är feminin. Alla typer av penisavund likt den alla feminister visar prov på är ganska mycket motsatsen till feminintet faktiskt.
Citera
2013-06-13, 15:52
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Nej att nästan tvångsmässigt vilja bli precis som en man kan inte på något sätt klassas som att man är feminin. Alla typer av penisavund likt den alla feminister visar prov på är ganska mycket motsatsen till feminintet faktiskt.

Vilka tecken ser du på att feminister vill att kvinnor ska bli som män? Tycker snarare att det är tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in