2014-05-23, 16:35
Medlem
Puckotts avatar
Sky Sources: Paris St-Germain in advanced talks to sign David Luiz from Chelsea for £50m #SSN

Skojar du med mig?! 50M för David Luiz.... Chelsea måste vara väldigt nöjda om den affären går igenom.
2014-05-23, 16:41
Medlem
snillet_1s avatar
Det är mycket pengar, men som vi såg i förra sommarens Confed så fungerar Silva-Luiz väldigt bra ihop. Silva är en av få mittbackar som klarar av att balansera upp för Luiz ibland vilda satsningar eller virriga misstag. Sinnessjukt bollskickligt mittbackspar.
2014-05-23, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det är mycket pengar, men som vi såg i förra sommarens Confed så fungerar Silva-Luiz väldigt bra ihop. Silva är en av få mittbackar som klarar av att balansera upp för Luiz ibland vilda satsningar eller virriga misstag. Sinnessjukt bollskickligt mittbackspar.

Jo, men det finns ju bättre och mer prisvärda backar för den summan. Jag antar att några spelare kommer försvinna om det stämmer att Luiz är klar. Lavezzi och Pastore möjligen?

Hade ju förvisso inte varit så dåligt fönster ifall PSG lyckas värva Pogba och Luiz, och sedan säljer av Lavezzi, Pastore och Menez.
2014-05-23, 17:07
Medlem
50 mille för Luiz? Svårt. Ekonomiskt är det såklart en kanonaffär. Det finansierar Costa och något annat kul. Samtidigt som vi också kan lyfta fram ett par junisar. Men Luiz är ett nav bland spelarna i Chelsea. En stor social profil som är väldigt viktig för gruppen. Han är också en vinnare. Efter att Mata vek ned sig och slog en lam straff i champions league finalen går Luiz fram och sparkar in bollen i nättaket. Hans blick efteråt när han hetsar mot bayern-klacken är legendarisk.
2014-05-23, 17:08
Medlem
DaKaktuzs avatar
När vi ändå talar om PSG vad hände med Dani Alves övergången som skulle vara klar för 1månad sen typ
2014-05-23, 17:18
Medlem
rockstarkillas avatar
Usel affär för PSG när man sitter på en fantastisk talang i Marquinhos.
2014-05-23, 17:29
Medlem
NirvanAs avatar
Bara tänkte dubbelkolla, visst får förhandlingar/kontakt ge, komma överens om kontrakt OCH även skriva på, men spelarna blir inte officiella/kontraktet börjar inte kicka in förrän 1 Juli?
2014-05-23, 17:44
Medlem
DaKaktuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Bara tänkte dubbelkolla, visst får förhandlingar/kontakt ge, komma överens om kontrakt OCH även skriva på, men spelarna blir inte officiella/kontraktet börjar inte kicka in förrän 1 Juli?
Ja precis du har uppfattat det helt rätt. Allt kan vara klart men spelaren ansluter inte förens den 1 Juli.
2014-05-23, 18:58
Medlem
Otroligs avatar
Man får ta till rejäla skopor salt men det snackas redan nu om att Luiz läkarundersöks inför en PSG-flytt. Men om det stämmer att budet är någonstans i regionen £40-£50m kan jag tänka mig att personligen köra Luiz hela vägen till Paris. Tänk vilken uppgradering Chelsea kan göra på det centrala mittfältet med de pengarna gentemot vad Luiz har erbjudit den här säsongen.
2014-05-23, 19:39
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-

Vad fan ska man tro?

Ingenting än så länge, det är fortfarande bara maj. Det verkar snarare vara uppenbart att silly season blir värre och värre för varje år. Julafton för sportmedia som kan hitta på precis vad fan som helst. Bara en idiot skulle betala de summor det pratas om för Luiz - och idioter existerar bevisligen, men det känns inte så sannolikt. jag menar om vi ska vara helt ärliga så är det trots allt så att om PSG tänker lägga den sortens pengar på en spelare så finns det långt bättre kandidater än David Luiz.

I fallet Arsenal har slaskmedia nu i vanlig ordning värmt upp den gamla klassiska klickgeneratorn med Fabregas påstådda comeback - vilket känns ungefär lika troligt som att månen ska trilla ner i Stilla havet och blotta resterna av det försvunna Atlantis.

Personligen tror jag det kommer vara ganska dött tills efter VM.
Senast redigerad av zizacon 2014-05-23 kl. 19:42.
2014-05-23, 19:49
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Ingenting än så länge, det är fortfarande bara maj. Det verkar snarare vara uppenbart att silly season blir värre och värre för varje år. Julafton för sportmedia som kan hitta på precis vad fan som helst. Bara en idiot skulle betala de summor det pratas om för Luiz - och idioter existerar bevisligen, men det känns inte så sannolikt. jag menar om vi ska vara helt ärliga så är det trots allt så att om PSG tänker lägga den sortens pengar på en spelare så finns det långt bättre kandidater än David Luiz.

I fallet Arsenal har slaskmedia nu i vanlig ordning värmt upp den gamla klassiska klickgeneratorn med Fabregas påstådda comeback - vilket känns ungefär lika troligt som att månen ska trilla ner i Stilla havet och blotta resterna av det försvunna Atlantis.

Personligen tror jag det kommer vara ganska dött tills efter VM.
Det är nog inte så mycket att orda om när det gäller Luiz. Telegraph, Independent, Guardian, Sky och BBC har alla rapporterat om transfern. Det enda som har skiljt sig mellan rapporterna är beloppet, det minsta som rapporteras är £40m, det högsta £50m.

Man kanske ska ta och köpa Fabregas för en del av pengarna
2014-05-23, 19:52
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Di Marzio rapporterar att Bayern är ute efter Rannocchia.

http://gianlucadimarzio.com/en/calciomercato/bayern-monaco-made-an-approach-for-ranocchia-the-details/

Jag ställer mig ganska frågande och skeptisk till detta. Inte Bayern-kaliber på honom.

Kalle Karlsson har listat säsongens 15 bästa värvningar i PL:

http://bloggar.aftonbladet.se/premierleague/2014/05/22/sasongens-15-basta-varvningar-3/

Kommentarer?

Du får gärna hjälpa mig angående Rannocchia vad är han för spelartyp?
Vi har ju Boateng och Dante........ skillnad mot dessa stora långa rätt stabbiga spelare(Boateng) och Mr felbeslut (Dante)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in