Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Jag kan inte se att det hela handlat om att slå blattar, dock är faktum att de flesta upploppsmän är blattar men blattar som inte deltar i upploppet har väl inte haft något att frukta? Eller menar du att blattar automatiskt ska känna fruktan när de ser svenskar i grupp?
Om inte grabbarna som vill ut och slåss vet exakt vilka de ska slå medför det självklart risker för de som riskerar att felaktigt tas för upploppsmän.
Citat:
Glädjande att du förstått nu.

Sorgligt att du förutsätter att jag inte skulle förstå det bara för att jag inte håller med dig.
Citat:
Du förutsätter alltså att de sannolikt hade gått för långt? Möjligt, beror ju också på vad man definierar med att "gå för långt". För egen del har jag inga problem om upploppsmännen blir rejält misshandlade.
Det går inte att garantera att några autonoma grupperingar som vill ut och slåss bara kommer misshandla upploppsmän. Så att inte förutsätta att det finns en markant risk att oskyldiga drabbas i aktioner utan samordning är naivt.
Citat:
Är det bättre att förlita sig på Aftonbladet som kallar mer radikala sverigedemokrater för nazister och som utmålar att all skit i världen är dessa nazisters fel? Jag kan meddela dig att jag är lika källkritisk mot alla medier.
Pest eller kolera i min mening. Därför går det inte att vara så bergsäker som du uttrycker dig om vad som faktiskt sker då båda sidor kryddar till det lite extra för att göda deras agenda.
Citat:
Nej. Men samtidigt kommer jag tro att de gjort ett ok jobb fram till dess att man presenterar något mer substantiellt än ett ensamkommande skäggbarn på kryckor som har ett plåster på hakan.
Du är så enögd att det blir löjligt att ens behöva förklara det här för dig.
Du kan inte rättfärdiga att en grupp män får gå bärsärkagång i förorten för att misshandla de individer de tror är upploppsmän bara för att du inte sett någon oskyldig klaga innan de satte igång.