2013-05-28, 04:22
Medlem
Hej,

Jag skulle omformatera datorn fast denna gången hände något konstigt.
Min dator har två hårddiskar. En 250gb ssd och en 3tb hdd.

Vad som har hänt nu är att hdd:n har splittrats och har blivit två. En på 2tb och en på 720gb.
Jag vet inte hur detta gick till. Jag kan inte "aktivera" de 720gb:n när jag vill lägga in de så står det error. Det är som att 720gb bara har försvunnit. Hur gör jag denna disken hel igen så det blir en disk med 3tb som det alltid har varit?

Har försökt att starta om datorn och reparera Windows utan framgång!
Skulle uppskatta hjälp från smartare personer!!

Edit: vill också tillägga att 2tb disken (som egentligen ska vara 3tb går att lägga till som partition medan de 720gb inte går att lägga till som partition då jag får ett error)
Senast redigerad av h1nken 2013-05-28 kl. 04:34. Anledning: Mer info blev tillagd gällande mitt problem
Citera
2013-05-28, 12:30
Medlem
merlin2s avatar
du kan ladda ner hirens bootcd och starta datorn med skivan, där finns det flertal program som kan göra så att du gör din 2gb till till 3 genom att du tar först bort de 720gb och sedan drar du med ett reglage från 2gb till 3gb. aktivera ändringen och låt programmet göra jobbet. starta om datorn och du borde ha nu 3gb på hdd:n.

förutsatt att de 720 är inte viktiga.
Citera
2013-05-28, 12:33
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h1nken
Hej,

Jag skulle omformatera datorn fast denna gången hände något konstigt.
Min dator har två hårddiskar. En 250gb ssd och en 3tb hdd.

Vad som har hänt nu är att hdd:n har splittrats och har blivit två. En på 2tb och en på 720gb.
Jag vet inte hur detta gick till. Jag kan inte "aktivera" de 720gb:n när jag vill lägga in de så står det error. Det är som att 720gb bara har försvunnit. Hur gör jag denna disken hel igen så det blir en disk med 3tb som det alltid har varit?

Har försökt att starta om datorn och reparera Windows utan framgång!
Skulle uppskatta hjälp från smartare personer!!

Edit: vill också tillägga att 2tb disken (som egentligen ska vara 3tb går att lägga till som partition medan de 720gb inte går att lägga till som partition då jag får ett error)
Har du installerat Win till SSDn? Isf hade du kunnat koppla ur HDDn under installationen.

Har du data på 3TB HDDn eller kan du radera alla partitioner där och skapa nya? Gör isf det. Ev får du installera om Win till SSDn därefter. Partition Wizard bootable (googla) om du måste göra det utan Win eller om Win inte tillåter dig att göra det.
Senast redigerad av Skadat gods 2013-05-28 kl. 12:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in