2013-05-27, 22:54
Medlem
santos_devilles avatar
Nationella hjältar tar till påkar och kättingar för att visa var skåpet ska stå.
Polisen stoppar dom nationella hjältarna.
De nationella hjältar som inte blir tagna blir arga på polisen och tänder eld på lite saker för att visa att de hade rätt.

Lika löjliga som förorts kickers som bränner bilar och tror dom genomgår en revolution..
Citera
2013-05-27, 22:57
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvskvs
Hur menar du? Om polisen vägrar göra sitt jobb ska vi låta Sverige brinna ner då?
Är du dum i huvudet eller försöker du med flit tolka det jag skriver som någonting helt annat?

Om jag och mina tre kompisar dricker bärs och går ut och slår ner folk i förorten, är det okej så länge vi kallar oss medborgargarde? Uppenbarligen inte. Alltså går det inte att bara sätta epitetet medborgargarde på det och låtsas som att det gör allt okej.
Citera
2013-05-27, 23:11
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Att den är grundad och blivit allmän känd innan kvällen några grabbar springer ut för att slå blattar är ett första steg om de vill försöka rättfärdiga aktionen. Vet du inte vad etablera betyder?
Jag kan inte se att det hela handlat om att slå blattar, dock är faktum att de flesta upploppsmän är blattar men blattar som inte deltar i upploppet har väl inte haft något att frukta? Eller menar du att blattar automatiskt ska känna fruktan när de ser svenskar i grupp?
Citat:
Nähä, menar du det?
Glädjande att du förstått nu.
Citat:
Ja det är såklart svårt för några grabbar att gå för långt om de blir gripna.
Du förutsätter alltså att de sannolikt hade gått för långt? Möjligt, beror ju också på vad man definierar med att "gå för långt". För egen del har jag inga problem om upploppsmännen blir rejält misshandlade.
Citat:
Du baserar alltså uppgifterna på att de gör ett bra jobb på friatiders information från medborgargardet som uppger att de gör ett bra jobb? Snälla, försök vara lite källkritisk åtminstone.
Är det bättre att förlita sig på Aftonbladet som kallar mer radikala sverigedemokrater för nazister och som utmålar att all skit i världen är dessa nazisters fel? Jag kan meddela dig att jag är lika källkritisk mot alla medier.
Citat:
Du kan varken garantera att några arga grabbar ute på gatorna har gjort ett bra jobb eller att de kommer göra ett bra jobb.
Nej. Men samtidigt kommer jag tro att de gjort ett ok jobb fram till dess att man presenterar något mer substantiellt än ett ensamkommande skäggbarn på kryckor som har ett plåster på hakan.
Citera
2013-05-27, 23:19
Medlem
appe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clean_hu
Du verkar tro att det är helt ok att gå runt och kasta sten på poliser och bränna bilar.
Nej, absolut inte. Var i mitt inlägg fick du fram det?

Citat:
Ursprungligen postat av Ghuler
Till skillnad från att elda bilar, kasta sten och kaoza a la blatte som är helt i sin ordning menar du?
Nej, absolut inte. Var i mitt inlägg fick du fram det?

Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Ett medborgargarde är inte fel.
Ett gäng som delvis maskerar sig och uttryckligen samlar sig med politiskt motiv är inte ett medborgargarde, vad ni än säger i den här tråden.

Vi normala människor är inte intresserade av extremister, varesig de är bileldande invandrare eller nationalister. Att maskerade gäng skall "hjälpa till" doftar precis lika mycket samhällsvälmående som invandrare som skall "ta tillbaka" förorten.
Senast redigerad av appe- 2013-05-27 kl. 23:23.
Citera
2013-05-27, 23:33
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Jag kan inte se att det hela handlat om att slå blattar, dock är faktum att de flesta upploppsmän är blattar men blattar som inte deltar i upploppet har väl inte haft något att frukta? Eller menar du att blattar automatiskt ska känna fruktan när de ser svenskar i grupp?
Om inte grabbarna som vill ut och slåss vet exakt vilka de ska slå medför det självklart risker för de som riskerar att felaktigt tas för upploppsmän.
Citat:
Glädjande att du förstått nu.
Sorgligt att du förutsätter att jag inte skulle förstå det bara för att jag inte håller med dig.
Citat:
Du förutsätter alltså att de sannolikt hade gått för långt? Möjligt, beror ju också på vad man definierar med att "gå för långt". För egen del har jag inga problem om upploppsmännen blir rejält misshandlade.
Det går inte att garantera att några autonoma grupperingar som vill ut och slåss bara kommer misshandla upploppsmän. Så att inte förutsätta att det finns en markant risk att oskyldiga drabbas i aktioner utan samordning är naivt.
Citat:
Är det bättre att förlita sig på Aftonbladet som kallar mer radikala sverigedemokrater för nazister och som utmålar att all skit i världen är dessa nazisters fel? Jag kan meddela dig att jag är lika källkritisk mot alla medier.
Pest eller kolera i min mening. Därför går det inte att vara så bergsäker som du uttrycker dig om vad som faktiskt sker då båda sidor kryddar till det lite extra för att göda deras agenda.
Citat:
Nej. Men samtidigt kommer jag tro att de gjort ett ok jobb fram till dess att man presenterar något mer substantiellt än ett ensamkommande skäggbarn på kryckor som har ett plåster på hakan.
Du är så enögd att det blir löjligt att ens behöva förklara det här för dig.

Du kan inte rättfärdiga att en grupp män får gå bärsärkagång i förorten för att misshandla de individer de tror är upploppsmän bara för att du inte sett någon oskyldig klaga innan de satte igång.
Citera
2013-05-27, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Nationella hjältar tar till påkar och kättingar för att visa var skåpet ska stå.
Polisen stoppar dom nationella hjältarna.
De nationella hjältar som inte blir tagna blir arga på polisen och tänder eld på lite saker för att visa att de hade rätt.

Lika löjliga som förorts kickers som bränner bilar och tror dom genomgår en revolution..

Poliserna är nöjda
Citera
2013-05-27, 23:57
Medlem
Citat:
Är du dum i huvudet eller försöker du med flit tolka det jag skriver som någonting helt annat?

Om jag och mina tre kompisar dricker bärs och går ut och slår ner folk i förorten, är det okej så länge vi kallar oss medborgargarde? Uppenbarligen inte. Alltså går det inte att bara sätta epitetet medborgargarde på det och låtsas som att det gör allt okej.

Visst...asshole... jag har blivit hotad bor i förorten så. För det har du gjort. Erkänn.
Citera
2013-05-28, 00:04
Medlem
Omtanksams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Saken är att polisen inte har kontroll, och det enda som sker nu är att man accepterar kriminallitet och upplopp, och enda man försöker göra är att undvika att det eskalerar.

Problemet är att det polisen gör är ohållbart på så många nivåer, man kan aldrig acceptera eller vika sig för folk som det här, vem som hellst med ens minimal insikt i deras kultur och tänkande förstår det här, och det enda polisens agerande gör nu är att förstärka upploppsmakarnas ställning.

Väl talad sanning på min ära.
Citera
2013-05-28, 00:25
Medlem
appe-s avatar
Jag gillar hur den här tråden fullständigt eskalerat i att man antingen behöver vara nationalist eller "blatteälskare". Ni inser att vi normala människor fortfarande anser båda parterna vara fullständigt dumma i huvudet?
Citera
2013-05-28, 00:27
Medlem
Förstås. så är det. Poliser "vinner" inget. Vi har inrättat samhället med de förutsättningarna. Röstat fan och bullshit kallas demokrati.
Kommer från grekerna 2000 år sedan.

Ett svårt jobb för män som kanske inte var rätt där.
Citera
2013-05-28, 00:35
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borrigg
Visst...asshole... jag har blivit hotad bor i förorten så. För det har du gjort. Erkänn.
Försök formulera dig bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av appe-
Jag gillar hur den här tråden fullständigt eskalerat i att man antingen behöver vara nationalist eller "blatteälskare". Ni inser att vi normala människor fortfarande anser båda parterna vara fullständigt dumma i huvudet?
Ja men det förstår du väl att de har bättre koll på vad du faktiskt tycker än du gör!
Citera
2013-05-28, 05:13
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ett medborgargarde behöver inte nödvändigtvis vara fel. Men det är inte alltid rätt heller.

Ett medborgargarde är per definition rätt när staten inte längre kan eller vill upprätthålla ordningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in