2013-05-30, 21:13
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appe-
Ett gäng som delvis maskerar sig och uttryckligen samlar sig med politiskt motiv är inte ett medborgargarde, vad ni än säger i den här tråden.

Jag har tydligen helt missat att de maskerar sig. Trodde också att motivet var vad rubriken säger, försöker stoppa bilbränder, visste inte att detta var en politisk het potatis.

Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
http://www.youtube.com/watch?v=mYQU-GnECkg

På den här videon visar ju bara att dom gjorde vad dom sa
polisen verkade uppskatta deras närvaro

Videon "removed due to HATE SPEECH" så vad 17 innehöll den för nåt? Sieg Heilande trupper i Husby?
Senast redigerad av Kattafanken 2013-05-30 kl. 21:16.
Citera
2013-05-30, 22:14
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Jag har tydligen helt missat att de maskerar sig. Trodde också att motivet var vad rubriken säger, försöker stoppa bilbränder, visste inte att detta var en politisk het potatis.

har inte sett någon som är maskerad förutom på gruppfotot

Videon "removed due to HATE SPEECH" så vad 17 innehöll den för nåt? Sieg Heilande trupper i Husby?

var i från storvreten Gardet konfronterade ett 30 tal stenkastare
som gömde sig bakom polisen

Gardet skrek på polisen att dom skulle flytta sig det gjorde dom och 30talet sprang som fega flyktingar
Citera
2013-06-01, 01:05
Medlem
backtraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cask Strength
Lycka till med att hitta en Prius med kopplingspedal.
Haha, word.
Citera
2013-06-01, 12:46
Medlem
Elin Grelsson Almestad är upprörd, media har fokuserat på att rapportera om fakta (för en gångs skull...) och inte lösa rykten spridda via sociala medier:
http://www.gp.se/kulturnoje/1.1705323-elin-grelsson-almestad-medietystnad-nar-hogerextrema-mobiliserar-i-garde

Vad är väl "några" uppbrända bilar, skolor, dagis och misshandlade poliser när DN är så fräcka att de inte ens benämner grupperingen som högerextrem.

Jävla sopa...
Citera
2013-06-01, 21:36
Bannlyst
Om "medborgardet" hade befunnit sig på plats för att assistera polisen tycker jag de borde ha kontaktat en av de seriösare frivlligorganisationerna först. Tex farsor och morsor på stan,eller lugna gatan.

Vill de däremot få lite facetime med riksmedia är det här det mest korkade sätt jag kan komma på.
Det slutar alltid illa när man försöker ta lagen i egna händer.

Ja,även för mig som är vit,etnisk svensk
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in