• 1
  • 2
2013-05-29, 14:45
Medlem
Är lite nyfiken på hur förhållandet blev för er som skapade en relation med en 10 resp 6-8 poängare? Blev det som ni förväntade er eller vad skulle ni ha gjort annorlunda idag med den erfarenhet som ni samlat på er. Samtalet får gärna glida in på varför ni valde den ni valde, när ni hade några olika alternativ att välja mellan.
Citera
2013-05-29, 16:10
Medlem
Twatssons avatar
Mitt Ex var en typiskt 10(minst 9 iaf). Hon var 178cm, smal och brunt lockigt hår och perfekt kropp.

Precis som alla människor i världen är ingen perfekt, allra minst hon. Vi var tillsammans i drygt ett år innan hon knullade min barndomspolare bakom ryggen på mig.

Min nuvarande 8:a är ruggigt söt och har en underbar kropp, pyttelite babyfett precis som jag älskar det. Hon är inte tillräckligt smart för att det ska attrahera men hon har hjärtat på rätt ställe och sunda värderingar. Vi har varit tillsammans i drygt 5 år.

Mitt Ex träffade jag på fest, vi strulade runt lite innan vi började dejta på riktigt.

Min nuvarande träffade jag genom studier.
Citera
2013-05-29, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twatsson
Mitt Ex var en typiskt 10(minst 9 iaf). Hon var 178cm, smal och brunt lockigt hår och perfekt kropp.

Precis som alla människor i världen är ingen perfekt, allra minst hon. Vi var tillsammans i drygt ett år innan hon knullade min barndomspolare bakom ryggen på mig.

Min nuvarande 8:a är ruggigt söt och har en underbar kropp, pyttelite babyfett precis som jag älskar det. Hon är inte tillräckligt smart för att det ska attrahera men hon har hjärtat på rätt ställe och sunda värderingar. Vi har varit tillsammans i drygt 5 år.

Mitt Ex träffade jag på fest, vi strulade runt lite innan vi började dejta på riktigt.

Det är väl lite det där man misstänker att 10r är svåra i drift så det blir nästan bättre att välja något lägre siffra. Själv brukar jag välja någon på liknande nivå eller lite lägre just för att det brukar löpa på mycket smidigare samt att man kan ta ut svängarna mer och få göra enklare misstag på vägen.
Citera
2013-05-29, 22:43
Medlem
Citat:

Mitt ex är precis som din nuvarande, typ en 8a, grymt söt och bra kropp, och inte jättesmart, men ett hjärta av guld. Tog tyvärr slut pga att hon blev tvungen att byta stad pga jobb.

Dejtar numera en tjej som ligger 9-10 i skalan, hon verkar vara lite smartare än mitt ex, dessvärre en kallare personlighet också. Det jobbigaste med att träffa en väldigt snygg tjej är att killar dras som flugor till henne, och jag som är lite svartsjuk av mig får lov att jobba som fan för att dölja det, detta hände även mycket med mitt ex.
Citera
2013-05-30, 01:06
Medlem
PaddTorskeNs avatar
10or kan vara vana med extremt mycket uppmärksamhet, ibland orkar man bara inte mata dem med det.
Citera
2013-05-30, 08:35
Jag var nyligen på några dejter med en tjej (som verkade tro att hon var 6 och jag 10). Hon överöste mig med komplimanger från första stund. Det blev riktigt ointressant till slut. Jag tyckte vi var på samma nivå men så var det väl förmodligen inte.

"Du är alldeles för snygg för mig" sa hon.
"Jaha?" Tänkte jag "då kanske jag ska leta vidare." Och så gjorde jag det

Så som kille vill inte jag känna att jag är snyggare än tjejen. Samma nivå eller hon något över. Däremot skulle jag nog ha svårt att serva och underhålla en 10a. Verkar jobbigt.
Citera
2013-05-30, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennepin
"Du är alldeles för snygg för mig" sa hon.
"Jaha?" Tänkte jag "då kanske jag ska leta vidare." Och så gjorde jag det

haha epic fail på henne
Citera
2013-05-30, 15:29
Medlem
Fövrigt är folk för egoboostade, och sätter en 7 som dom dejtat som en 10, och en åtta enlilgt dom är i verkligheten en 6

Detta är en 9-10

http://www.thebizofknowledge.com/uploads/lesley.s.jpg

och många tror säkert att denna tjej(en 6.5) är en 8-10
http://www.indiatvnews.com/upload/ne.../allison-2.jpg

Detta hittar jag inte på, jag märker det bland polare etc, hur dom felsätter, för givetvis känns det ju bättre för egot om man intalar sig att hon är några poäng över.
Senast redigerad av tesaurus 2013-05-30 kl. 15:34.
Citera
2013-05-30, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tesaurus
Fövrigt är folk för egoboostade, och sätter en 7 som dom dejtat som en 10, och en åtta enlilgt dom är i verkligheten en 6

Detta är en 9-10

Detta hittar jag inte på, jag märker det bland polare etc, hur dom felsätter, för givetvis känns det ju bättre för egot om man intalar sig att hon är några poäng över.

Det är individuellt, jag tycker att hon på andra bilden är sötare.
Citera
2013-05-30, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunia
Det är individuellt, jag tycker att hon på andra bilden är sötare.

Säg, att vi låter 10 000 personer betygsätta de två ovannämnda tjejerna, då kommer hon få lägre betyg. Dvs inte individuellt, när vi pratar om betygspoäng som ska vara generella. Problemet är att folk som du, låter betygspoängen bli individuella, vilket uppenbarligen beror på att du inte som jag kan sätta dig in i vad snittbefolkningen tycker, utan att ta hänsyn till dina egna preferenser.
Citera
2013-05-30, 15:42
Medlem
Twatssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesaurus

Detta är en 9-10

Smaken är som baken, för övrigt tycker jag tösen på bild nr2 ser bättre ut än bild nr1.

Om du klassar tjejen på bild nr2 för en 6,5 så antar jag att du satt på många skåp i din egen betygskala?
Citera
2013-05-30, 15:46
Medlem
Citat:
Smaken är som baken, för övrigt tycker jag tösen på bild nr2 ser bättre ut än bild nr1.

Om du klassar tjejen på bild nr2 för en 6,5 så antar jag att du satt på många skåp i din egen betygskala?

Mjo det stämmer. Det har blivit några 5or iallafall, som nog inte är något att hänga i julgranen direkt, men där har det vart att pumpa och sen dra

Nu exempelvis dejtar jag en tjej som enligt mina ögon är en nia. Dock vet jag att snttbefolkningen ser henne som en sexa, men jag skriker inte ut i en megafon för det och påstår att hon är en 9-10

Det är väl bara att gå in på sajter där man kan betygsätta tjejer. Snygga tjejer har max 8, och dom flesta har 5-7 =)

Sen tror jag också att många vet att dom inte kan få dom snyggaste tjejerna,(detta sker undermedvetet), och därför blir dom på riktigt oattraherade av dom och ger dom lägre betyg. Det är kul, hur vi har så många försvarsmekanismer för att skydda vårt sköra ego
Senast redigerad av tesaurus 2013-05-30 kl. 15:55.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in