• 2
  • 3
2013-06-27, 16:59
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Vore kanske bra om du läste alla inlägg innan du sitter och fantiserar ihop. Prova läs mitt inlägg ovanför. 85% är det som minst, och mest runt 90%.

Och jo du kan vinna något, kör man pokerspelen däremot, då är man körd i huvudet. För dom har oftast ingen bonusfunktion, och det är där pengarna genereras.

Jodå, jag är fullt medveten om det. Jag använde videopokern som ett exempel bara för att visa hur sjukt dåliga oddsen är. Det är alltså en på en halv miljon att du vinner men oddset är bara 100.
Citera
2013-06-30, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DubbelV
Ser dig prata om RNG i var och varannan tråd, vad står det för och vad betyder det?

Random Number Generator

RNG fungerar så att när du spinner på en slot, så sker uträkningen i programvaran direkt. Direklänken gör att du ska ha lika stor chans att vinna på alla olika satsningar du har möjligheten till att göra. RNG är helt programmerat till att fungera slumpmässigt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Random_number_generation

Pseudo Random Number Generator

Det finns även ett system som kallas PRNG (Pseudo-Random Numbers Generator) Det är en matematisk algoritm som redan är förprogrammerad till att fungera mellan olika parametrar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pseudo...mber_generator

https://www.kingsofslots.com/artikla...lningsprocent/
Citera
2017-03-04, 16:37
Medlem
Om man sätter in en högre summa och snurrar 50-100 spinn på den. T.ex. 5000:- så snurrar man för 100:- per snurr. Brukar chansa ibland och dra till med ett par snurr för 1000:- och har man tur då kan man sopa hem fem- tiotusen eller mer. En gång vann jag 97.000:- på en sådan chansning.

Men vill man vinna måste man satsa. Har man femtusen eller tiotusen att avvara kan man tjäna snabba pengar på slots. Man kan naturligtvis förlora snabbt också, men man får vara lite smart.

Ligger + 120.000:- just nu efter att ha börjat med 10.000:-

Det gäller att inte spela för pengar som man verkligen behöver.

Vill man vinna hundringar så börja med 1000:- och spela för 20:-/snurr.
Citera
2017-03-06, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vreemdtoolman
För första gången provade jag på det här skämtet, fattar inte riktigt hur folk kan + flera tusen på det här? Vann som mest typ 425kr och då satsade jag mellan 25-50kr/spin. Och när jag väl vann något var det på nån bonusrunda. Det jag undrar är hur folk kan vara så besatta av detta om man inte kan vinna så mycket? Gjorde jag fel? Det fanns ju någon värsting jackpot men det förstod ju till och med jag att det var omöjligt att vinna. Så informera mig snälla !

Du har nog missförstått hela grejen med slots. Man förlorar pengar på det. Inte vinner
Citera
2017-03-07, 03:26
Medlem
maxorrs avatar
Utgå ifrån att du förlorar alltid annars sluta spela . Nr 1 grundregel
Citera
2018-12-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HotLava
Om man sätter in en högre summa och snurrar 50-100 spinn på den. T.ex. 5000:- så snurrar man för 100:- per snurr. Brukar chansa ibland och dra till med ett par snurr för 1000:- och har man tur då kan man sopa hem fem- tiotusen eller mer. En gång vann jag 97.000:- på en sådan chansning.

Men vill man vinna måste man satsa. Har man femtusen eller tiotusen att avvara kan man tjäna snabba pengar på slots. Man kan naturligtvis förlora snabbt också, men man får vara lite smart.

Ligger + 120.000:- just nu efter att ha börjat med 10.000:-

Det gäller att inte spela för pengar som man verkligen behöver.

Vill man vinna hundringar så börja med 1000:- och spela för 20:-/snurr.

Problemet med såna myter är att spelare skryter när de vinner och är knäpptysta när alla pengar är borta
Citera
2018-12-15, 19:38
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle128
Problemet med såna myter är att spelare skryter när de vinner och är knäpptysta när alla pengar är borta

Jo

RTP snackas det mycket om tom riktig RTP månadsvis på spelet och teoretiskt av vad? Bästa är att kolla på sig själv...tex videolots redovisar detta och ens egna rtp på spelen.. Detta har jag fått förklarat från en jag känner på facebook som jobbar på videoslots

Tänke bara förklara för er hur dåliga oddsen är att vinna både mycket på ett bräde eller sammantaget

* Om du tar antal tryck- insatser du gjort genom en spelsession eller en tidsperiod

* Sen tar du alla vinster du fått, vunnit pr tryck under denna spelsession eller en tidsperiod

Då har du ett riktigt % iellt RTP... Börja med att räkna på det istället varje gång ni spelar eller för varje insättning så inser du hur dåliga oddsen är

Så här ska uppgifterna se ut ... helst pr dag, gång eller totalt, kanske tom pr spel går det att få ??... detta har jag fått av en snubbe

http://www.bilddump.se/bilder/201812...:c525:d8e5.JPG

men de i supporten ska kunna redovisa detta som har MGA intyg eller nåt som liknar detta

följer ni detta rent statistiskt så se ni ju hur långt det är mellan nästa 200x- 500x - 1000x vinst. Notera det för spelet tid, dag, ev insättningsnivå... Notera att dom flesta vinster landar ju under din insättning ochså, är det vinst?

Ett annat tips är att ta ut varje vunnen kr över insättningen om det går... dvs vinner du en hundralapp över insättningen tex 1000 + 100 kr vinst insatt, ta ut den 100 lappen och ev fortsätt...

Ett tips för er som vill förstå era chanser i siffror istället för att teoretiskt tro på dem
Senast redigerad av TraXzman 2018-12-15 kl. 19:45.
Citera
2018-12-15, 20:20
Medlem
derivats avatar
Du behöver skicklighet i att hitta en slot med rätt varians för önskad vinst.

Sen är det enkelt, du behöver bara trycka på knappen och undvika otur.
Citera
2018-12-15, 21:53
Medlem
TraXzmans avatar
Den här länken funkar till ovan inlägg, men nu är det väl snart slutspelat på gambling med malta license pga svensk license

http://forumbilder.se/H90PH/slotsbet
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in