2013-05-27, 17:37
Medlem
Finns 100 trådar men hittar ingen lösning till mitt problem så jag kör en egen istället.

Jag har en Iomega extern hårddisk modell HDD1H-2. Har fungerat felfritt i något år nu, men helt plötsligt. Idag. Kommer den inte upp på datorn.

Jag använde den ett tag på en PC, men formaterade om den så jag kunde använda den till macen igen. Den visas heller inte när jag går in på Skivverktyg.

Den låter och lyser, så den är igång. Men som sagt, datorn hittar den inte. Jag har fotat i tio års tid nu och jag har allt på den hårddisken, så att bara skrota eller formatera den är inget alternativ haha. Fan. Kan någon hjälpa mig?
Citera
2013-05-27, 18:48
Medlem
le-chefs avatar
Är drivrutinerna installerade?
Citera
2013-05-27, 19:35
Medlem
SirKnasens avatar
Menar du att du har 10års fotografering på hårddisken utan backup?
Citera
2013-05-28, 07:47
Medlem
Joomlas avatar
Jag googlade modellnumret för din disk och hittade en tråd där någon annan har ungefär samma problem, även på en Mac, där deras disk inte går att montera. Det fanns några felsökningssteg där som du kan prova: http://www.justanswer.com/mac-comput...se-backup.html

Om det handlar om ovärderliga bilder, i vilket avseende du än sätter det i, så tycker jag att du borde fundera på att vända dig till något företag som kan rädda datan åt dig. Om disken är helt kaputt så vet jag inte om det är någon bra idé att själv pilla i det. Men samtidigt så får jag inte intrycket att det rör sig om ovärderliga bilder mer än för dig TS. Jag tror inte det finns någon professionell fotograf som har alla sina bilder på en hårddisk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in