Vågar fortfarande inte tro att det är möjligt. Innan det är officiellt räknar jag med att Mata stannar i Chelsea.
Hoppas bara Moyes använder honom på rätt sätt - spelsystemet kommer att behöva finjusteras, om han inte går in och ersätter Rooney i mitten, vilket känns mindre troligt. Mata är en spelare av högsta världsklass. Han var gudomlig de två senaste säsongerna, och jag hoppas att han kan jobba sig tillbaka till den nivån. Mata i United, vilken jävla dröm - hoppas den blir sann!
Om Coentrao och en central mittfältare av rang (Gündogan, om jag fick välja) trillar in i sommar besitter vi helt plötsligt ett förbannat slagkraftigt lag. Det är möjligt att Vidic lämnar, vilket innebär att vi antagligen kommer sikta in oss på en ny mittback. Det har snackats om Dante, men det tror jag inte riktigt på.. Garay? En uppställning som denna är förstås önsketänkande, men ändå inte fullständigt orealistiskt (eller?):
De Gea
Rafael - Evans - Garay - Coentrao
Gündogan - Carrick
Mata - Rooney - Januzaj
RVP
Fan, jag måste nästan dra igång en FM-karriär bara för att få uppleva detta. Den startelvan vore den bästa United haft sedan Ronaldo drog. Finns förstås en risk att Rooney försvinner i sommar, men då åtgärdas detta givetvis med Mata i mitten och ett inköp av Reus.