2013-05-28, 16:15
Medlem
Faukess avatar
Hej! Sålde igår min bil och jag var helt ärlig i annonsen och sa till och med till köparen vad som var fel på bilen.
Nu säger han att jag försökte blåsa honom och han har stoppat överföringen han gjort från sitt konto till mitt.
Vad kan jag göra för att få rätt här? Jag har varit helt ärlig och han visste exakt hur bilen var.
Snälla, hjälp mig!
Citera
2013-05-28, 16:17
Skrivit kvitto?
Citera
2013-05-28, 16:29
Medlem
Faukess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Skrivit kvitto?

Dessvärre inte.
Citera
2013-05-28, 16:36
Citat:
Ursprungligen postat av Faukes
Dessvärre inte.

Då får du skylla dig själv. Skriv alltid kvitto.
Citera
2013-05-28, 16:37
Medlem
Du gav alltså bilen innan du fått pengarna om han nu kan "ta tillbaka" pengarna? Om så inte är fallet är det väl bara att försöka hitta en ny köpare?
Citera
2013-05-28, 16:52
Medlem
fistvakts avatar
Träffade du ens snubben? Dumt att inte ta det kontant eller att skriva kvitto, du är säkerligen körd om du inte lyckas övertala honom att skicka in pengarna eller komma på en deal.
Citera
2013-05-28, 17:13
Medlem
Lämnade du bilnycklarna till honom utan att ha fått pengarna??? Har ni gjort ägarbyte till bilregistret.
Om inte så hämta tillbaka bilen. Var det en svenne eller svarting som var köpare??????
Citera
2013-05-29, 12:59
Medlem
Faukess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosselebban
Lämnade du bilnycklarna till honom utan att ha fått pengarna??? Har ni gjort ägarbyte till bilregistret.
Om inte så hämta tillbaka bilen. Var det en svenne eller svarting som var köpare??????

Svarting, såklart. Han förde över pengarna via telefonbanken när vi träffades, jag föreslog kontanter.
Jag har fortfarande pappren på bilen.
Citera
2013-06-02, 18:41
Medlem
Men för i helvete! Lät du honom ta bilen utan att betala? Sista idioten är inte född! Låt oss veta när första P-boten (av ett par hundra) kommer!
Citera
2013-06-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faukes
Svarting, såklart. Han förde över pengarna via telefonbanken när vi träffades, jag föreslog kontanter.
Jag har fortfarande pappren på bilen.

Har du papper som visar att du äger bilen är det inga problem... Du ringer helt enkelt till polisen och anmäler bilen stulen samt förklarar omständigheterna.

Några pengar lär du inte se röken av, men du får tillbaks bilen samt slipper betala eventuella felparkeringsavgifter osv.
Citera
2013-06-03, 11:24
Medlem
maynard12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Har du papper som visar att du äger bilen är det inga problem... Du ringer helt enkelt till polisen och anmäler bilen stulen samt förklarar omständigheterna.

Det skulle jag inte gjort, bilen är ju inte stulen, TS har ju frivilligt lämnat ifrån sig bilen. Att köparen sedan inte vill betala för sig gör det inte till stöld.

Däremot kanske TS skulle kunna anmäla köparen för bedrägeri, om TS nu tror att köparen aldrig hade tänkt betala för bilen, utan helt enkelt lurade honom.

Detta låter dock mer som att köparen är missnöjd med bilens skick, och inte vill betala så mycket som TS och han kom överens om. Isåfall är det inget som just polisen kan hjälpa till med.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in